Säkert att köra utan en eker?

halkasnett

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Honda MTX 125r
Har en Honda MTX 125r.
Nu är det så att en eker i bakdäcket har gått av och min fråga är: Är det säkert att åka runt utan en av ekrarna bak?:confused:
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
2968972 Har en Honda MTX 125r.
Nu är det så att en eker i bakdäcket har gått av och min fråga är: Är det säkert att åka runt utan en av ekrarna bak?:confused:
Om den är borta är det nog ingen större fara, hänger den löst så tabort den innan den fastnar i nått.

Min åsikt bara är inget proffs på fälgar.

Btw bor du i norrort?
 

halkasnett

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Honda MTX 125r
Om den är borta är det nog ingen större fara, hänger den löst så tabort den innan den fastnar i nått.

Min åsikt bara är inget proffs på fälgar.

Btw bor du i norrort?


Okej... Fan, tog kortet för en vecka sen, fick punka dagen innan uppkörning och sen när däcket väl sitter på så har en eker gått av... Har inte kört något sen jag tog kortet än :huvet

Någon annan som kan tipsa?

Näe.. öster ut tror jag. Värmdö närmare bestämt :)
Hurså?
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
2969036 Okej... Fan, tog kortet för en vecka sen, fick punka dagen innan uppkörning och sen när däcket väl sitter på så har en eker gått av... Har inte kört något sen jag tog kortet än :huvet

Någon annan som kan tipsa?

Näe.. öster ut tror jag. Värmdö närmare bestämt :)
Hurså?
Tjör men laga det så fort som möjligt.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
2969036 Okej... Fan, tog kortet för en vecka sen, fick punka dagen innan uppkörning och sen när däcket väl sitter på så har en eker gått av... Har inte kört något sen jag tog kortet än :huvet

Någon annan som kan tipsa?

Näe.. öster ut tror jag. Värmdö närmare bestämt :)
Hurså?
bara undra lite ont om folk att köra med :) Bor i vaxholm.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
2969166 Vart finns dem bättre vägarna Norr eller söder, Har inge körkort men hade lätt kunna köra upp till norra stan då jag inte har en TM
Haha tack de där va lite roligt :hihi men jag kör med crmn så jag kan köra till södra om det är så. Ska jag va hundra % ärlig vet jag inte. Via har bogan den är tydfligen en av dom bättre sen har vi en del ute vid åkersberga vallentunna sen vet jag inte så mkt mer.

Tycker vi tar det i norrort rider tråden då jag inte vill förstöra en av dom få seriösa trådarna.
 

brandes

utan hoj så har man inget liv
Gick med
10 May 2006
Ort
trollhättan
Hoj
en ricktigt fräsig NSR :)
men ekern sitter la där av en andledning.. dom som gjorde fälgen tänkte nog inte: ojj va rolit vi sätter dit en eker ionödan.. tips fixa ekern :tummenupp
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
ja?men det GÅR. men det är inte så smart


du e fan inte smart asså. du e nog den som har pajjat flest trådar här på sh och så fort du öppnar käften så blir de en disskussion på 3 sidor bara för att du tyckte de va roligt att vara oseriös i början. när du nu äntligen börjar bli seriös är det ingen som tror på dej osv. riktigt smart kille om jag får säga det själv.
 
Last edited:

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
Skåne - Bromölla
Hoj
Här var det tomt.
Jag tror att man kan köra utan en eker hur jävla länge som helst. hade det varit många på ett ställe hade fälgen nog blitt sakta men säkert sne.
 

Mr EmCom

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
2973044 Jag tror att man kan köra utan en eker hur jävla länge som helst. hade det varit många på ett ställe hade fälgen nog blitt sakta men säkert sne.
ja, men det värsta du kan göra är att börja pilla på det. typ dra åt några som sitter lite löst. DÅ kommer det tillslut se ut som prulles CRM efter hans premiärtur...
 

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
fälgen blir bara klenare så det beror ju mestandels på dig hur du kör men det brukar funka att köra utan en eker. men rekommenderar att sätta dit en.
 

Mr EmCom

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
2973468 fälgen blir bara klenare så det beror ju mestandels på dig hur du kör men det brukar funka att köra utan en eker. men rekommenderar att sätta dit en.
jag tror som sagt det är fackat fårn början..

måste ekra om hela fälgen.. tuvärr
 

deLi

(=
Gick med
15 Oct 2006
Ort
Falkenberg
Hoj
Aprilia rs-07 och en fiddy
ja, men det värsta du kan göra är att börja pilla på det. typ dra åt några som sitter lite löst. DÅ kommer det tillslut se ut som prulles CRM efter hans premiärtur...

vad har hänt med hans crm ?? det har jag inte hört något om??
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top