Samåkning Sandviken

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
får väl tacka för en trevlig tur både igår och idag;)

väntar med spänning på bilderna från hasse och roeters:tummenupp lägger upp lite av bilderna jag tog snart
 

Giallo

Måste nog kliva på fler K-brunnar...
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Sandviken
Hoj
2014, Aprilia Tuono V4R APRC ABS
Nu finns mina bilder att beskåda här:
http://www.pixbox.se/alb1126198
Lägger dit Annas också så fort servrarna vill vara med oss igen...
Som vanligt, säg till ifall nåt skall tas bort.
/Hasse
 

Davve23

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Sandviken
Hoj
Snart en R1
Haha sjukt rolig köra/bus dag:p Lärde sig lite nytt bus. Ktm fick då smaka på idag allt, men som vanligt bjuder man på sig själv och hojen :D haha
 

Nrober

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
R1-09
Kul med så mycket fina bilder som dokumenterar årets kanske sista (eller?) samåkning.

Istället för att lägga upp filmat material på tuben gör jag som följer. All film från idag går att få på utbränd skiva (Raw and uncut :tummenupp) till självkostnadspris. De flesta av dagens hojåkare förekommer mer eller mindre. Lägger även till så många bilder som möjligt från flera av dagens fotografer.

Ta direkt kontakt eller PM:a om det det finns intresse.

/ San
 
Last edited:

E-Teknologen

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XJ6 Diversion -10
Kul med så mycket fina bilder som dokumenterar årets kanske sista (eller?) samåkning.

Istället för att lägga upp filmat material på tuben gör jag som följer. All film från idag går att få på utbränd skiva (Raw and uncut :tummenupp) till självkostnadspris. De flesta av dagens hojåkare förekommer mer eller mindre. Lägger även till så många bilder som möjligt från flera av dagens fotografer.

Ta direkt kontakt eller PM:a om det det finns intresse.

/ San

Jag vill ha en skiva:banana
Hur ska vi göra?
 

Uttis

Hellre än bra.
Gick med
9 Sep 2008
Ort
Gävle.
Hoj
Street Triple R, -12
Kul med så mycket fina bilder som dokumenterar årets kanske sista (eller?) samåkning.

Istället för att lägga upp filmat material på tuben gör jag som följer. All film från idag går att få på utbränd skiva (Raw and uncut :tummenupp) till självkostnadspris. De flesta av dagens hojåkare förekommer mer eller mindre. Lägger även till så många bilder som möjligt från flera av dagens fotografer.

Ta direkt kontakt eller PM:a om det det finns intresse.

/ San

San, Hasse har alla bilder (iaf mina och hans egna) högupplösta på sin ftp. Be honom om uppgifterna så att du kan bränna bilder med rätt upplösning :tummenupp Jag har redigerat några av mina bilder så det kan förekomma dubletter av en del.
 
Last edited:

Roeters

Gammelfazern rullar än
Gick med
19 Jun 2009
Ort
Västerås
Hoj
1988, Yamaha FZR 1000 - 1999, Yamaha Dragstar 1100
Trevlig resa igår igen, det var så fint väder så jag forsatte söderut en bit. Blev till Tärnsjö först sen av mot Huddunge - Heby - Sala (över Varmsätra) - Tillbaka mot Heby över Möklinta/Runhällen - Tärnsjö - Östervåla (över Huddungevägen) - Harbo :tummenupp blev ca 15 mil till innan man rullade in i garaget igår kväll.

Sitter och meckar ihop de turer vi tagit de senaste veckorna i mitt gps program ska samla ihop dem och knyta ihop olika rutter och beräknad tid, antal mil och allt sånt där nödvändigt man vill veta. Har även gjort en planerad rutt som går över hela Uppland med start på Jerntorget, Sandviken och avslut på Torget i Gävle, sträckan just nu 54.5 mil och kurvigt så det förslår så man får avsätta en heldag för denna tur :D

Ska klippa ihop klippen jag lyckades få in med kameran och redigera bilder innan jag sopar upp dem här..
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Många fina bilder!

Pris för hårdast ljud går till jimpa och hans yyylande 600:rock
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Trevlig resa igår igen, det var så fint väder så jag forsatte söderut en bit. Blev till Tärnsjö först sen av mot Huddunge - Heby - Sala (över Varmsätra) - Tillbaka mot Heby över Möklinta/Runhällen - Tärnsjö - Östervåla (över Huddungevägen) - Harbo :tummenupp blev ca 15 mil till innan man rullade in i garaget igår kväll.

Sitter och meckar ihop de turer vi tagit de senaste veckorna i mitt gps program ska samla ihop dem och knyta ihop olika rutter och beräknad tid, antal mil och allt sånt där nödvändigt man vill veta. Har även gjort en planerad rutt som går över hela Uppland med start på Jerntorget, Sandviken och avslut på Torget i Gävle, sträckan just nu 54.5 mil och kurvigt så det förslår så man får avsätta en heldag för denna tur :D

Ska klippa ihop klippen jag lyckades få in med kameran och redigera bilder innan jag sopar upp dem här..

54 mil kurviga vägar på en dag låter helt suveränt :tummenupp Det lär man hänga med på när det blir dags!
 

Roeters

Gammelfazern rullar än
Gick med
19 Jun 2009
Ort
Västerås
Hoj
1988, Yamaha FZR 1000 - 1999, Yamaha Dragstar 1100
Argh... Datorn jag redigerar filmer och bilder med har bestämt sig för att ta sig en liten vila, så får vänta en stund innan jag kan redigera och lägga upp dem.
Tills vidare så ska jag iaf ut och testa lite modifikationer på kamerafästet jag gjort nu iaf se om man kan få det och bli mer stabilt :) Ska även testa och filma med lite andra kameror jag lånat och har liggandes i lådorna här :p
 
Last edited:

Carl-m

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Karlstad
Hoj
XR1200 -09
Nu när vädret sätter stopp för körning så kanske några där ute är sugen på att ta en bira eller två vid tillfälle????
 

Roeters

Gammelfazern rullar än
Gick med
19 Jun 2009
Ort
Västerås
Hoj
1988, Yamaha FZR 1000 - 1999, Yamaha Dragstar 1100
Nu när vädret sätter stopp för körning så kanske några där ute är sugen på att ta en bira eller två vid tillfälle????

Ser du någon snö på marken ? :D Men en eller två öl skulle väl kunna slinka ner någon kväll :tummenupp
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top