Dee_cati skrev:
Och som jag sade tidigare så märker inte en besiktningsman av skillnad på en hoj med 25kw eller en med 85kw om du ber honom att köra extremt lugnt för att du nyss bytt toppen och den är under inkörning. Och han måste göra som du säger så svårare än så är det inte. Skulle det visa sig att han kommer tillbaka efter provkörningen och underkänner din hoj för att dn går för bra så går du bara till hans chef och säger att den jäkeln gasade skiten ur din hoj eller så ger du honom en omgång för att han vansinneskörde med din ögonsten.
Edit: Och min erfarenhet är att man inte märker av nån väsentlig skillnad under 3500-400ovarv, och så mycket får han inte varva hojen ju
Han kan strunta totalt i vad du har att säga för det spelar ingen roll, han har ett regelverk att följa vilket innebär att han FÅR provköra hojen för normal körning, och i den kontrollen skall han även ska kolla om den är ändrad i motorn.
De flesta strypta hojar slutar dom dra efter 6000 varv, det känner man rätt tydligt.
Sen är det helt utan intresse om du har renoverat hela motorn, kan han inte kolla den ordentligt kommer du att få en 2:a på att han inte provkört. Då hjälper det inte att stå och gnälla, för jag lovar dig att det ger han blanka f.. i., sen står du där med ett föreläggande om en fullständig reg.besiktning.
Nä, bättre att komma dit med en ödmjuk attityd istället för att vara kaxig och spela allan, då kommer han bara att försöka använda hela lagboken mot dig.
Det finns trots allt många utav besiktningskillarna som är rätt vettiga om väldigt motorintresserade själva, då brukar det sällan vara några problem.