Lurade du honom?
JA, fixa och skäms!
NEJ, då är det inte ditt problem!
MEN vill du sätta in lite creds på karma-kontot så börja med att kolla upp vad det är för fel exakt och vad det kostar, är det en "slitdel" så är du verkligen helt fri från ansvar. Är det något fel typ en spricka i ramen så överväg om du ska bidra med endel eller om du vill skita i det. Är gaffeln nyservad som du skriver så kanske verkstan gjort en groda och tar på sig jobbet, allt bjuder på tex arbetskostnaden.
Du har inget mer än ca 1500 spänn + kostnad för rep på att förlora om han drar det till tingsrätten så det är inget att oroa sig för, men det verkar mycket smartare att ta den till verkstan och få det fixat.
/Fredde
När jag köpte en bil för ett par år sedan hade den tidigare ägaren monterat ihop motorn då den varit nerplockad. Nöten glömde peta in luftfiltret och maskinen säckade ihop efter ett par mil (Efter det fick jag äntligen lära mig renovera en ca18det-motor... jippiieee). Ringde upp ägaren och frågade hur fan han lyckats med detta då han var mekaniker. Vi kom överens om att han skulle sätta in 3500 sek för möda och besvär. Ingen märkvärdig summa för han då renoveringen kostade betydligt mer (verktyg, material etc) men han visade goodwill då han egentligen inte hade behövt bry sig ett skit
Kanske ska du göra likadant? Som köpare uppskattar man en sådan gest i ett fall som detta...
Vad lär vi oss av det här... KÖP begagnat och stå på dig mot säljaren när något går sönder så kanske du får garantirep
Om crossen inte är reggad (eller är den det?), hur fan ska köparen kunna bevisa att det är dig han har köpt den av om det inte finns några pappar?
Om han drar det till tinget vem är det då som får pröjsa rättegångskostnader? förlorar han så får han stå för dina advokatkostnader. vad är billigast?
Lite OT men hur kan en bilmotor säcka ihop om man glömt luftfiltret
Geggmopeder går sönder... Det bör man veta när man köper en, inte så jag skulle gnälla på SGM bara för att Husan jag köpte/bytte bestämde sig för o ha dåliga lager
Däremot så tror jag att frasen 'befintligt skick' inte är användbar längre utan man bör skriva en annan formulering. Finns i bland annan konsumentverkets eller blocket.se's köpekontrakt.
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |