Samåkning för 125cc i Stockholm

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Ort
Färingsö
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
har rätt stora problem med motorn, den skar, bytte ut den å nu vibrerar den utav bara helvete :( men ska försöka få i ordning skiten tills tisdag, men går det att avboka körningen så kommer jag dit om jag får den att gå ordentligt vilket jag hoppas på, blir det straff avgift eller liknande om man bokar och inte dyker upp? ska nog ta och maila smc, vad tycker ni?

Ingen straffavgift om du inte kommer!
Bra att veta för oss som sköter detta att du ev inte kommer pga motorproblem!
Skicka ett PM till mig när du vet om du kan komma eller inte!

//Kristoffer
 

utter92

People of Japan, you must now be brave
Gick med
24 May 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
FZR 600 Tidigare: Mito, XT125R
Ingen straffavgift om du inte kommer!
Bra att veta för oss som sköter detta att du ev inte kommer pga motorproblem!
Skicka ett PM till mig när du vet om du kan komma eller inte!


//Kristoffer

Det ska jag göra, tack så jätte mycket ! :tummenupp
 

utter92

People of Japan, you must now be brave
Gick med
24 May 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
FZR 600 Tidigare: Mito, XT125R
har lokaliserat felet till kopplingsdrevet som sitter fel så att balansaxeln ökar vibrationerna så troligtvis hinner jag få ordning den tills på tisdag :)
 

lepik

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
åkersberga
Hoj
GasGas EC 300 E
Samåkning Fjollhojsdagen

Nu är det bestämt, skolan slutar halv 4 i Täby och då slänger jag och kompisen/arna på oss grejerna och rör oss mot Tuvängen. Vi hittar, så man får gärna åka med oss så slipper man tänka på det. Vill ni åka med från Täby eller haka på någon gång på vägen så säg till, annars tänkte vi stanna vid AVA MC vid kvart över fyra ungefär och möta upp folk där.

http://www.hitta.se/ViewDetailsPink...3d&Vkid=1688578&isAlternateNumberResult=False

Mitt nummer är iaf 070 765 86 15. Säg gärna till om ni vill med så vi inte åker ifrån er om ni skulle bli lite sena eller nåt åt det hållet. ;)

I annat fall finns det en vägbeskrivning här:
http://svmc.se/templates/Page.aspx?id=5341
 

utter92

People of Japan, you must now be brave
Gick med
24 May 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
FZR 600 Tidigare: Mito, XT125R
Motorn gick skitfint ca 200 meter sen satt sig ena kolvringen i en port av okänd anledning och hela motorn låste sig totalt :( så blir tyvärr ingen körning för mig imorgon :(

Hoppas dock det blir fler Fjollhojsdagar iår, måste ju få låta miton gasa av sig lite på banan någon gång :)
 

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Ort
San Luis Obispo, CA
Hoj
Suzuki DR650 + Yamaha FZ6
nån/några runt västerort med omnejd som är sugen på att dra en repa nu före eller efter midsommar? vore kul med lite sällskap som man kan hålla jämn takt med:tungan
 

utter92

People of Japan, you must now be brave
Gick med
24 May 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
FZR 600 Tidigare: Mito, XT125R
nån/några runt västerort med omnejd som är sugen på att dra en repa nu före eller efter midsommar? vore kul med lite sällskap som man kan hålla jämn takt med:tungan

norrort ligger ju hyfsat nära, min polare kommer ha körkort strax efter midsommar så då hänger vi gärna på en eller ett par repor :tummenupp

...om du klarar av Mito och Rs tempo vill säga :yoparty
 

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Ort
San Luis Obispo, CA
Hoj
Suzuki DR650 + Yamaha FZ6
norrort ligger ju hyfsat nära, min polare kommer ha körkort strax efter midsommar så då hänger vi gärna på en eller ett par repor :tummenupp

...om du klarar av Mito och Rs tempo vill säga :yoparty

du det är tveksamt om det är fullpowerhojjar vi snackar, med 4-takt går det inte fortare än 120:huvet

Hinner man med om man åker 4-takt?

mej hinner du med iaf:D
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
du det är tveksamt om det är fullpowerhojjar vi snackar, med 4-takt går det inte fortare än 120:huvet



mej hinner du med iaf:D

Nice bike du har. Ska försöka få bort mina två XLR 125R och skaffa mig en Varadero 125. Då hinner jag nog med på motorvägen också :).
 

utter92

People of Japan, you must now be brave
Gick med
24 May 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
FZR 600 Tidigare: Mito, XT125R
haha har toppat min i strax över 180 (mätarfart...) och dom går ju jäkla fint i kurvorna med men bara kul å köra med andra 125or man kan ju inte ligga å maxa hela tiden ändå så :D polarens rs går iofs bara i 160 så den hänger ni ju (nästan) på :)
 

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Ort
San Luis Obispo, CA
Hoj
Suzuki DR650 + Yamaha FZ6
haha har toppat min i strax över 180 (mätarfart...) och dom går ju jäkla fint i kurvorna med men bara kul å köra med andra 125or man kan ju inte ligga å maxa hela tiden ändå så :D polarens rs går iofs bara i 160 så den hänger ni ju (nästan) på :)

"bara":va

ja precis, man behöver ju inte alltid ligga på varvstoppet. kan ju iof skryta att mina 120 var ärligt uppmätta med GPS:D
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
"bara":va

ja precis, man behöver ju inte alltid ligga på varvstoppet. kan ju iof skryta att mina 120 var ärligt uppmätta med GPS:D

Rs125an visar exakt 10km/h för mycke efter mätaren från 80km/h, så bara kolla mätaren o dra av 10km/h så blir det exakt mätarfart ända till 200a, uppmät med GPS :)
 

theitalianstyle

GAME OVER MC
Gick med
18 Dec 2009
Ort
Där borta
Hoj
Cagiva Planet
haha har toppat min i strax över 180 (mätarfart...) och dom går ju jäkla fint i kurvorna med men bara kul å köra med andra 125or man kan ju inte ligga å maxa hela tiden ändå så :D polarens rs går iofs bara i 160 så den hänger ni ju (nästan) på :)

åker gärna med dock med min strypta planet :) men det är ju bara ha ett par fina kurviga vägar :D inge kul att dra motorväg ändå :p
 

utter92

People of Japan, you must now be brave
Gick med
24 May 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
FZR 600 Tidigare: Mito, XT125R
Den visar 165 GPS-km/h i 180 mätar-km/h :) dock har den skärt nu och har satt i en annan motor så får se hur den går nu när min nya kolv och membran kommer :)
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
mm, var inne på den tills jag bestämmde mig för att den var för dyr.:rolleyes: det är en typ cross/SM du har va?:)

Jao... Det kallas väll Offroadare.

Vet ej om jag får slänga in bild här men.
Men såhär ser den ena ut ialla fall:
dsc00149x.jpg


Det är ju inte mycket effekt i dom men... Det räcker att krypa runt med i skogarna :tummenupp
 

Jo.h.an

Medlem
Gick med
13 Sep 2009
Ort
Solna
Hoj
KTM 690 smc r
Jao... Det kallas väll Offroadare.

Vet ej om jag får slänga in bild här men.
Men såhär ser den ena ut ialla fall:
http://img811.imageshack.us/img811/3483/dsc00149x.jpg[IMG]

Det är ju inte mycket effekt i dom men... Det räcker att krypa runt med i skogarna :tummenupp[/QUOTE

Vart är bilden tagen?



någon som har något tipps om någon rolig sträcka man kan köra som ligger nära Stockholm?
 
Last edited:
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top