Samåkning Gävle/Sandviken 2011

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Var i Gävle samlas ni då?

Skapligt rolig väg att åka är om man kör förbi Rörberg och sedan svänger av mot Årsunda på Främlinghemsvägen tror jag den heter, sedan Gavelstigen mot Hammarby. Sedan vidare mot Torsåker och sedan mot Stjernsund. Sedan fortsätter det bara beroende på hur länge man tänkt va ute och vad regeringen godkänner. ;)

Nu blir det lite slafa så man orkar gasa imorgon. Man får väl slå en kik här på morgonkvisten så man vet vad som gäller. :)

Ja den vägen har jag kört nån gång tror jag, riktigt bra vill jag minnas..
Ingen aning om vart man brukar samlas, men vi kan väll bestämma att vi träffas vid OkQ8 bredvid McDonalds i Valbo. Så åker vi ut förbi Rörberg på den vägen du beskrev.
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Ja den vägen har jag kört nån gång tror jag, riktigt bra vill jag minnas..
Ingen aning om vart man brukar samlas, men vi kan väll bestämma att vi träffas vid OkQ8 bredvid McDonalds i Valbo. Så åker vi ut förbi Rörberg på den vägen du beskrev.

OK, låter bra det. Vilken tid blir bra då? Jag ska ev iväg med familjen till Högbo nu på förmiddagen. Så gärna efter lunch för mig, typ vid 13:00 eller nåt sånt.
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
13.00 vid OkQ8 i Valbo blir bra det, syns där! Är det fler som vill köra är det bara o dyka upp.
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Ja det blev ju en riktigt trevlig repa det där förutom en liten bit grusväg. Det här får vi som sagt styra upp vid fler tillfällen.
 

yzf1000

Just Me
Gick med
29 May 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX9R
Så,hemma från Norrtälje..Custom Bike Show satan va hojar det va :=)
Men riktigt härligt och trevligt va det :)

Inte så mkt sporthojar...men många va det.
 

Bifogat

  • 2011-06-04 11.41.58.jpg
    2011-06-04 11.41.58.jpg
    214.8 KB · Visningar: 56
Last edited:

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Ja det blev ju en riktigt trevlig repa det där förutom en liten bit grusväg. Det här får vi som sagt styra upp vid fler tillfällen.

Ja, det va fina vägar. Får köra ner mot Österbybruk o Uppsala nån dag med.
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Ja, det va fina vägar. Får köra ner mot Österbybruk o Uppsala nån dag med.

Definitivt, det har man länge tänkt som sagt men aldrig hittat dit. ;) Det får bli vid nästa tillfälle man kommer ifrån vardagssysslorna.
 

Roeters

Gammelfazern rullar än
Gick med
19 Jun 2009
Ort
Västerås
Hoj
1988, Yamaha FZR 1000 - 1999, Yamaha Dragstar 1100
272:an från Årsunda till Österfärnebo är som sammet och åka på nu mums....
 

Roeters

Gammelfazern rullar än
Gick med
19 Jun 2009
Ort
Västerås
Hoj
1988, Yamaha FZR 1000 - 1999, Yamaha Dragstar 1100
Nån som sitter inne och trökar typ nu och vill ut å brumma lite!?!!

Ska peta i mig lite mat sen tänkte jag ut och brumma en stund. Tänkte ta mig nedåt Österfärnebo - Stålbo(Gammelstilla tror jag det heter) - Årsunda - Främlingshem - Gävle en lagom kort tur en tisdagkväll som denna...

Väntar vid framför Högskolan 18:00 om någon vill tuta med...
 
Last edited:

Roeters

Gammelfazern rullar än
Gick med
19 Jun 2009
Ort
Västerås
Hoj
1988, Yamaha FZR 1000 - 1999, Yamaha Dragstar 1100
Blev inte en så lång vända ned till Årsunda - Främlingshem - Hem :p Blev lite väl blött bitvis men det ska väl tränas på kurvor i det våta med eller??? :D
 

skuggan21

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2008
Ort
Söderhamn
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K7-SÅLD! Yamaha R6 - 07 banhoj
Njae, ska nog kanske växa upp och skaffa mig en riktig bil. Får lite längre till jobbet snart. Möjligtvis en KTM 525 eller något.

Ja så kan de va! Blev tvungen o köpa riktig bil jag mä då ja ska bli farsa i okt, men hojen fick ja inte sälja för damen. :tuttar Dock åker inte hon bakpå, men hon kör skoter på vintern o hon ville väl inte göra sig av med den. :)

Du kommer snart tillbaka till sporthojsträsket Rigge. :krama
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Ja så kan de va! Blev tvungen o köpa riktig bil jag mä då ja ska bli farsa i okt, men hojen fick ja inte sälja för damen. :tuttar Dock åker inte hon bakpå, men hon kör skoter på vintern o hon ville väl inte göra sig av med den. :)

Du kommer snart tillbaka till sporthojsträsket Rigge. :krama

Tror den blir kvar ett tag till för det där rövarpriset, ska inte pruta en spänn innan semestern är slut. Har lessnat lite på att snurra samma vägar om och om igen och i Söderhamn regnar det ju bara. Det var nåt år sen jag hade räcerhoj sist, får se hur länge jag blir utan om jag får den här såld. Har lite andra projekt att ta tag i också.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top