Söker erfarenheter av ögonoperation

tkdrille

Guest
Fast, 25 000:- är ju ingen stor summa för att få väldigt bra syn. Eller ja, det beror ju på om man är fattig så är det ju en stor summa:näsblod
Jag skulle själv vilja göra en operation av båda ögonen, har inte glasögon i dagsläget men skulle ha glasögon från 4:e klass egentligen. Vore skönt att se bra när man kör bil på kvällen och kunna läsa skyltar på längre avstånd än vad jag klarar idag...

Syrran opererade båda ögonen för några år sedan, hon har alltid haft skittaskig syn med flaskbottnar till glasögon men ser nu helt perfekt. Väl investerade 35k antar jag.

De finns en stor risk att mörkerseende försämras också med operation. Haloringar från strålkastarljus, kusinen fick detta fenomen.
 

jw pepper

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2011
Ort
Sandviken
Hoj
07 Suzuki gsxr 1000. Banhoj 04 gsxr 1000
GÖRT! Bäst investeringen jag gjort!
Gjorde en lasik 2005 och har haft perfekt syn sen dess.
Inge problem me mörkerseende heller!
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Körde en intralase-LASEK för tre år sedan. Inga problem i mörker och högerögat är perfekt medan vänster är något lite sämre. Behöver definitivt inte glasögon iaf och är helnöjd.

För mig som inte kunde ha endagslinser hade det varit väl investerade pengar även om jag inte fått ta det genom arbetsgivaren och därmed kunnat betala med oskattade pengar.
 
Last edited:

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Ort
...
Hoj
...
Körde en intralase-LASIK för tre år sedan. Inga problem i mörker och högerögat är perfekt medan vänster är något lite sämre. Behöver definitivt inte glasögon iaf och är helnöjd.

För mig som inte kunde ha endagslinser hade det varit väl investerade pengar även om jag inte fått ta det genom arbetsgivaren och därmed kunnat betala med oskattade pengar.

de där med att arbetsgivarn betalar operationen för att sen dra det från lönen innan skatt är ju klart intressant. Jag tjänar påt och chefen också eftersom dde blir mindre arbetsgivaravgift. godsyn tar 22000 för lasek sen blire ett par tusen billigare om man tar genom jobbet då. Dags att boka tid för undersökning tror jag. :)
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Jag skulle vilja.....men med mitt flyt går det säkert åt helvete. Får man pengarna tillbaks om man blir blind? :fegis :gnissla
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Jag skall operera ögonen om ett par veckor. FS-Lasik på Memira

Känns nervöst men jag har bestämt mig.
 

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Tänkte på det att.....

Jag börjar med att säga att när man synproblem så skaffar man glasögon. Men sen kan ju synen försämras och då måste man ju byta styrka på glaset/linserna. Hur är det med när man gör operation? Stoppas "försämringen" av ögat? :va

Någon som har svar?
Normalt sett måste man vänta till att synfel som ökar gradvis "har vuxit klart". Sällan rekommenderas ögonoperationer till personer under 25 år.
 

Tobbe_N

Ökenråtta
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Bangkok
Hoj
KTM Superduke -07
Jag gjorde lasik intralase med wavefront i Malaysia for 2 ar sedan. Kanon nojd.
Tog en helg med undersokning och operation. Var tillbaks pa jobbet pa mandag.
 

krabbsaltarn

Boom shakalak
Gick med
25 Jan 2008
Ort
Riverlake
Hoj
XT660R / X
Do it.

Do it via arbetsgivaren så spar du deg!

Frun gjorde den dyraste (med kortast läkning) för två år sen på Globens ögonklinik. Före såg hon typ -7 och -8 (=ser noll utan brillor). Tre minuter tog op och dagen efter kl 8 läser hon nedersta raden.

Hon hade ordentligt ont i två- tre tim efter op, räkna med en par dagar att ta de lugnt.


De var fan ett hallelulja moment!
 

Gurkslask

Jäämen
Gick med
13 Aug 2008
Ort
Kalmar
Hoj
KTM690 SMC
Gjorde en synoperation förra hösten på Vårda i Malmö, man fick rabatt där om man är med i SMC. De var jättetrevliga och operationen gick smidigt. Var hemma i 3 dagar innan jag började jobba igen. Och nu ser jag perfekt och har glömt hur det kändes på morgonen innan man tog på sig glasögonen och inte såg ett smack.

Jag kan varmt rekommendera dig att göra det :) ! Om du har frågor så kan jag gärna svara
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Gjorde en FS-Lasik igår. -5 och -9 innan

Lite otäckt var det o svårt att slappna av trots Stesolid. Inga farliga smärtor igår o nu ser jag så jag klarar mig bra, men aningen mjölkigt o inte full skärpa. Inget ont alls nu dagen efter.

Så nu skall det läka ut o så får vi se huruvida det behövs ytterligare en putsning.



Jag skall operera ögonen om ett par veckor. FS-Lasik på Memira

Känns nervöst men jag har bestämt mig.
 

hulkenstrong

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki DRZ400S
Gjorde Lasek för ett år sedan.

Operationen är inget oroa sig för. Smärtfritt och snabbt. Sen var det en tuff dag och en jobbig dag men sedan så var det bara lite obehag och invänta att synen blev bättre och bättre. Dock gick det inte hela vägen så nu ett år efter är det dags igen att upprepa proceduren.
 

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Gjorde Lasek för ett år sedan.

Operationen är inget oroa sig för. Smärtfritt och snabbt. Sen var det en tuff dag och en jobbig dag men sedan så var det bara lite obehag och invänta att synen blev bättre och bättre. Dock gick det inte hela vägen så nu ett år efter är det dags igen att upprepa proceduren.


Är det någon sorts garanti andra gången?
Eller betalar man fullt pris då också?
Vilken firma körde du hos?
 

FredrikzonRR

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
Z750r
Jag gjorde en lasek operation i början på maj i år, betalade genom jobbet så kallat bruttolöneavdrag sparade ca 10 000 på det..

Men nu till det tråkiga hade fruktansvärt ont i ögonen 3 dagar efter operationen och jag måste göra en till kompliterande operation, men som tur är slipper man ju betala en gång till iaf.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top