Samåkning Gävle/Sandviken 2010

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Nån som vill ut o köra idag? Jag kan nog komma ifrån kl 15 och några timmar framåt, är grymt sugen på att gasa en sväng...
 
Last edited:

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Fick en del jobb här hemma o glömde kolla datorn.. Men kan ut o åka nu om nån är sugen?

Antar att en 125a inte är välkommen?:) med tanke på den lilla kraften den har m.m.

Inget ont om 125:eek:r, men vi har nog lite för olika hastighet för att det ska vara kul. Är man många som åker så funkar det nog bättre :tummenupp
 
Last edited:

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Blev 12 mil idag, skönt o komma ut lite! Hade gärna hängt med på måndag men då är jag nere i stockholmsskärgård.
 

Uttis

Hellre än bra.
Gick med
9 Sep 2008
Ort
Gävle.
Hoj
Street Triple R, -12
Hälsingetur!

Imorgon blir vi ett gäng som med Hasse som reseledare tänkte ta en runda uppåt Hälsingland med mål på Avholmsberget vid Norra Dellen (http://www.avholmsberget.com/).

Vägen dit; väg 272 norrut, en sväng in mot Annefors, sedan öster om Ljusnan, Kalvstigen, Delsbo. http://kartor.eniro.se/m/pAUaP

Avfärd kl. 11 vid Statoil Gävlevägen i Sandviken. :)
 
Last edited:

CurlySue

Never Look Back
Gick med
10 Jul 2009
Ort
Gävle/Alborga
Hoj
Sv650 -00 Kawa z750 -08
Imorgon blir vi ett gäng som med Hasse som reseledare tänkte ta en runda uppåt Hälsingland med mål på Avholmsberget vid Norra Dellen (http://www.avholmsberget.com/).

Vägen dit; väg 272 norrut, en sväng in mot Annefors, sedan öster om Ljusnan, Kalvstigen, Delsbo. http://kartor.eniro.se/m/pAUaP

Avfärd kl. 11 vid Statoil Gävlevägen i Sandviken. :)

Det klart man måste med, blev lite sugen på att prova Avholmsbergets vitlöksirriterade oxfilé!!!

:yoparty
 

Roeters

Gammelfazern rullar än
Gick med
19 Jun 2009
Ort
Västerås
Hoj
1988, Yamaha FZR 1000 - 1999, Yamaha Dragstar 1100
Det klart man måste med, blev lite sugen på att prova Avholmsbergets vitlöksirriterade oxfilé!!!

:yoparty

Nämen vad trevligt, när tror ni att ni kommer hamna däruppe. Jag jobbar i Ljusdal denna vecka och tar hojen upp dit imorgon var min plan :) Jobbar till 15:00 - 16:00 ung :p men skeppa iväg ett sms när ni närmar er kalvstigen så får man se om man inte hänger på en vända...
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Imorgon blir vi ett gäng som med Hasse som reseledare tänkte ta en runda uppåt Hälsingland med mål på Avholmsberget vid Norra Dellen
Avholmsberget är ett favoritstopp. Avslappnande på något sätt att sitta på altanen där och mysa en stund. Bra mat också.

Som pw sade, svänger ni i Hällbo blir det grusväg en sisådär 15km. Anneforsvägen är dock en riktigt fin hojväg och det är väl värt att köra rakt fram i Hällbo och sedan vänster ned till Annefors för att vända där, vilket är det vanligaste. Vill man inte vända kan man ju ta höger mot Alfta och sen tillbaka mot Bollnäs därifrån.
 

Giallo

Måste nog kliva på fler K-brunnar...
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Sandviken
Hoj
2014, Aprilia Tuono V4R APRC ABS
Åk rakt fram i Hällbo, tar ni vänster blir det en rejäl bit grusväg. Vik senare mot Annefors uppe vid den långa rakan. Trevlig resa!

Avholmsberget är ett favoritstopp. Avslappnande på något sätt att sitta på altanen där och mysa en stund. Bra mat också.

Som pw sade, svänger ni i Hällbo blir det grusväg en sisådär 15km. Anneforsvägen är dock en riktigt fin hojväg och det är väl värt att köra rakt fram i Hällbo och sedan vänster ned till Annefors för att vända där, vilket är det vanligaste. Vill man inte vända kan man ju ta höger mot Alfta och sen tillbaka mot Bollnäs därifrån.

Tack för tipset! Kom uppenbarligen inte ihåg riktigt hur vi tog oss till Annefors förra året :va men vi skall lyda ert råd och hålla oss ifrån grusvägen :tummenupp
 

Uttis

Hellre än bra.
Gick med
9 Sep 2008
Ort
Gävle.
Hoj
Street Triple R, -12
Hälsingetouren

Tack alla för en grym dag! Bortsett från lite puckelpist (Kalvstigen), irriterad oxfilé (gick det bra att andas i hjälmen Pär?) och ofrivillig grusåka (Hasse: "Det är stor asfaltsväg härifrån till Ilsbo") finns det inget att anmärka på! :)

Vad kan det ha blivit, 45-50 mil? :yoparty
 

Bifogat

  • IMG_0615.JPG
    IMG_0615.JPG
    157.3 KB · Visningar: 54
  • IMG_0618.JPG
    IMG_0618.JPG
    152.5 KB · Visningar: 49
  • IMG_0619.JPG
    IMG_0619.JPG
    153.9 KB · Visningar: 41
  • IMG_0622.JPG
    IMG_0622.JPG
    140.8 KB · Visningar: 49
  • IMG_0625.JPG
    IMG_0625.JPG
    102.2 KB · Visningar: 45
  • IMG_0631.JPG
    IMG_0631.JPG
    147.9 KB · Visningar: 43

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Senil i förtid??

Men va f-n....:va
Jag såg för en stund sen att det skulle bli en liten resa norrut.. Men trög som man e uppfattade jag det som att det skulle bli imorgon så jag lyckades fixa barnvakt och var ut i garaget och återställde hojen till gatbruk från Kemorakörningen.
Kommer till datamaskinen och inser att det var IDAG!!!!:huvet:huvet

Jaja, fördelen att passera 40-strecket är iaf billigare försäkring..

Hade iof planerat en tripp till Falun imorgon onsdag för att spana in cruisingen. Nån som vill haka på??

MVH
Christer, för god för att kolsyras..... :banana
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top