Sökes: nyaste sporthojarna för året att delta i årets olika GTBoard.com event

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nix, det gjorde dom inte.
Har man pengar till 2 Veyoron men inte pengar till att använda dom har man prioriterat fel.

Det är väl upp till ägaren av de båda veyronsen? Vill han ha två feta bilar istället för däckrök och eventuellt sopad drivlina för pengarna är det ju hans val?
Jag ser ju hellre isf att han kommer och ställer upp på raktframrejs från rullande än att han uteblir från raktframrejs från stillastående start...

Sedan ser jag mer det här eventet som ett ställe där bilfolket kan träffa likasinnade, mäta lite penis och ha det roligt utan att det kostar skjortan. Och vi hojtomtar kan komma förbi och slänga upp våra penisar på mätbordet med. ;)
 

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Piteå
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Det är väl upp till ägaren av de båda veyronsen? Vill han ha två feta bilar istället för däckrök och eventuellt sopad drivlina för pengarna är det ju hans val?
Jag ser ju hellre isf att han kommer och ställer upp på raktframrejs från rullande än att han uteblir från raktframrejs från stillastående start...

Sedan ser jag mer det här eventet som ett ställe där bilfolket kan träffa likasinnade, mäta lite penis och ha det roligt utan att det kostar skjortan. Och vi hojtomtar kan komma förbi och slänga upp våra penisar på mätbordet med. ;)

Jodå, och det är kul att titta på!
Det jag vänder mig emot är att det där med priset av däcken.
Med två Veyrons borde det finnas kvar en liten slant till däck.. :)
 

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Ort
-
Hoj
-
Hoppas på ett stillastående event längre fram så mycket mer ös då istället, nu känns ett rullande ungefär som ett 100m lopp startandes 50m fram hur kul är det liksom:gnissla
Man vill liksom se hela bilen/hojen kapacitet, men kanske folk inte kan starta då dom behöver rullande istället.
Eller så går dom totalsönder på startlinjen:D
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Kom igen nu grabbar...

Vill ni ha stillastående race, åk till lagliga Tierp, eller var med på Ragnarxxx, Sthlmxxxx och andra illegala streetrace = sånt finns redan = ingen plats för GT board, dessutom är det svårt att filma på natten...

Som vanligt handlar det om att hitta sin nisch, ett så kallat "temporärt monopol" för att nå framgång. T.ex. som Iphone har haft. För ni är väl inte avundsjuka på att de här killarna och tjejerna har svindyra bilar?

Det behövs bra mycket mindre skills för att starta från rullande, dessutom har ju många av de nyaste bilarna launch control som gör det svettigt även för en del av oss Sporthojar (GTR ca 3sek 0-100km/h). Vi tjänar definitivt på rullande från 50km/h.

Sluta klaga och läs några andra trådar istället.
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Nix, det gjorde dom inte.
Har man pengar till 2 Veyoron men inte pengar till att använda dom har man prioriterat fel.

Varför måste extremt rika människor misshandla sina bilar?

Jag äger en 1098S och jag har pengar över, den kostat mig cirka 130 lök (dvs långt ifrån extremt dyr) - ändå wheelar jag inte med den för att jag tycker att det gör ont. Däremot kör jag den hårt, helst på bana. Men det finns vissa saker man undviker att göra just för att man vill inte förstöra saker och ting i förväg. För mig handlar det om att jag är överdrivet entusiastisk som ägare och vill att hojen/bilen ska vara i prima skick, och det känns helt fel att göra något på hojen som man vet sliter oerhört mycket. Jag är till för att det ska gasas, det är absolut inga problem. Men det finns vissa grejer som jag inte gör med min hoj - börna, dubbelkoppla, och öva på wheelies (nybörjare, släpper ner den hårt). Hade jag haft tex en Nissan GTR och jag hade varit riktigt rik, så hade jag fortfarande inte använt launch controlen, och allt sånt som sliter onödigt mycket på bilen. Det är inte värt.

Att däremot gasa ur skiten i rullande farter och köra inspirerat är en helt annan femma.

Vet inte hur du är, men jag vet att väldigt många hade undvikit att göra samma sak om de hade ägt en såpass ovanlig bil som en Veyron, trots att deras förmögenheter motsvarar halva landets ekonomi typ.
 
Last edited:

Murdoc

Ge mig pengar!
Gick med
16 Apr 2010
Ort
Tungelsta
Hoj
Banhoj GSX-R 750 -04, Superduperduke 990 -05
Ärligt talat har jag svårt att ta dig seriöst Gustav pga din stavning.

Och jag har svårt att ta dig serlöst. :huvet

Jag tycker dessa event är skoj. Man får se hur olika bilar/hojjar står sig mot varandra med liten påverkan av hur duktig föraren är. Från stillastående är det betydligt mer förarrelaterat i hur resultatet blir.

