Söker gött folk för hojåkning i Göteborg!

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
Hänger också på med förfrågan. Är ganska ny i Göteborg. Har kört en del i Stockholm med folk från SH och tyckt det funkar väldigt bra med grupper allt från 3 till 12 personer i okej tempo på 70-vägar. Hittade nyss vägen mellan Lerum och Angered, dock lite väl mycket trafik när ja körde i lördags.
 

StoLLy

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha MT07
Hallå! Vill också hänga med vid något tillfälle, mvh Koffe. :yoparty

Planerar ni åka nånstans, så skirv gärna i tråden! : )
 
Last edited:

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Söder om Götet, kör en CB1kR som låter underbart :rock
Är en sucker för motorljud o musik.
Testade allt innan jag köpte den, o just denna med LeoV lät bäst och var trevligast att köra än andra literhojjar.
 

Red1986

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa z800 -15
Norr om Götet, Ale/Kungälv, kör oftast själv men hade vart kul att haka på andra med.
Kör kawa z800
 

Daniel

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2016
Ort
Göteborg
Hoj
2015 BMW S1000RR
(Kommer ifrån Kungälv) Bor nu i Östra Göteborg, sitter o väntar på att plocka ut min nya svarta S1000RR.
Hade varit kul att träffa fler med samma intresse som bor i Göteborg, har flera mc polare men de flesta bor i Borås av någon anledning.. Jag hänger gärna med sen om någon styr upp nått till våren! :hihi
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Nikola här!
Bor i kortedala
Kör en Z800

Ska ni ut och köra något?
Har ingen FB
Inte idag vad jag vet, jag jobbar helg plus att jag förkortar elsystemet en aning så inte förrän i veckan tidigast. Har varit lite dåligt med initiativ på sistone, jag har haft hjälmen på hyllan en månad men jag lovar att lägga upp rutter när hojen är hel och fin :)
 

RobbanGBG

Medlem
Gick med
26 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
-53, Matchless G80S; -13 Suzuki Gladius
Ni som kör ihop ibland i närheten av Göteborg, har ni någon intercom? I så fall vilken? Jag tycker Cardo Packtalk verkar nice...
 

Kryle

(Ò_ó)
Gick med
2 Sep 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1'09
Roligt med Gbg åkning igen!! Väntar på att servicen ska bli klar på min sen hakar jag gärna på ut med!! Ser inte några planerade körningar här direkt, händer allt på fejan eller??
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Även jag har skickat förfrågan om FB-gruppen. Kör numer lugnt och sansat och lovar att inte dra upp gamla WCX-anekdoter...
 

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Sverige
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98

Persilja

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2016
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha MT-07 -16
Måste man verkligen sälja sin själ till Facebook för att träffa MC-folk i Göteborg och hänga med på turer..? Eller fungerar det att åka runt och vinka på folk på fina hojar som ser allmänt trevliga ut i hopp om att någon stannar och hälsar lite bara? :hej

Jag har bott i Göteborg i snart fem år, men ännu inte lärt känna någon annan MC-åkare i närheten. Iof är det först nu som jag själv blivit stolt ägare till en Yamaha, så det kan ju ha varit en anledning till att man inte riktigt kommit in i gemenskapen ännu.... :(
 

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Sverige
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Måste man verkligen sälja sin själ till Facebook för att träffa MC-folk i Göteborg och hänga med på turer..? Eller fungerar det att åka runt och vinka på folk på fina hojar som ser allmänt trevliga ut i hopp om att någon stannar och hälsar lite bara? :hej

Jag har bott i Göteborg i snart fem år, men ännu inte lärt känna någon annan MC-åkare i närheten. Iof är det först nu som jag själv blivit stolt ägare till en Yamaha, så det kan ju ha varit en anledning till att man inte riktigt kommit in i gemenskapen ännu.... :(


Om du vägrar FB så är ett hett tips att svänga förbi GP runt 17:30-18 på vardagar. Det brukar vara körningar då.
På helgerna varierar tiderna men kl.12 är störst chans att de börjar.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Finns ju även en göteborgsdel med körtråd.:yoparty

https://www.sporthoj.com/forum/forumdisplay.php?52-G%F6teborg


Måste man verkligen sälja sin själ till Facebook för att träffa MC-folk i Göteborg och hänga med på turer..? Eller fungerar det att åka runt och vinka på folk på fina hojar som ser allmänt trevliga ut i hopp om att någon stannar och hälsar lite bara? :hej

Jag har bott i Göteborg i snart fem år, men ännu inte lärt känna någon annan MC-åkare i närheten. Iof är det först nu som jag själv blivit stolt ägare till en Yamaha, så det kan ju ha varit en anledning till att man inte riktigt kommit in i gemenskapen ännu.... :(
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top