Samåkning för 125cc i Göteborg

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
har iofs bara sett den på bild.. men tkr den är rätt snygg för det priset iaf.. har du nåt bättre förslag med en budget på 20 - 30 tusen? sport är väl de enda kravet + att den ska va snygg..

de e la inget fel på denna? :


Alldeles för "touring", för högt styre, konventionell svampgaffel, svampiga bromsar, helsadel, bra motor dock, tyvärr gick dem från 750cc till 600.
Vet inte om det är en Genesis 20ventilare i den, tror det, ser ut som motorn i min 750.

Det är ett konstigt vakuum bland sporthojarna mellan -95 och -02, inte mycket stämde då, förutom R1an när den kom -98(dock svampiga bromsar på den med)

Köp äldre sporthoj, -90 till -95

Kolla
CBR 900rr(konventionell gaffel, fyrkolvs-ok, treans drev rasar lätt)
YZF 750R(USD, sexkolvs-ok, dricker olja men det är racing. Köp en "SP" och du får Öhlins runt om, flatsidebrygga och några extra hästar)
ZX7-R(USD, tråkig design, anses som kult vilket innebär överpriser)
:tummenupp

Nu är ju jag rätt partisk då jag gillar oldshool-racingstuket från tidigt 90-tal. Alla dessa hojarna väger runt 200 kg och går som lok på vägen, men det går att köra sportigt med dem, dem var "värst" när dem kom, Yaman är ju helt klart bäst:)

Är dock själv sugen på en R1 98-99, får se om nått år:) :tummenupp
 

GaJoL

heEjj
Gick med
28 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Speed triple
har iofs bara sett den på bild.. men tkr den är rätt snygg för det priset iaf.. har du nåt bättre förslag med en budget på 20 - 30 tusen? sport är väl de enda kravet + att den ska va snygg..

de e la inget fel på denna? :

http://www.blocket.se/vi/19959341.htm?ca=15_s

Där harru en ninja iaf.

Och där en CBR.

http://www.blocket.se/vi/19847466.htm?ca=15_s

Håller dock ingen stor koll på vilka sporthojjar som är bra och vilka problem det har osv. Överlåter det till Limez :tummenupp
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Vad ska man med en 900-1000cc stor o klumpig sporttouring hoj till som första ("riktiga") hoj (den går väl knappast att köra nerstrypt heller). Finns det inte några äldre billiga 600cc? Emils 750 är ju på gränsen tycker jag, lite för tung för att ha skoj med strypt och lite för bra drag i för att köra helt ostrypt (enligt mig).
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Vad ska man med en 900-1000cc stor o klumpig sporttouring hoj till som första ("riktiga") hoj (den går väl knappast att köra nerstrypt heller). Finns det inte några äldre billiga 600cc? Emils 750 är ju på gränsen tycker jag, lite för tung för att ha skoj med strypt och lite för bra drag i för att köra helt ostrypt (enligt mig).


Du ska nog hålla dig till strypta nerdrevade fyrahundror, annars kanske du dör diRekcT!!1




:rolleyes:



Grejen är att 600orna väger nästan lika mycket, med mindre mos. 600cc är tråkigt, karaktärslöst, skoningslöst växlande.
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Du ska nog hålla dig till strypta nerdrevade fyrahundror, annars kanske du dör diRekcT!!1


:rolleyes:


Grejen är att 600orna väger nästan lika mycket, med mindre mos. 600cc är tråkigt, karaktärslöst, skoningslöst växlande.

Hmmmmm..."tråkigt", "karaktärslöst"?:rolleyes:
SmellsLikeBullshit.jpg

Och "skoningslöst växlande", det säger du till mig? :rofl
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
emil du visar tecken på gubbtouringattityd......

du vill ha vrid för att du inte orkar växla, du tycker inte om lukt och du vill ha så stor motor som möjligt för att kunna hävda dig. likt glidarnas 1400or osv....

du får ta och kamma dej. helst ska man ju ha en vråltrimmad 80kubikare som går en halvtimme innan det är dags för totalrenovering. och såklart en tvitaktare. där snackar vi dåligt med vrid och skoningslöst växlande;)
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
emil du visar tecken på gubbtouringattityd......

du vill ha vrid för att du inte orkar växla, du tycker inte om lukt och du vill ha så stor motor som möjligt för att kunna hävda dig. likt glidarnas 1400or osv....

du får ta och kamma dej. helst ska man ju ha en vråltrimmad 80kubikare som går en halvtimme innan det är dags för totalrenovering. och såklart en tvitaktare. där snackar vi dåligt med vrid och skoningslöst växlande;)

