Sälja hojen till morsan på hösten?

Är det ok att skriva över hojen på nån annan på hösten?


  • Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Fel. Utbetalning nekas om det kommer till försäkringsbolagets kännedom att annan än försäkringstagare har det egentliga ekonomiska intresset i fordonet.
Vem som helst fattar varför du flyttar runt hojen mellan dig och din morsa.

I mina ögon är du som vilken socialbidragstagare som helst.



"Lets agree to respect each others views No matter how wrong you may be."

Du kan nog ta bort det nu.

tja om "morsan" har ett avställt fordon som inte brukas i trafik så är det stor skillnad till att "hon" har ett brukas i trafik.

illa att du ser ner på socialbidragstagare
 

Tommy.exe

Guest
Såfan heller! (Har haft påställd hoj i mitt namn sen 2007-06)

Därför att bara idioter skriver med caps. :banana

Bra där!


Jag avstår från att tillskriva dig nedlåtande epitet.
Jag kunde ha gjort, men jag är bättre än dig.

tja om "morsan" har ett avställt fordon som inte brukas i trafik så är det stor skillnad till att "hon" har ett brukas i trafik.

illa att du ser ner på socialbidragstagare


Var skrev jag "ser ner på"?

Men ja, det gör jag nog. Innerst inne.

Läs om det jag skrev och repliera när innebörden är underförstådd.
 
Last edited:

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
Stiga Park
tja om "morsan" har ett avställt fordon som inte brukas i trafik så är det stor skillnad till att "hon" har ett brukas i trafik.

illa att du ser ner på socialbidragstagare

Det är nog inget han tar åt sig när du försöker jag billiga poäng med skitsnack.

Det är väl inte såå jäkla svårt att föstå att pengarna måste in till försäkringsbolaget iaf, oavsett hur.

Själv har jag basfösäkring hos folksam som jag avslutar när jag ställer av hojen, billigast för mig. Men jag förstår att de som betalar sin helårsförsäkring blir sura på de som bara utnyttjar den för att spara ngn tusing åt sig själva, för som jag skrev innan så måste pengarna in oavsett.
 

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Torra Skåne
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
tja om "morsan" har ett avställt fordon som inte brukas i trafik så är det stor skillnad till att "hon" har ett brukas i trafik.

illa att du ser ner på socialbidragstagare

Ditt resonemang är så ihåligt att det faktiskt är lite roligt.

Det är heeeelt ointressant att din mossa har din mc försäkrad på sig. (Att hojen säkert står kvar i samma garage som tidigare utelämnar jag i princip, man kan kort säga att godset inte får stå till säljarens förfogande efter att det är "sålt")

Det intressanta är att du inte vill betala vad det kostar att åka cykel på sommarmånaderna med en diversifierad premie. Dädför vet du redan när du ingår avtalet att du kommer att bryta det på falska premisser. FB får in mindre kosing medan din risk för skada är oförändrad.

Innan du svarar så brygg en kopp kaffe och resonera igenom det här för dig själv en stund så här på söndagförmiddagen.:rolleyes:
 

Ozzi

Guest
Brandfackla:

Jag har skrivit det förr men kan göra det igen, den körtel i hjärnan som hanterar säkerhetstänket mognar inte förrän i 35-40års åldern därav de högre premierna för ungtuppar. detta innebär att har du inte råd att försäkra din hoj så har du en för farlig(enligt FB) och då för dyr hoj. BYT till en som du har råd med.:tummenupp
 

Uttis

Hellre än bra.
Gick med
9 Sep 2008
Ort
Gävle.
Hoj
Street Triple R, -12
Jag kan förstå att många lockas att skriva över hojen/bilen på någon familjemedlem som får en lägre försäkringspremie men jag gillar det inte. De tusenlappar den personen sparar in betalas av någon annan hojåkare/bilist
som alltid haft sina fordon skrivna på sig själv och kanske med många skadefria är ändå drabbas av högre premier för att andra snålar och fular. Att skriva över sitt fordon på någon annan är att leva över sina tillgånger. Dessutom lär man med den fula vanan aldrig samla på sig år av ägande som annars kanske skulle innebära att man faktiskt hade råd att ha hojen/bilen skriven på sig själv.
 

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
Stiga Park
Nu ska jag förklara!

Halvårs är att blir rövknullad hårt med en XXL dildo i 6 månader

Helårs är att bli rövknullad lite hela tiden under 12 månader!


Finns det inte andra forum för såna som dig, en titt i din gästbok och man behöver inte ens bemöda sig att svara eller läsa ngt mer av vad du skriver. Logga ut härifrån för gott och gå med på spraydate eller moppenet
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Brandfackla:

Jag har skrivit det förr men kan göra det igen, den körtel i hjärnan som hanterar säkerhetstänket mognar inte förrän i 35-40års åldern därav de högre premierna för ungtuppar. detta innebär att har du inte råd att försäkra din hoj så har du en för farlig(enligt FB) och då för dyr hoj. BYT till en som du har råd med.:tummenupp

*brandsläckare*

Min käre farfar är 90 år, har haft 2 stroker och stel som en pinne.

Kan lova att han skulle få en jävligt schysst deal av FB om han ville teckna hel/hel på en sproilans R1a. För han har ju haft sin A-behörighet från jesu tid och aldrig kraschat.
 

ljung_

Invalidos-MC
Gick med
1 Jul 2009
Ort
Norrköping, Åby
Hoj
1993, Honda CBR600F
Det är nog inget han tar åt sig när du försöker jag billiga poäng med skitsnack.

Det är väl inte såå jäkla svårt att föstå att pengarna måste in till försäkringsbolaget iaf, oavsett hur.

