Samåkning Skövde

simon.svensson

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2013
Ort
skövde
Hoj
letar
tja. jag är ny här på forumet. mer om mig http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?270600-ny-hojjare-i-sk%F6vde&p=6028717#post6028717

jag är o hojköparstadiet men då jag bor i hyresrätt på trängen, så jag husering av hoj lite av ett problem, och jag tänkte att jag skulle vänta mig till er andra åkare i trakten och se om det finns något som kan tänkas vilja dela med sig av lite golv och takyta till att husera mig. något jättestort mekutrymme behöver inte finnas, men det är klart att det gör ingenting om det skulle finnas heller.

jag har möjlighet att hyra garageplats av skövdebostäder för 500:-/ månad, men jag känner att det är lite mycket pengar för att ställa hojen.

så om det är någon som kan toppa det priset, och är villiga att husera mig när de väl blir hoj, så får ni gärna skriva här, så kan vi ta det vidare därifrån sedan.

tack på förhand och må vädergudarna vara med oss i sommar.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Välkommen, tror tyvärr det blir svårt att hitta garage, men vi får hålla öronen öppna.
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
tja. jag är ny här på forumet. mer om mig http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?270600-ny-hojjare-i-sk%F6vde&p=6028717#post6028717

jag är o hojköparstadiet men då jag bor i hyresrätt på trängen, så jag husering av hoj lite av ett problem, och jag tänkte att jag skulle vänta mig till er andra åkare i trakten och se om det finns något som kan tänkas vilja dela med sig av lite golv och takyta till att husera mig. något jättestort mekutrymme behöver inte finnas, men det är klart att det gör ingenting om det skulle finnas heller.

jag har möjlighet att hyra garageplats av skövdebostäder för 500:-/ månad, men jag känner att det är lite mycket pengar för att ställa hojen.

så om det är någon som kan toppa det priset, och är villiga att husera mig när de väl blir hoj, så får ni gärna skriva här, så kan vi ta det vidare därifrån sedan.

tack på förhand och må vädergudarna vara med oss i sommar.

Du kan ju alltid köpa min hoj som finns ute här på sh;-) nej men skämt osido. Polarn har garage i trängen dom är ett gäng som delar garage o vet att några dragit sig ur så om de e intressant så kan jag kolla med han? pm så får du en närmare beskrivning vart garaget ligger.
 

simon.svensson

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2013
Ort
skövde
Hoj
letar
Du kan ju alltid köpa min hoj som finns ute här på sh;-) nej men skämt osido. Polarn har garage i trängen dom är ett gäng som delar garage o vet att några dragit sig ur så om de e intressant så kan jag kolla med han�� pm så får du en närmare beskrivning vart garaget ligger.

vad är det för hoj du har?
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Trodde den här tråden var död... Sker det några samåkningar nu för tiden eller? Är det ingen som kör på bana? En endaste gång har jag lyckats få med mig en Skövdebo på bankörning, i övrigt har jag åkte ensam. Det är ju så man blir förbannad alltså.... :huvet

edit: kanske två eller tre gånger när jag tänker efter, men ändå...
 
Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Trodde den här tråden var död... Sker det några samåkningar nu för tiden eller? Är det ingen som kör på bana? En endaste gång har jag lyckats få med mig en Skövdebo på bankörning, i övrigt har jag åkte ensam. Det är ju så man blir förbannad alltså.... :huvet

edit: kanske två eller tre gånger när jag tänker efter, men ändå...

Jag kör en del (nästan enbart) bana, i år blir det inte förrän i juli. Halvkul att slanga lite på gata och ev köra habo - tidaholm, annars är det inte mkt med gatkörning som lockar.

Din sladd på Sviestad, kallt däck?
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Jag kör en del (nästan enbart) bana, i år blir det inte förrän i juli. Halvkul att slanga lite på gata och ev köra habo - tidaholm, annars är det inte mkt med gatkörning som lockar.

Din sladd på Sviestad, kallt däck?

Åhå, hojta till om du vill ha sällskap på nästa bankörning. Jag är tämligen oduglig men det spelar ju ingen större roll i depån. Ang. sladden vet i faen. Hade nya pilot power 3 både fram och bak dagen till ära men detta var sista varvet på sista passet så jag rullade bara igenom kurvorna. Kanske det som var felet? Måste gasa mer! :)
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Den här tråden e halv död. Jag har väl gjort nåra tafatta försök tidigare o få ihop ett gäng för tex motogp kvällar på olearys körning mm mm. Men har väl fått med mig en stackar från skara typ. Så de e väl lagt på hyllan helt. Är vi ett gäng så går de ju tex o hyra kinnekulle ring en heldag o få ihop nåra grupper. Men verkar inte som folk e så intresserade i den här delen av sverige av roadracing
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
åjo, intresset finns hos många, men det har varit ett generationsskifte, vi som skrev här några år sedan kör mindre gathoj, leker med våra barn och leker med våra minigp-hojar på gokartbanan.
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Visar de motoGP på O'learys? Det låter mycket intressant, fast lite fattigt förstås om man bara är två pers, särskilt om 50% kommer från Skara! :)

Är det inte lite mycket jobb med att hyra en bana och hålla på? Lätt värt den där tusingen det kostar på vanliga bandagar och slippa allt jobb tänker jag.

Låt oss väcka liv i tråden och dra ihop ett par körningar i sommar som på den gamla goda tiden! :)

Den här tråden e halv död. Jag har väl gjort nåra tafatta försök tidigare o få ihop ett gäng för tex motogp kvällar på olearys körning mm mm. Men har väl fått med mig en stackar från skara typ. Så de e väl lagt på hyllan helt. Är vi ett gäng så går de ju tex o hyra kinnekulle ring en heldag o få ihop nåra grupper. Men verkar inte som folk e så intresserade i den här delen av sverige av roadracing
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Tsss, snacka för dig själv! Jag har käkat såna där krummerlurpiller så jag aldrig blir stur eller hur det nu var! Fast jag måste nog följa med en dag och kolla på er när ni kör på gokartbanan. Verkar ju som att ni har kul! :)

åjo, intresset finns hos många, men det har varit ett generationsskifte, vi som skrev här några år sedan kör mindre gathoj, leker med våra barn och leker med våra minigp-hojar på gokartbanan.
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
När jag ändå spammar. Någon som är intresserad av att ta över ett turboprojekt? Alternativt hjälpa mig att bygga klart helvetet. :p
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Visar de motoGP på O'learys? Det låter mycket intressant, fast lite fattigt förstås om man bara är två pers, särskilt om 50% kommer från Skara! :)

Är det inte lite mycket jobb med att hyra en bana och hålla på? Lätt värt den där tusingen det kostar på vanliga bandagar och slippa allt jobb tänker jag.

Låt oss väcka liv i tråden och dra ihop ett par körningar i sommar som på den gamla goda tiden! :)

Vi kan ju alltid göra ett försök o kolla om den yngre generationen vaknat till liv än:) olearys va jag senast i heligen o kolla på motogp kvalet. Banan på kinnekulle har en vän till mig redan hyrt. Dom kör i rätt hög nivå o vet att dom sa att de gick bra att jag tog med mig någon mer men inte allt för många. Men vi kan ju alltid försöka fixa egna dagar. Kan vi få ihop ett gäng så behöver det inte bli så dyrt..
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Jag anmälde mig precis till körning på Kinnekulle den 15 Juni om 1,5 veckor. Kom igen nu, VÅGA! :)
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Hade føljt med om det inte vore før jobbet.
Næsta bandag før mej blir Gelleråsen 1 juli.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top