Eller så vill jag ha en bra sporthoj, hade jag varit "touring" hade jag köpt en er6a:tummenupp :) Så stor motor som möjligt för att få mer vrid, det är tråkigt att växla:) :tummenupp
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Eller så vill jag ha en bra sporthoj, hade jag varit "touring" hade jag köpt en er6a:tummenupp :) Så stor motor som möjligt för att få mer vrid, det är tråkigt att växla:) :tummenupp



erkänn nu du är lat;)

det är ju lite av sporten. att man skall behöva jobba lite för att kunna åka max;)

det är mycket mer förlåtande att åka på vrid. det är tråkigt

im living on the edge....
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Eller så vill jag ha en bra sporthoj, hade jag varit "touring" hade jag köpt en er6a:tummenupp :) Så stor motor som möjligt för att få mer vrid, det är tråkigt att växla:) :tummenupp


Men köp en glidare då? Sånn ska man ju ha om man tycker om att Åka runt, passivt, och lukta på blommorna.
 
Last edited:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
jag laddar popcornskålen:)

har en känsla av att emil flippar snart:)

Jag har en känsla av att jag ska ta en bärs till och stänga av datorn:tummenupp :)

Orkar inte flippa nu för tiden, finner inget värde i att förklara för nån, med gröt i halsen, som inte förstår:) :rolleyes:
 

Spinner

:ligga?
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Göteborg (Mölndal)
Hoj
Honda NS125 Gula faran [krockad och skrotad]
har inga problem med att växla mycket.. ger bara mer kontakt med hojen tkr jag.. vill ha en 600 för att sedan, om jag inte krashar denna oxå, byta upp mig om 2 år till en gsxr 1300 eller nåt.. enligt http://www.motorcyclespecs.co.za/ så ligger en thundercat - 97 välidigt nära en cbr600f -97 effekt och fartmässigt.. äh.. får la provköra båda hojarna innan jag bestämmer mig..

och självklart ska jag inte köra den strypt!
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
har inga problem med att växla mycket.. ger bara mer kontakt med hojen tkr jag.. vill ha en 600 för att sedan, om jag inte krashar denna oxå, byta upp mig om 2 år till en gsxr 1300 eller nåt.. enligt http://www.motorcyclespecs.co.za/ så ligger en thundercat - 97 välidigt nära en cbr600f -97 effekt och fartmässigt.. äh.. får la provköra båda hojarna innan jag bestämmer mig..

och självklart ska jag inte köra den strypt!
Kollat på zx6r? Riktigt najs.. Blev moderniserad 97-98 har jag för mig. Kostar inte så farligt plus att den är riktigt snygg.
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
har inga problem med att växla mycket.. ger bara mer kontakt med hojen tkr jag.. vill ha en 600 för att sedan, om jag inte krashar denna oxå, byta upp mig om 2 år till en gsxr 1300 eller nåt.. enligt http://www.motorcyclespecs.co.za/ så ligger en thundercat - 97 välidigt nära en cbr600f -97 effekt och fartmässigt.. äh.. får la provköra båda hojarna innan jag bestämmer mig..

och självklart ska jag inte köra den strypt!


Vafan, varför vänta? Tjöp Hayabusan direkct, regga på 25kW och tjör ostrypt:yoparty
 

Spinner

:ligga?
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Göteborg (Mölndal)
Hoj
Honda NS125 Gula faran [krockad och skrotad]
Alldeles för "touring", för högt styre, konventionell svampgaffel, svampiga bromsar, helsadel, bra motor dock, tyvärr gick dem från 750cc till 600.

såhär står det på http://www.motorcyclespecs.co.za/
"The styling is very distinctive. The aerodynamic single headlight nosecone is similar to the Thunderace 1000, also launched in 1996, and incorporates a ram-air induction system which increases the engine's output as speed increases. Also shared with the Thunderace are the four piston front brake calipers, manufactured by Sumitomo and shared with many recent Yamaha models. These brakes, which were a revelation to many riders in 1996, are still among the best performing brake components on the road.

The conventional suspension setup is soft for a sportsbike, but is still capable on road and track. Many 600 Supersports racers campaigned the Thundercat, with remarkable success, including at world level (Vittoriano Guareschi finished second on a Thundercat in the 1997 WSS championship). The suspension's built-in adjustment front and rear can improve performance, but aftermarket improvements can pay dividends for track use."


hur vet du att de e svampiga bromsar? har du provkört den sj ?
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Kollat på zx6r? Riktigt najs.. Blev moderniserad 97-98 har jag för mig. Kostar inte så farligt plus att den är riktigt snygg.

"riktigt snygg":va :näsblod

Jag håller inte med iaf. Den ligger i gråzonen när alla sporthojarna var för "touring"

ZX6R_Green_1024x768.jpg


hur vet du att de e svampiga bromsar? har du provkört den sj ?

De jag pratat med som kör R1 -98 tycker att den har svampiga bromsar, och dem på yzf600an är i grund och botten föregångarna till R1-bromsarna. Men
allt blir bättre med stålomspunna slangar.
 
Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top