Själv har jag basfösäkring hos folksam som jag avslutar när jag ställer av hojen, billigast för mig. Men jag förstår att de som betalar sin helårsförsäkring blir sura på de som bara utnyttjar den för att spara ngn tusing åt sig själva, för som jag skrev innan så måste pengarna in oavsett.

Precis! Många verkar ju tro att premierna överlag skulle skjuta i höjden om alla gjorde så men det tror jag är helt felaktigt, visst prisbilden ändras så man får pynta mer på sommaren (och det är ju helt rätt om man skall spegla utgifterna för försäkringsbolagen) men slår man ut det totalt över året med de månader man har avställt så blir inkomsterna ändå desamma för bolagen. Så det är ju mer en prinsipsak att man inte vill betala för en tjänst man inte brukar.
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Nu blev de ju "fel" från din sida för du bekräftar ju vad han skrev om ungtuppar. Har han aldrig kraschat så är han ju rena drömmen för f-bolaget. Din farfar utgör ingen stor risk som grabbar under 30.

*brandsläckare*

Min käre farfar är 90 år, har haft 2 stroker och stel som en pinne.

Kan lova att han skulle få en jävligt schysst deal av FB om han ville teckna hel/hel på en sproilans R1a. För han har ju haft sin A-behörighet från jesu tid och aldrig kraschat.
 

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Ditt resonemang är så ihåligt att det faktiskt är lite roligt.

Det är heeeelt ointressant att din mossa har din mc försäkrad på sig. (Att hojen säkert står kvar i samma garage som tidigare utelämnar jag i princip, man kan kort säga att godset inte får stå till säljarens förfogande efter att det är "sålt")

Det intressanta är att du inte vill betala vad det kostar att åka cykel på sommarmånaderna med en diversifierad premie. Dädför vet du redan när du ingår avtalet att du kommer att bryta det på falska premisser. FB får in mindre kosing medan din risk för skada är oförändrad.

Innan du svarar så brygg en kopp kaffe och resonera igenom det här för dig själv en stund så här på söndagförmiddagen.:rolleyes:


nja det är ju inte helt sant för hojjen blir ju till den nya ägarens förfogande tom att den person har tom nyckel till hojjen samt att den kommer stå i dennas garage under vintern.

Och när jag ingick i avtalet så visste jag inte att jag skulle ändra ägare men när man räknar på att kostnaderna blir 3k måndaden för att ha hojjen ståendes i 6 månader är det ganska orimliga summor

Jag förstår absolut vad du försöker säga o hur du tänker och jag säger inte att du har fel. Men jag håller inte med om att företag kan ta vilka summor de känner för. Måste va kommunist eller ngt!
 

Ozzi

Guest
nja det är ju inte helt sant för hojjen blir ju till den nya ägarens förfogande tom att den person har tom nyckel till hojjen samt att den kommer stå i dennas garage under vintern.

Och när jag ingick i avtalet så visste jag inte att jag skulle ändra ägare men när man räknar på att kostnaderna blir 3k måndaden för att ha hojjen ståendes i 6 månader är det ganska orimliga summor

Jag förstår absolut vad du försöker säga o hur du tänker och jag säger inte att du har fel. Men jag håller inte med om att företag kan ta vilka summor de känner för. Måste va kommunist eller ngt!

Fyll 40, då blir det BILLIGT!!:banana
 

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Finns det inte andra forum för såna som dig, en titt i din gästbok och man behöver inte ens bemöda sig att svara eller läsa ngt mer av vad du skriver. Logga ut härifrån för gott och gå med på spraydate eller moppenet

lessen o säga det men på moppenet går de inte igång lika mycket som här, så det är roligare här :D

Fyll 40, då blir det BILLIGT!!:banana

har ju några år dit men jag hoppas ju verkligen inte jag blir en torr gubbe iaf
 
Last edited:

orangebusa

Sporthojsnörd
Gick med
2 Feb 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
suck...
nja det är ju inte helt sant för hojjen blir ju till den nya ägarens förfogande tom att den person har tom nyckel till hojjen samt att den kommer stå i dennas garage under vintern.

Och när jag ingick i avtalet så visste jag inte att jag skulle ändra ägare men när man räknar på att kostnaderna blir 3k måndaden för att ha hojjen ståendes i 6 månader är det ganska orimliga summor

Jag förstår absolut vad du försöker säga o hur du tänker och jag säger inte att du har fel. Men jag håller inte med om att företag kan ta vilka summor de känner för. Måste va kommunist eller ngt!

herrejävlar vilka skygglappar vissa paarasiter skaffar nr dom skyfflar över sina kostnader på andra hojåkare. Antingen betalar du en hög premie över sommaren, eller jämnar ut den över året, med en helårsförsäkring. Att göra som dig är att beröva andra chansen till utjämning av premien under året (för ditt beteende tvingar upp deras premie). Men det skiter visst du i.
 

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
2K1 Triumph TT 600
herrejävlar vilka skygglappar vissa paarasiter skaffar nr dom skyfflar över sina kostnader på andra hojåkare. Antingen betalar du en hög premie över sommaren, eller jämnar ut den över året, med en helårsförsäkring. Att göra som dig är att beröva andra chansen till utjämning av premien under året (för ditt beteende tvingar upp deras premie). Men det skiter visst du i.

OJ OJ OJ Solidaritetens högborg här ser jag? Fan skriver man att man borde rösta på sossarna då är det illa men när det kommer till MC-försäkringar då jävlar bär vi den röda fanan högt, stålt och dela på kostnaderna broderligt!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top