Samåkningstråden

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Om man ska tro långtidsprognosen ska det bli uppehåll och 14 grader varmt med sol 2/10 i Sala. Kanske skulle prova lite då...
 

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Ort
Surahammar
Hoj
CBR600RRA
Jag och en kompis åker sala racing park nu på tisdag för lite banåka.
Tiden som gäller är 1500-1800 vi möts vid Minuten finnslätten ca 1415 och samåker dit..
Fiint väder utlovas http://www.klart.se/västmanland/tisdag.html Förmodligen blir vi i princip ensamma på banan och kan köra som man vill under 3h.
Så häng med och slipa knäpuckarna lite :)
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Luktar fikatouring till Rosenhill i morgon om vädret är med oss, och för slingerbults-wannabees och fotokurve-debutanter så är det bara att haka på. Tänkte slingra mig ned runt Gnestakrokarna.

Lovar ingen helt radrätt tur, jag skall ut och reka nya vägar, kan bli lite sm i vilse. ;)

Om någon har KARATE-vägar med avslut vid skanssundsfärjan sett från väster så tas de emot med glädje.
 

Soka

Medlem
Gick med
7 Apr 2007
Ort
Kolbäck
Hoj
Suzuki GSX-R750 K6
Luktar fikatouring till Rosenhill i morgon om vädret är med oss, och för slingerbults-wannabees och fotokurve-debutanter så är det bara att haka på. Tänkte slingra mig ned runt Gnestakrokarna.

Lovar ingen helt radrätt tur, jag skall ut och reka nya vägar, kan bli lite sm i vilse. ;)

Om någon har KARATE-vägar med avslut vid skanssundsfärjan sett från väster så tas de emot med glädje.

Låter kul, ledig+sol=MC, jag är på.
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Luktar fikatouring till Rosenhill i morgon om vädret är med oss, och för slingerbults-wannabees och fotokurve-debutanter så är det bara att haka på. Tänkte slingra mig ned runt Gnestakrokarna.

Lovar ingen helt radrätt tur, jag skall ut och reka nya vägar, kan bli lite sm i vilse. ;)

Om någon har KARATE-vägar med avslut vid skanssundsfärjan sett från väster så tas de emot med glädje.

Det var dig jag mötte två gånger idag va ?
 

Crecken

Ny medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Västerås
Hoj
R6 -05
SGM hur ser planen ut för i morgon? Eller rättare sagt, vart ska jag vara vid vilken tid om jag vill rulla med? Hoppas på riktigt gött väder i morgon!
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
En snabb förmiddagsjava på Markan / Strömsholm vid 11 (har lite att göra innan) är väl en bra start. :) Så tar vi det därifrån.

Full tank och glatt humör!
 

PinkDeLux

DeLux
Gick med
14 Oct 2010
Ort
västerås
Hoj
2008, Yamaha FZ , 2004 KTM 450 EXC, Honda Stunt Fiddy
lördag

En snabb förmiddagsjava på Markan / Strömsholm vid 11 (har lite att göra innan) är väl en bra start. :) Så tar vi det därifrån.

Full tank och glatt humör!

Om man nu hinner till detta klockslag... var ligger markan?
 
  • Gilla
Reaktioner: SGM

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Om man nu hinner till detta klockslag... var ligger markan?

Men HAAAALLÅÅÅÅÅ :D Nu är det jäklar i mig dags att vi får i ordning på er västeråsare, var ligger markan? THE hoj-fik numero uno i krokarna. :hihi

Rytterne - fortsätt över korset vid vägen mot etuna så hamnar du i Strömsholm...lunchhaket Gula Hästen ligger längs vägen (vänster sida om man kommer från V:ås, uppför backen där, så har du ett supermysigt fik för somriga hojdagar däruppe - det är gamla marketenteriet - "markan").

http://www.marketenteriet.se/

/J
 
Last edited:

PinkDeLux

DeLux
Gick med
14 Oct 2010
Ort
västerås
Hoj
2008, Yamaha FZ , 2004 KTM 450 EXC, Honda Stunt Fiddy
Men HAAAALLÅÅÅÅÅ :D Nu är det jäklar i mig dags att vi får i ordning på er västeråsare, var ligger markan? THE hoj-fik numero uno i krokarna. :hihi

Rytterne - fortsätt över korset vid vägen mot etuna så hamnar du i Strömsholm...lunchhaket Gula Hästen ligger längs vägen (vänster sida om man kommer från V:ås, uppför backen där, så har du ett supermysigt fik för somriga hojdagar däruppe - det är gamla marketenteriet - "markan").

http://www.marketenteriet.se/

/J

Haha.. söt du är... du kommer aldrig få ordning på mig
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Om man nu hinner till detta klockslag... var ligger markan?

Vägg i vägg med Strömsholms djursjukhus...

Hahaha, japp! Jag flinade brett andra gången - vad är oddsen. :D

Klart luriga "lagningar" de påbörjat strax efter Hälleforsnäs...ett par meter grusväg med jämna mellanrum, en del i kurva... :D

Mmm... den sista mot Hälleforsnäs verkade gruset tagit slut i så där var det singel typ. Råkade på nån till såndär med tjockt grus någon annanstanns vill jag minnas ;)
 
Last edited:

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Tackar för en trevlig tur med trevligt folk!... 2 polisbilar var det enda trista..

/me Gillar dom där motorvägssträckorna bäst. Ligga o slököra lite o vrida till lite på rullen ibland... Stena är bara lite slö fulllastad, när man ger fullt på 6:an.. ;)
 
  • Gilla
Reaktioner: SGM

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Tackar för en trevlig tur med trevligt folk!... 2 polisbilar var det enda trista..

/me Gillar dom där motorvägssträckorna bäst. Ligga o slököra lite o vrida till lite på rullen ibland... Stena är bara lite slö fulllastad, när man ger fullt på 6:an.. ;)

Slö med tung :D Du får montera turbokit på den där ;)
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Man får tacka för sällskapet på årets förmodligen sista långtur - kul att ni körde snyggt och hakade på min alternativa rutt mot Rosenhill. :hihi Det är dagar som denna som gör att man överlever vintrarna.

38 mil sade grodan när den rullades in i garaget (från OK i Sura och hem igen).

Markan i Strömsholm - Sanda - Tumbo - Torshälla - Sundbyholm - Kjula (via en liten avkrok upp mot Björsund) - gamla vägarna mot Strängnäs (med grinig pÅlis som sällskap en kort bit tydligen :crash ) - Malmby - Mariefred - 223an mot Björnlunda - Gnesta - Hölö - Skanssundsfärjan - Rosenhill - Bulten t.o.r - FIKA - E4/E20 hem ( :död ) med kaffestopp på donken i Etuna.

Det var klart skönt att få svänga lite igen på 252:an hemöver. :hihi

Tack återigen. :yoparty
 

Bifogat

  • skanssundet111001.jpg
    skanssundet111001.jpg
    231.8 KB · Visningar: 60
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top