Det finns andra event att åka på ifall man vill se vem som får bäst 60fotare eller reaktionstid.
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Jag gör ett försök till att ge lite positiv anda till den här tråden.

Jag följer gtboard på facebook och kollar med stor glädje på de bilder och filmer som läggs upp.
Att man dessutom anordnar arrangemang där man som hojåkare bjuds in är bara än mer positivt. Nu har jag tyvärr fått förhinder två år i rad men hoppas på att man kan få vara med nästa år.
Jag hoppas att du inte tar åt dig för mycket av kritiken i den här tråden utan fortsätter jobba på med att arrangera evenemang för de som har råd med bilar av det lite ädlare slaget.

Keep up the good work Gustav!
 

CCX

Sporthojsnörd
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
BMW M5
Då du itne äger en Veyron är du nog fel person att bedöma det anser jag.

Däcks värde bara försvinner till noll (går upp i rök bokstavligen), det är inte helt säkert att en Veyron gör, särskilt itne då enda är en förserie med produktionsnr ett har jag för mig.

Om du nu tror det är så lätt att få en Bugatti Veyronägare till skogen utanför Strängnäs och DESSUTIM bränan däck för över 200 000 kr kan är du välkommen att göra ett försök. Du för 75 000 kr av mig om du lyckas med det. Då ska han dessutom rejsa hela dagen som denna Veyron gjorde :D

Nix, det gjorde dom inte.
Har man pengar till 2 Veyoron men inte pengar till att använda dom har man prioriterat fel.
 

CCX

Sporthojsnörd
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
BMW M5
Där ahr du nog fel då detta är en av de längdsta fälten i Sverige.

Hoppas på ett stillastående event längre fram så mycket mer ös då istället, nu känns ett rullande ungefär som ett 100m lopp startandes 50m fram hur kul är det liksom:gnissla
Man vill liksom se hela bilen/hojen kapacitet, men kanske folk inte kan starta då dom behöver rullande istället.
Eller så går dom totalsönder på startlinjen:D
 

CCX

Sporthojsnörd
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
BMW M5
Då pengar verkar komma på tals är nog mitt event det edna som är HELT GRATIS och lunch INGÅR för FÖRANMÄLDA.


Jag gör ett försök till att ge lite positiv anda till den här tråden.

Jag följer gtboard på facebook och kollar med stor glädje på de bilder och filmer som läggs upp.
Att man dessutom anordnar arrangemang där man som hojåkare bjuds in är bara än mer positivt. Nu har jag tyvärr fått förhinder två år i rad men hoppas på att man kan få vara med nästa år.
Jag hoppas att du inte tar åt dig för mycket av kritiken i den här tråden utan fortsätter jobba på med att arrangera evenemang för de som har råd med bilar av det lite ädlare slaget.

Keep up the good work Gustav!
 

joels1000rr

Ny medlem
Gick med
10 May 2011
Ort
Jönköping
Hoj
BMW s1000rr -12
Blir ju lite less på allt klagande, blir nästan lite småförbannad, hehe. Antar att det beror på att personerna i fråga är lite tröga alternativt tror att världen snurrar kring dem.

De vanligaste klagomålen verkar vara:

Bättre kvalitet på "produktionen", är ju väldigt amatörmässigt nu, fast monterade kameror måste Gustav ha osv...

Tänk efter hur många race som körs, ska de inför varje race montera flera kameror på bilen, ställa in dem, ha med nån mikrofon. Efter racet plocka bort allt för att montera på nästa bil osv. Tar nog lite för mycket tid, känns aningen smidigare att en person med kamera som hoppar in/ur bilarna och som dessutom kan anpassa filmningen efter hur racet fortlöper. Om du ändå ska klaga på detta, se då till att köpa in ca 20 st gopro och erbjud dig att vid nästa evenemang gratis låna ut dem och sköta all montering och inställning osv.

Nästa klagomål:
Bilarna startar inte från noll, framförallt Veyronen startade inte från noll, han har inte råd att bränna däck, osv...

Handlar inte evenemanget om att jämföra bilar, eller handlar det om att jämföra förare? Isf kan vi ju titta på 100 olika personer som startar i varsin Volvo 740 GLT och se vem som har bäst reaktion och körteknik. Med så här pass snabba bilar så gör reaktionshastigheten och starttekniken väldigt mycket vid stillastående start, om en förare reagerar snabbare och kommer iväg bättre så är nog loppet kört för den andra bilen. Känns som själva meningen med evenemanget försvinner då, ju mindre felkällor till resultatet ju bättre blir det. Annars vet man ju inte om bilen verkligen var snabbare eller om den bara startade bäst. Är man intresserad av stillastående start, åk och titta på närmaste "en dag på strippen" el liknande, ingen större ide att klaga på något som evenemanget inte ens är ämnat för, eller ska Gustav kanske anpassa sitt upplägg så att just DU blir nöjd??

