Video Samlingstråd GoPro tips och filmer

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
När jag har kört med timelaps en stund och sedan ska göra filmen i datorn så blir det skitkass kvalle och filmen laggar? Har gjort det med quicktime pro? Kört med 11mp och 720/60 fps tror jag. Bilden blir liten med?
Går det gör i pinnacle studio 15 och hur såfall?
 

Kristofer86

Mc kåt;)
Gick med
3 Oct 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
Honda CBR 929RR Fireblade -00
Timelapse har inget med 720p-inställningen att göra.. fotar du i 5mp som är det minsta på GoPro HD Hero 2 så har du upplösning 2592x1944, alltså mycket mer än full-HD.. Fotar du trots det i 11.MP så får du sjukt mycket störra bilder, vilket gör att datorn inte orkar att spela upp det. Mitt tips är att göra timelapsen i ett program och sedan spara ner filmen till 1920x1080 eller 1280x720! :) Det funkar fint i QuickTime Pro även om du inte kan göra så mycket redigering i det programmet.

När jag har kört med timelaps en stund och sedan ska göra filmen i datorn så blir det skitkass kvalle och filmen laggar? Har gjort det med quicktime pro? Kört med 11mp och 720/60 fps tror jag. Bilden blir liten med?
Går det gör i pinnacle studio 15 och hur såfall?
 

#88_Daniel

Häng gas!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
The Rock
Hoj
Yamaha MT-09 Street Rally-14, Yamaha R1-04 (Bansmiskare)
Hallå! Jag fick min gopro hd hero 2 igår. Jag tryckte i ett sd kort och provfilmade lite. Efter det så tog jag ut sd kortet och satt i min dator för kolla på materialet. Sen när jag skulle trycka i sd kortet i kameran igen så vill inte kortet stanna inne.
http://www.youtube.com/watch?v=QQo_EoVEt5k&feature=youtube_gdata_player

Jag har provat trycka in det ordentligt, provat andra sd kort. När man trycker in det så funkar kortet, men det vill inte stanna kvar. Har provat att lägga dit en kartong när man stänger själva fodralet. Och då funka det. Men jag vill ju att det ska fungera utan någon silvertejp edition. Om ni förstår. Någon som har något tips eller förslag vad man göra? Tacksam för svar.
 

duccen900ss

Sportscam.se 4 life!
Gick med
25 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati 848, Ducati Multistrada & KTM 400EXC
Hallå! Jag fick min gopro hd hero 2 igår. Jag tryckte i ett sd kort och provfilmade lite. Efter det så tog jag ut sd kortet och satt i min dator för kolla på materialet. Sen när jag skulle trycka i sd kortet i kameran igen så vill inte kortet stanna inne.
http://www.youtube.com/watch?v=QQo_EoVEt5k&feature=youtube_gdata_player

Jag har provat trycka in det ordentligt, provat andra sd kort. När man trycker in det så funkar kortet, men det vill inte stanna kvar. Har provat att lägga dit en kartong när man stänger själva fodralet. Och då funka det. Men jag vill ju att det ska fungera utan någon silvertejp edition. Om ni förstår. Någon som har något tips eller förslag vad man göra? Tacksam för svar.

Så ska det inte vara, vi har sålt x-antal och bara råkat ut för det en gång.
Kontakta den butik du köpt den hos så ska du se att du får en ny. :)
 

#88_Daniel

Häng gas!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
The Rock
Hoj
Yamaha MT-09 Street Rally-14, Yamaha R1-04 (Bansmiskare)
Nej det har du rätt i. Men problem är att den är köpt i USA från amazon. Det är en kompis som tog med den hem från sin USA resa. Så hur går man till väga då?
 
Last edited:

duccen900ss

Sportscam.se 4 life!
Gick med
25 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati 848, Ducati Multistrada & KTM 400EXC
Nej det har du rätt i. Men problem är att den är köpt i USA från amazon. Det är en kompis som tog med den hem från sin USA resa. Så hur går man till väga då?

Sorry, där har du en av nackdelarna med att inte köpa den via en svensk handlare. Du måste tyvärr reklamera den till USA.
 

asb

Sporthojsnörd
Gick med
23 Dec 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
ZX10R XTZ750 VF750F KTM300tpi
Prova och tryck in kortet ned något annat än en fet tumme. Får du in kortet tills det tar stopp eller?
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Till alla som funderar på en GoPro 2, 24mx har outdoor edition för 2495 om man beställer genom deras nya iPhone-app. :)
 

joacimz

Medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6
Hallå! Jag fick min gopro hd hero 2 igår. Jag tryckte i ett sd kort och provfilmade lite. Efter det så tog jag ut sd kortet och satt i min dator för kolla på materialet. Sen när jag skulle trycka i sd kortet i kameran igen så vill inte kortet stanna inne.
http://www.youtube.com/watch?v=QQo_EoVEt5k&feature=youtube_gdata_player

Jag har provat trycka in det ordentligt, provat andra sd kort. När man trycker in det så funkar kortet, men det vill inte stanna kvar. Har provat att lägga dit en kartong när man stänger själva fodralet. Och då funka det. Men jag vill ju att det ska fungera utan någon silvertejp edition. Om ni förstår. Någon som har något tips eller förslag vad man göra? Tacksam för svar.

