Söker tjejhoj - Tips?

Mr.T CBR1000

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2010
Ort
Skåne
Hoj
CBR1000RR -07 Såld, CBR1000RR -08 Såld, Nu CBR600RR -07
Hahaha, njea riktigt ner dit är vi dock inte beredda att släppa den för...
Men utrymme för disskusion vid intresse finns givetvis!

Kollar man på de som är vettiga på begagnat marknaden så står dem sig väldigt bra. Kan hitta aningen billigare men då har dem precis som du nämde "fel färg"...:tummenupp
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Hahaha, njea riktigt ner dit är vi dock inte beredda att släppa den för...
Men utrymme för disskusion vid intresse finns givetvis!

Kollar man på de som är vettiga på begagnat marknaden så står dem sig väldigt bra. Kan hitta aningen billigare men då har dem precis som du nämde "fel färg"...:tummenupp

Grejen är att ditt pris för en -06 sporthoj hade inte varit några kymmer, för de står i värde. Men även om du säkert inte är dyr, så finns det för mkt utrymme för värde-ras för att det ska vara intressant just nu.

Inköpspriset i sig är inte så intressant, men totalkostnaden på 3 år ska vara så låg som möjligt, allt inräknat. That´s why I´ll pass!

Men tack ändå.
 

BOMBO

Fullt ös
Gick med
16 Sep 2009
Ort
Kalmar
Hoj
ktm 990 superduke 2011
Vi ska sälja min sambos hoj då hon är gravid. Det är en svart kawasaki 250r en 09 som gått 400 mil. Jag tycker det är en kanon hoj. Skicka ett pm om du är intresserad
 

Scorpiojn

Medlem
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Svedala
Hoj
Ducati 998s FE
Jag säger ändå Ducati Monster 620 eller 695. Hittas i dag till rimliga pengar. Den lilla luftkylda tvåventilaren är inte heller dyr att försäkra och serva. Värdeminskningen är idag minimal på denna modell. Visst är det en twin med allt vad det innebär men 620/695 går inte lika grovt på låga varv som de större modellerna.

Har flera bekanta tjejer som kör eller kört denna modell och samtliga har varit nöjda.
 
Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag säger ändå Ducati Monster 620 eller 695. Hittas i dag till rimliga pengar. Den lilla luftkylda tvåventilaren är inte heller dyr att försäkra och serva. Värdeminskningen är idag minimal på denna modell. Visst är det en twin med allt vad det innebär men 620/695 går inte lika grovt på låga varv som de större modellerna.

Har flera bekanta tjejer som kör eller kört denna modell och samtliga har varit nöjda.

Hur är det med delar och så till dem då? Känns som att det blir betydligt dyrare att tappa en sån på uppfarten än en dussin-japs?
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Kan du tänka dig lite äldre hoj så är kanske Honda CBR 600 F ett alternativ. 40 k räcker vansinnigt långt när vi talar CBR 600 F
 

Scorpiojn

Medlem
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Svedala
Hoj
Ducati 998s FE
Hur är det med delar och så till dem då? Känns som att det blir betydligt dyrare att tappa en sån på uppfarten än en dussin-japs?

Nu har inte jag tillgång till någon prislista men eftersom det är en basmodell så sitter det ju inga påkostade delar på dem. En detalj vet jag med säkerhet i alla fall och det är att dekalerna är MYCKET billigare än till japs-hojarna.

De har inte heller den ständigt debatterade torrkopplingen vilket nog är en fördel om man inte är entusiast..
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Kan du tänka dig lite äldre hoj så är kanske Honda CBR 600 F ett alternativ. 40 k räcker vansinnigt långt när vi talar CBR 600 F

Det är en sån hon har ;)


Den främsta tanken är inte att hon ska få en värsting-räser.. Utan nåt med lite moderna konstruktion, fräshare bromsar och dämpare som inte gått 4000 mil och har 14 år på nacken.

600-klassens street modeller känns som att den genomgick en rejäl modernisering runt mitten på 2000-talet gällande sånt, det är därför vi snöat in lite på nämnda modeller.
 