Ang däcken på Veyronen, är det ok att ägaren använder bilen som han vill, eller ska han fråga DIG innan hur han bör göra? Han kanske inte känner för att slita på bil och däck genom att göra stillastående starter en hel dag bara för att han har pengar. Han kanske tycker det är roligare att köra rullande? Hade han tyckt att det roligaste som fanns var att börna och göra stillastående starter så hade han säkerligen offrat ett antal hundra kkr på det. Fast det är klart han måste ju tycka samma som dig, bränna däck är det roligaste som finns, suck...

Kontentan är alltså, om du ska komma med kritik, låt den vara konstruktiv och gärna involvera ditt egna engagemang. Annars, snälla håll fingrarna borta från tangentbordet så man slipper läsa skiten, sätt dig på din jävligt snabba hoj från -92 eller ta din 940 turbo och åk och sladda istället.

Till Gustav: Bra arrangemang, kul att titta på. Är grymt sugen på att se Veyron vs Agera :)
 

CCX

Sporthojsnörd
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
BMW M5
Bra sammanfattat och tack för förståelsen! :)

gustav@gtboard.com

Blir ju lite less på allt klagande, blir nästan lite småförbannad, hehe. Antar att det beror på att personerna i fråga är lite tröga alternativt tror att världen snurrar kring dem.

De vanligaste klagomålen verkar vara:

Bättre kvalitet på "produktionen", är ju väldigt amatörmässigt nu, fast monterade kameror måste Gustav ha osv...

Tänk efter hur många race som körs, ska de inför varje race montera flera kameror på bilen, ställa in dem, ha med nån mikrofon. Efter racet plocka bort allt för att montera på nästa bil osv. Tar nog lite för mycket tid, känns aningen smidigare att en person med kamera som hoppar in/ur bilarna och som dessutom kan anpassa filmningen efter hur racet fortlöper. Om du ändå ska klaga på detta, se då till att köpa in ca 20 st gopro och erbjud dig att vid nästa evenemang gratis låna ut dem och sköta all montering och inställning osv.

Nästa klagomål:
Bilarna startar inte från noll, framförallt Veyronen startade inte från noll, han har inte råd att bränna däck, osv...

Handlar inte evenemanget om att jämföra bilar, eller handlar det om att jämföra förare? Isf kan vi ju titta på 100 olika personer som startar i varsin Volvo 740 GLT och se vem som har bäst reaktion och körteknik. Med så här pass snabba bilar så gör reaktionshastigheten och starttekniken väldigt mycket vid stillastående start, om en förare reagerar snabbare och kommer iväg bättre så är nog loppet kört för den andra bilen. Känns som själva meningen med evenemanget försvinner då, ju mindre felkällor till resultatet ju bättre blir det. Annars vet man ju inte om bilen verkligen var snabbare eller om den bara startade bäst. Är man intresserad av stillastående start, åk och titta på närmaste "en dag på strippen" el liknande, ingen större ide att klaga på något som evenemanget inte ens är ämnat för, eller ska Gustav kanske anpassa sitt upplägg så att just DU blir nöjd??

Ang däcken på Veyronen, är det ok att ägaren använder bilen som han vill, eller ska han fråga DIG innan hur han bör göra? Han kanske inte känner för att slita på bil och däck genom att göra stillastående starter en hel dag bara för att han har pengar. Han kanske tycker det är roligare att köra rullande? Hade han tyckt att det roligaste som fanns var att börna och göra stillastående starter så hade han säkerligen offrat ett antal hundra kkr på det. Fast det är klart han måste ju tycka samma som dig, bränna däck är det roligaste som finns, suck...

Kontentan är alltså, om du ska komma med kritik, låt den vara konstruktiv och gärna involvera ditt egna engagemang. Annars, snälla håll fingrarna borta från tangentbordet så man slipper läsa skiten, sätt dig på din jävligt snabba hoj från -92 eller ta din 940 turbo och åk och sladda istället.

Till Gustav: Bra arrangemang, kul att titta på. Är grymt sugen på att se Veyron vs Agera :)
 

CCX

Sporthojsnörd
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
BMW M5
Detta rejs är nog ett minen för livet :D

zojfdh.jpg


11cfmrk.jpg


https://www.youtube.com/watch?v=GVyAZYcie74
 

CCX

Sporthojsnörd
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
BMW M5
Du verkar inte så skarp med tanke på en kommentar om någon du itne känner. Otrevligt.

Tror förresten hon är betydligt bahgligare att se i en Veyron än t.ex. du är :)

Varför ska det vara en så extremt otrevlig attityd här?

Hon verkar rätt blåst.
 
Last edited:
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top