Sälja :(

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Bra kött, stekt i smör, med lite salt och peppar, kanske en lök på sin höjd, och sen några glas vatten på det. Man blir som Rambo.
Ganska mycket off topic kan man här lära sig att Rambos anfader var en Hisings-pôjk innan han reste till Amerikat 1639-40. Den 'rektige Rambo asså' och inte Sylvester Stallones sentida upplaga.

Slut på off topic!
(det är en länk)
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag har kört magnetröntgen för några år sen.
Har varit hos 3 arbetsterapeuter. Dom kör sitt rejs med nya övningar.
Du är ju betydligt yngre än mej hostic.
Det jag har är åldersrelaterat. Men ändå glad jag kan springa å köra styrkeövningar som få i min ålder klarar. Problemet för mej är bilkörning å soffan på kvällen
Spelar ingen roll man är tjock eller smal å ryggraden är lite paj.
Jag har också diskbråck och 5 kotkompressioner i ryggen, den har utsatts för betydligt mer våld på 40 är än många hinner med på dubbla tiden. Det låter som att du inte direkt har brytt dig i terapeuternas övningar? Väldigt mycket går att träna bort, från trauman till förslitningsskador och åldersförfall. Bortsett från att jag har ont i ryggen så är största problemet en smärta som liknar kraftig mjölksyra i benen när jag har legat ner någon timme, dvs man vaknar av det, och det gick utmärkt att träna bort. Men det bygger ju på att man får tag på en kiropraktor/arbetsterapeut som vet vad han/hon/den/det pysslar med, och att man följer råden också.
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Jag har också diskbråck och 5 kotkompressioner i ryggen, den har utsatts för betydligt mer våld på 40 är än många hinner med på dubbla tiden. Det låter som att du inte direkt har brytt dig i terapeuternas övningar? Väldigt mycket går att träna bort, från trauman till förslitningsskador och åldersförfall. Bortsett från att jag har ont i ryggen så är största problemet en smärta som liknar kraftig mjölksyra i benen när jag har legat ner någon timme, dvs man vaknar av det, och det gick utmärkt att träna bort. Men det bygger ju på att man får tag på en kiropraktor/arbetsterapeut som vet vad han/hon/den/det pysslar med, och att man följer råden också.
Fick diagnosen diskbråck via magnetröntgen för ca. 20 år sedan och remiss att operera. Doktorn sa att en del kan lyckas bli bra/bättre via träning. Jag valde bort operation för jag tycke det kändes olustigt att man ska in o gräva i ryggraden. Jag började löpträna istället 3-4 ggr per vecka och har hållit på sedan dess. I princip symptomfri. Händer vid exemplevis semester om jag ligger i solstol en vecka att det gör sig påmint men jag känner igen signalerna tidigt och kan undvika. Så träning kan absolut lösa även diskbråck för vissa, inte alla. Det stärker ryggmusklerna runt ryggraden och på så vis stabiliserar.
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Jo jag har tagit efter råden jag fick. Den första sa jag kunde träna bort det. Berätta det för den sista å hon bara skaka på huvudet.
Men alla har sagt att jag ska träna vidare.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Friskis och svettis-tråden?

Köp en äventyrshoj så kan du sitta rakt upp och ner, vara stel och lite tjock. Det är heller aldrig fel att stå upp och köra. Väskorna fyller du med kaffe och bullar. Ska du ut på äventyr så sover du på hotell. Ät vad du vill.

Behåll sporthojen. Kör den korta turer i fint väder.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Fyller 50 i år, och har väl börjat vänja mig vid tanken att kroppen inte gillar sport/touring-mc. Har en 2003 VTR i dagsläget. Tittar man på blocket finns det 1st VTR ihela Sverige! :fakta Är de så sällsynta så man ändå borde spara den (och kanske försöka gå ner 10kg i vikt, vilket inte är så lätt nuförtiden) för att kunna fortsätta köra? Eller borde jag hitta något annat, med mer upprätt körställning? Ja, förlåt, flummigt inlägg, men jag älskar min Vtr, är min andra, och den här har inte ens gått 3000mil. Blir isåfall ett tårfyllt farväl. :tummenner

Så, har du kommit till något beslut?

Jag kan hålla med några tidigare i tråden som förordar träning. Men träning är inte bara tråkig fysträning...

-Vill du fortsätta köra din hoj som du älskar?
Då får du vänja dig vid tanken att det faktiskt går! Mental träning!


1678567605443.png

Man måste inte vara ung och smal i sadeln! :tungan

1678568257266.png
 

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Ort
jöttebårj
Hoj
SD 1290
Nå'nting är fel.
Jag fyller 57 i år, är 185 cm lång och väger 96 kg och jag har flyttat NER styret på min VTR, för att få nå't som liknar en vettig sittställning (jag skulle vilja flytta ner styret ännu mer, men då måste jag köra utan kåpor).
När man ökat kroppsvikten till en viss gräns innebär det att magen ligger mot tanken och du kan vila kroppen mot tanken.
Kanske nådde du dit lite snabbare genom att sänka styret.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Fyller 50 i år, och har väl börjat vänja mig vid tanken att kroppen inte gillar sport/touring-mc. Har en 2003 VTR i dagsläget. Tittar man på blocket finns det 1st VTR ihela Sverige! :fakta Är de så sällsynta så man ändå borde spara den (och kanske försöka gå ner 10kg i vikt, vilket inte är så lätt nuförtiden) för att kunna fortsätta köra? Eller borde jag hitta något annat, med mer upprätt körställning? Ja, förlåt, flummigt inlägg, men jag älskar min Vtr, är min andra, och den här har inte ens gått 3000mil. Blir isåfall ett tårfyllt farväl. :tummenner
Kanske missat något men är det VTR SP1 du har? Eller en Firestorm?

I det förstnämnda fallet: behåll och bit ihop, det är ingen touring:faktahoj
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Fyller 50 i år, och har väl börjat vänja mig vid tanken att kroppen inte gillar sport/touring-mc. Har en 2003 VTR i dagsläget. Tittar man på blocket finns det 1st VTR ihela Sverige! :fakta Är de så sällsynta så man ändå borde spara den (och kanske försöka gå ner 10kg i vikt, vilket inte är så lätt nuförtiden) för att kunna fortsätta köra? Eller borde jag hitta något annat, med mer upprätt körställning? Ja, förlåt, flummigt inlägg, men jag älskar min Vtr, är min andra, och den här har inte ens gått 3000mil. Blir isåfall ett tårfyllt farväl. :tummenner
Behåll VTR:en, komplettera med vadsomhelst där du sitter bekvämt o upprätt och använd den för jobbpendling, långturer, korta turer i stan/till affären o. dyl.
VTR:en kör du när andan faller på och du vill äta lite kurvor (eller på bana)
Fyller själv 70 i år, köpte senaste (troligen sista) "sporthojen" (1200S:en på bilden) förra sommaren efter några år på en 1200GS. Blev förvånansvärt mycket kört med S:en, kanske nyhetens behag, men nyttjar båda hojarna ganska mycket så sporthojen får stanna tills det blir dags att lägga av.
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top