Mr.T CBR1000

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2010
Ort
Skåne
Hoj
CBR1000RR -07 Såld, CBR1000RR -08 Såld, Nu CBR600RR -07
Grejen är att ditt pris för en -06 sporthoj hade inte varit några kymmer, för de står i värde. Men även om du säkert inte är dyr, så finns det för mkt utrymme för värde-ras för att det ska vara intressant just nu.

Inköpspriset i sig är inte så intressant, men totalkostnaden på 3 år ska vara så låg som möjligt, allt inräknat. That´s why I´ll pass!

Men tack ändå.

Ser man till vad dem kostade nya och tittar på vad man begär för en sådan idag så är givetvis tappet som störst nu men fortfarande acceptabelt för vår del. Ska man följa den kurvan någorlunda och gnugga på spåkulan lite så kommer tappet troligtvis ligga runt 10k på tre år om du räknar in lite service och underhåll. En förutsättning för detta utfallet är ju dock att man är lagd åt det pedantiska hållet.

Lycka till med letandet och hoppas att du/ni hittar något som faller damen i smak!:tummenupp
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Gamla Horneten finns på önskelistan den med, men klänns väldigt omodern jämfört med de andra med tanke på att de ligger i ungefär samma pris också, men det är fördom, jag kanske har fel?

Gamla Horneten är kunglig! Enda "omoderna" med den är väl eventuellt framlyset.

Har kört den på Gelleråsen. Det enda problemet är att fotpinnarna skrapar i när det går lite fortare om man inte hänger av ordentligt. Förvånansvärt bra pulver oxå om man gasar lite.

Glöm inte att byta till ett smalare styre på den bara.

:yoparty
 

Bifogat

  • visabild.jpg
    visabild.jpg
    93.6 KB · Visningar: 109
Last edited:

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Det är en sån hon har ;)


Den främsta tanken är inte att hon ska få en värsting-räser.. Utan nåt med lite moderna konstruktion, fräshare bromsar och dämpare som inte gått 4000 mil och har 14 år på nacken.

600-klassens street modeller känns som att den genomgick en rejäl modernisering runt mitten på 2000-talet gällande sånt, det är därför vi snöat in lite på nämnda modeller.

Att kosta på den lite modernare fjädringsdetaljer skulle kunna vara en annan idé. Öhlinsfjädrar till framgaffeln går väl på c.a. 1500 spänn. En bättre bakdämpare behöver ju inte nödvändigtvis komma från Öhlins.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Att kosta på den lite modernare fjädringsdetaljer skulle kunna vara en annan idé. Öhlinsfjädrar till framgaffeln går väl på c.a. 1500 spänn. En bättre bakdämpare behöver ju inte nödvändigtvis komma från Öhlins.


Sen ligger det måååånga timmar i garaget för det, betydligt lättare att lägga 20´ emellan och byta än att hålla på så.

Det var en kanonhoj som förstahoj för henne, och blir förhoppningsvis till nån annan också. Men hon varken kan eller hinner, och jag hinner definitivt inte hålla på med sånt. Mkt nog att sköta grejerna som det är mellan jobb och plugg mm.. Börja garageprojekt är inte aktuellt.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Köp något med ABS ffs, finns ingen anledning att hon ska vara utan det.
Min fru kör CBF600 med ABS, den funkar helt ok men ser rätt trist ut. Horneten är typ samma hoj men med lite mer styling.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Köp något med ABS ffs, finns ingen anledning att hon ska vara utan det.
Min fru kör CBF600 med ABS, den funkar helt ok men ser rätt trist ut. Horneten är typ samma hoj men med lite mer styling.

Nej.. Högst rankad nu är nog en ER-6n med ABS.. Finns att få runt 40´ och det är helt ok.

Att den kanske är ranglig i chassiet med fotpinneskrap i 160 kommer inte drabba henne ändå.

Bra tråd.. Många synpunkter, åsikter och tips.
 

Uttis

Hellre än bra.
Gick med
9 Sep 2008
Ort
Gävle.
Hoj
Street Triple R, -12
Inte optimal för bankörning men det går, jag har testat både på gokartbanor och på Gelleråsen :) Köp min Bandit till henne - superfin hoj för sin ålder och mycket motorcykel för liten peng. PM:a om du vill veta mer.
 

Bifogat

  • hoj.jpg
    hoj.jpg
    62.5 KB · Visningar: 93
Last edited:
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top