Runddragen mutter Vad göra???

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
När tråden ändå är i fokus, så här ser skallen på min skruv ut efter att jag demolerat ytterligare på den idag...
DSC_1858[1].jpgDSC_1859[1].jpg
:smasha:brinnerup:crash:huvet
 

Bobbo-mc

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2013
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki SV1000n -04
Gängad stång (rostfritt)?
Närmaste hojskrot?

Har hört att gängstång är dåligt att använda, den kan "nypa fast" och skada. Och rostfria gängstänger är svagare än bultarna...

Men jag vet som sagt inte. Bara hört... Någon annan som är proffs?

Får ju psykbryt på att inte kunna åka hoj nu, och speciellt när man träffat en vacker dam som vill sitta på pallen...
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Har hört att gängstång är dåligt att använda, den kan "nypa fast" och skada. Och rostfria gängstänger är svagare än bultarna...

Men jag vet som sagt inte. Bara hört... Någon annan som är proffs?

Får ju psykbryt på att inte kunna åka hoj nu, och speciellt när man träffat en vacker dam som vill sitta på pallen...

Finns gängstång i 10,9 om du letar.
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Kan du? Grymt! Stick ner till jobbet imorgon, fixa en till mig. Och skicka med DHL. Jag bjuder på en öl eller 10

Ska dit imorgon men bara i 5timmar och jag vet inte vad du ska ha för material, antagligen rostfritt (?) för jag kan inte ytbehandla vanligt stål, har dock inte så mycket rostfritt på lager om ens något, kör mest alu och vanligt automatstål. Sen sticker jag till sommarstugan över långhelgen så det kan jag tidigast fixa nästa vecka med tanke på att jag nog blir tvungen att ta hem lite material isf. Titan kanske vore nått? :tungan

Jag kan göra en i vanligt stål och så får du lämna in den till någon lokal ytbehandlare.
 

Bobbo-mc

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2013
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki SV1000n -04
Ska dit imorgon men bara i 5timmar och jag vet inte vad du ska ha för material, antagligen rostfritt (?) för jag kan inte ytbehandla vanligt stål, har dock inte så mycket rostfritt på lager om ens något, kör mest alu och vanligt automatstål. Sen sticker jag till sommarstugan över långhelgen så det kan jag tidigast fixa nästa vecka med tanke på att jag nog blir tvungen att ta hem lite material isf. Titan kanske vore nått? :tungan

Hmm... Titan duger väl... ;)
 

sebson

sukka frälst & KåTpåM
Gick med
26 Jan 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Xr650R motard. gixxer k2

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Har hört att gängstång är dåligt att använda, den kan "nypa fast" och skada. Och rostfria gängstänger är svagare än bultarna...

Men jag vet som sagt inte. Bara hört... Någon annan som är proffs?

Får ju psykbryt på att inte kunna åka hoj nu, och speciellt när man träffat en vacker dam som vill sitta på pallen...

Haha vilket öde du! Låt någon mer tekniskt lagd person skruva på din hoj i framtiden kanske? ;)
 

Bobbo-mc

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2013
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki SV1000n -04
Haha vilket öde du! Låt någon mer tekniskt lagd person skruva på din hoj i framtiden kanske? ;)

Måhända... Men tekniskt är jag till viss del. Saken är att jag kan erkänna att jag är kass på visa saker. Och buktar mm är inte min sak. Sen att jag alltid har otur när jag skruvar saker är en annan femma :)
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag skulle vilja tipsa om att köpa en ny hoj istället.

Förslagsvis något som är tillverkat längre västerut. :fakta
 

Klippan

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
XJR 1300
Har inte läst alla tips så någon kanske redan svarat , ta en dremel el liknande å kapa muttern försiktigt kanske i omgångar tills den släpper från gängorna , har gjort detta på bromsrör/ slang i bil å det funkar utmärkt bara man aktar gängorna.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top