Video Samlingstråd GoPro tips och filmer

PXX

#131 Rookie 1000
Gick med
8 Nov 2010
Ort
Huddinge
Hoj
GSXR1000, Street Triple R
Ingen som hittat några hero2 filmer som filmats på natten? Är riktigt nyfiken på hur den funkar i mörker. Gopros egna filmer litar jag inte lika mycket på.

Enligt de tester jag läst så är den lika dålig som den gamla :(
 

Flensman

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 900RR -98
Last edited:

gr0dan

Radical Riders
Gick med
28 Jun 2010
Ort
Lund
Hoj
Ktm sxf 250 2011
Här kommer ett klipp från mig, Filmat med en contour 1080hd i 720 60fps.
Nån som har tips på vad jag ska spara i för format på adobe elements, för att behålla så bra kvalite som möjligt när jag lägger upp dem på youtube?

[YOUTUBE-ID]Mtmz5Aq-Ep4[/YOUTUBE-ID]
 

Freddelito

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2009
Ort
Västerås / Göteborg
Hoj
KTM
För er som såg fram emot mindre vidvinkel i 720p med HD2 får vänta lite till, då detta just nu inte finns i kameran (i motsats till vad som står på hemsidan). Dock ska det, enligt supporten, implementeras vid nästa firmware uppdatering.
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Vaffan!! GoPro utlovar ju nya Hero2 HD som typ "nu dubbelt så bra". Ljudet fortfarande plastigt skrälligt. Trött jag blir...:mad:

Dubbelt så bra är den nog inte, men latituden verkar ju mycket bättre, det blir ju inte kolsvart i skuggor/vitt i solljus direkt som äldre versionen. Skarpare är den nog också men märks väl mindre då youtube komprimerat ytterligare när vi ser dom där.

Bättre automatisk vitbalans verkar den ha också och mer korrekt vitbalans innebär mindre brus när man korrigerar i efterhand, särskilt då det lutar åt blått då videosensorer är sämst på att hantera blåa färger.

Ljudet i action cams blir nog inte mycket bättre då luftmotståndet nog alltid kommer göra den värdelös på mc men nu kan man ju koppla in en mikrofon som man kan fästa på mindre utsatta ställen iaf. :)
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jaha, då är det väl bara att börja läsa igenom denna tråd då.
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Jag undrar hur man gör för att ladda upp gopro filmade videos med högsta möjliga upplösning på tuben? Filmade i 1080p men nu när ja la upp den kunde ja bara välja 480 som mest. Förövrigt ett litet "kvälls-test" med nya gopro 2. Filmat runt 17 tiden. http://www.youtube.com/watch?v=KfGZ9Ayai_w

Edit: såg nu att jag kunde ändra till 1080p, jag var nog för snabb helt enkelt. Här kommer ännu ett klipp, helt oredigerat och med högsta upplösning gopro hd 2. (med helt täckta locket bakpå)
http://www.youtube.com/watch?v=z4ZR-gcViYY
 
Last edited:

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Jag undrar hur man gör för att ladda upp gopro filmade videos med högsta möjliga upplösning på tuben? Filmade i 1080p men nu när ja la upp den kunde ja bara välja 480 som mest. Förövrigt ett litet "kvälls-test" med nya gopro 2. Filmat runt 17 tiden. http://www.youtube.com/watch?v=KfGZ9Ayai_w

Edit: såg nu att jag kunde ändra till 1080p, jag var nog för snabb helt enkelt. Här kommer ännu ett klipp, helt oredigerat och med högsta upplösning gopro hd 2. (med helt täckta locket bakpå)
http://www.youtube.com/watch?v=z4ZR-gcViYY

du kom ju på det själv dessvärre. men det tar en stund för tuben att fixa det, den slänger upp sämsta versionen först o sen bearbetar i bakgrunden för att ordna så att man kan välja högre upplösning :D
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top