Hade samma "problem" när jag monterade i minneskortet första gången i min kamera. Jag var tvungen att ta med nageln för att kortet skulle gå i botten och klicka till för att fastna. Testa det.
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Hallå! Jag fick min gopro hd hero 2 igår. Jag tryckte i ett sd kort och provfilmade lite. Efter det så tog jag ut sd kortet och satt i min dator för kolla på materialet. Sen när jag skulle trycka i sd kortet i kameran igen så vill inte kortet stanna inne.
http://www.youtube.com/watch?v=QQo_EoVEt5k&feature=youtube_gdata_player

Jag har provat trycka in det ordentligt, provat andra sd kort. När man trycker in det så funkar kortet, men det vill inte stanna kvar. Har provat att lägga dit en kartong när man stänger själva fodralet. Och då funka det. Men jag vill ju att det ska fungera utan någon silvertejp edition. Om ni förstår. Någon som har något tips eller förslag vad man göra? Tacksam för svar.

Likadant för mig. Jag kan inte trycka in det med tummen för det måste komma så långt in innan det fastnar. Kan brukar trycka in det med något lite spetsigare så ska du nog se att de går ;)
 

oso_08streets

STOCKHOLM STREETS
Gick med
13 Nov 2011
Ort
sthlm streets
Hoj
Zx6r
Skön film! Vad har du redigerat i? :)

GoPro gör sig bra i ljusa miljöer, snö gör ju saken inte sämre heller!

Thank you very muuch :) Bara bra åkare som saknas i videon hehe..
Jag klipper allt direk i Adobe Premiere Elements 9. 10:an finns ute nu men för få nya effekter/verktyg för att vara värt 800 kr eller vad uppgraderingen kostar..
Tänk på att snön är gul-färgad i originalklippen, men med lite färgeffekter på klippen så blir det bra/bättre iallafall. :tummenupp
För övrigt filmat med både Go Pro HD 1 OCH 2, ser man någon skillnad? ;)
 
Last edited:

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Ort
Bekvämt
Hoj
yummyHA
Någon som har nåt bra tips på att få ner bruset under körning? Klippa bort en bit trasa och sätta framför mikrofonen har ja hört ska gå....
 

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Ort
???
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Är det bara jag som har problem med korrupta videofiler?! Nu är det fjärde gången som jag inte kan spela upp det som jag filmat :mad::mad::mad:

Som idag så spela jag in i 34min och endast 3:30min av klippet fungerar :confused:
Vid 3:30 så stannar bilden men tidräknaren fortsätter att gå :va

Första gången detta hände så misstänkte jag att det var fel på minneskortet, så jag provade ett annat med samma resultat... Spelar heller ingen roll vilket läge kameran står i då jag testat både r3 och r5...

Programmen som jag testat: VLC, WMP, winamp, sony vegas, adobe premire, bsplayer... Har även testat dom på tre olika datoret med samma resultat :(

Codec problem är det inte heller då jag provat på en nyformaterad datorn med endast k-lite codec pack installerat....


Nej nu ska jag sätta mig i ett hörn och grina!!:gråta
:4skrika:huvet
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Är det bara jag som har problem med korrupta videofiler?! Nu är det fjärde gången som jag inte kan spela upp det som jag filmat :mad::mad::mad:

Som idag så spela jag in i 34min och endast 3:30min av klippet fungerar :confused:
Vid 3:30 så stannar bilden men tidräknaren fortsätter att gå :va

Första gången detta hände så misstänkte jag att det var fel på minneskortet, så jag provade ett annat med samma resultat... Spelar heller ingen roll vilket läge kameran står i då jag testat både r3 och r5...

Programmen som jag testat: VLC, WMP, winamp, sony vegas, adobe premire, bsplayer... Har även testat dom på tre olika datoret med samma resultat :(

Codec problem är det inte heller då jag provat på en nyformaterad datorn med endast k-lite codec pack installerat....


Nej nu ska jag sätta mig i ett hörn och grina!!:gråta
:4skrika:huvet

Har den fungerat normalt förut eller är den ny? Har du senaste firmware:n?
 
Nyheter
Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

Top