RR goes to WCX sommarfest 8/8-2009

Slipsten

Radical Riders
Gick med
27 Jan 2008
Ort
Blentarp
Hoj
Yamaha FZ8N -11
WCX har nu annonserat att de skall ha sin sommarfest den 8:e augusti och nu tänkte jag att vi är säkert en hel del folk som vill dit o festa billigt och ha massa kul. :tummenupp
Här kan ni läsa lite mer angående tema etc: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=209873

Festen är på en lördag och jag tänkte att man kan köra upp på fredag efter arbetstid, samling 18:00. Plats beroende på vilka som följer med.

Förslag på boende är Hotell Formel1.

Skriv upp er om ni vill följa med, om ni kan har bil/kan köra och hur många platser som finns i bilen.

OBS!! Bensinkostnad delas mellan alla som följer med. Ca 600 SEK per bil som kör upp.

Jag-vill-till-WCX-och-festa-listan:
1. Daniel, kan köra med egen bil, 4 platser lediga.
2.
3.
4.
 

henriksson.

långsam omogen pågaspoling
Gick med
25 Jul 2008
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 750
Jag-vill-till-WCX-och-festa-listan:
1. Daniel, kan köra med egen bil, 4 platser lediga.
2. henriksson., kan men avstår gärna och köra egen bil, 4 platser lediga (denna rundan vill jag dricka öl på vägen upp, ni andra får sånt jävla försprång annars!! :tuttar) (intresseanmälan)
3.
4.
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Jag-vill-till-WCX-och-festa-listan:
1. Daniel, kan köra med egen bil, 4 platser lediga.
2. henriksson., kan men avstår gärna och köra egen bil, 4 platser lediga (denna rundan vill jag dricka öl på vägen upp, ni andra får sånt jävla försprång annars!! :tuttar) (intresseanmälan)
3. Money - kör nog hoj isf.
4.


Ska flagga på söndagen så det blir såfall väldigt lugn fest för mig, måste köra tidigt från GBG. Det är i GBG? har inte läst inlägget. :tungan
 

henriksson.

långsam omogen pågaspoling
Gick med
25 Jul 2008
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 750
Jag-vill-till-WCX-och-festa-listan:
1. Daniel, kan köra med egen bil, 4 platser lediga.
2. henriksson., kan men avstår gärna och köra egen bil, 4 platser lediga (denna rundan vill jag dricka öl på vägen upp, ni andra får sånt jävla försprång annars!! :tuttar) (intresseanmälan)
3. Money - kör nog hoj isf.
4.


Ska flagga på söndagen så det blir såfall väldigt lugn fest för mig, måste köra tidigt från GBG. Det är i GBG? har inte läst inlägget. :tungan

Imponerad att du tog dig tid och lägga tillbaka mina :tuttar ...! Jag har inget emot att åka i en bil som avgår tidigt dagen efter, så länge jag slipper köra, haha.. :banana

:edit: Jasså dem stannar kvar, när man citerar, no creeds for you :tungan
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Bil till hojfest? :fnys

Körde upp till deras vårfest för att öltävla med JoJoman. Körde hoj och höll på att frysa ihjäl, men skoj var det i alla fall. :)

Ska flagga på söndagen så det blir såfall väldigt lugn fest för mig, måste köra tidigt från GBG. Det är i GBG? har inte läst inlägget. :tungan

Jo, det är Göteborg.

Ska du flagga på Sturup Raceway? Är lite ambivalent till om jag ska upp på den här festen eller inte, eftersom jag funderade på att köra mitt livs första bandag på söndagen.
 
Last edited:

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Bil till hojfest? :fnys

Körde upp till deras vårfest för att öltävla med JoJoman. Körde hoj och höll på att frysa ihjäl, men skoj var det i alla fall. :)



Jo, det är Göteborg.

Ska du flagga på Sturup Raceway? Är lite ambivalent till om jag ska upp på den här festen eller inte, eftersom jag funderade på att köra mitt livs första bandag på söndagen.

Japp, d e 13-17 så d e lugnt. Kan ju köra direkt ut dit. Om du håller dig borta från spriten och inte sitter uppe till kl 0600 så ska det nog funka. :tummenupp

Jag kör hellre upp lite tidigare till GBG om ja tar hojen dit. Kan man dricka lite tidigare och sluta i tid. :tummenupp

Vad brukar hotellet kosta?
 

Quman

Radical Riders
Gick med
19 Jul 2008
Ort
Dalby
Hoj
Honda CBF600SA -09
hmm även ja ska flagga på söndagen så om ja ska me kör ja isf bil o kör tidigt hem på söndagen
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
390.00 SEK för två vuxna, en natt, så jag går för halva.. :tuttar

enligt deras hemsida..

De hade väl till och med dubbelsäng OCH en våningssäng, så tre kunde dela på rummet? Eller då kostar det mer?

Japp, d e 13-17 så d e lugnt. Kan ju köra direkt ut dit. Om du håller dig borta från spriten och inte sitter uppe till kl 0600 så ska det nog funka. :tummenupp

Det låter väldigt komplicerat. :gnissla

Jag kör hellre upp lite tidigare till GBG om ja tar hojen dit. Kan man dricka lite tidigare och sluta i tid. :tummenupp

Ska jag dit blir det på hoj! Körde en förbaskat skoj väg dit till deras grillfest förra året. :tummenupp Den tog förvisso ca sex timmar. :gnissla
 
Last edited:

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
De hade väl till och med dubbelsäng OCH en våningssäng, så tre kunde dela på rummet? Eller då kostar det mer?



Det låter väldigt komplicerat. :gnissla



Ska jag dit blir det på hoj! Körde en förbaskat skoj väg dit till deras grillfest förra året. :tummenupp Den tog förvisso ca sex timmar. :gnissla

Mja, tar hoj för att komma upp snabbare, inte för att d ska ta längre tid. :va
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Japp, d e 13-17 så d e lugnt. Kan ju köra direkt ut dit. Om du håller dig borta från spriten och inte sitter uppe till kl 0600 så ska det nog funka. :tummenupp
Bra inlägg Money, vi har alltså nolltolerans på våra körningar och det kommer att göras stickprovskontroller.
Ska flagga på söndagen så det blir såfall väldigt lugn fest för mig, måste köra tidigt från GBG. Det är i GBG? har inte läst inlägget. :tungan
hmm även ja ska flagga på söndagen så om ja ska me kör ja isf bil o kör tidigt hem på söndagen
Jag är DC den söndagen så ni två vet era platser. :):tummenupp
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Bra inlägg Money, vi har alltså nolltolerans på våra körningar och det kommer att göras stickprovskontroller.

Det är ju det jag vet, efter att ha läst på hemsidan. Helt rätt! :tummenupp

Men det innebär ju också att jag är just ambivalent. Ska jag dit och för första gången besöka en WCX-fest utan alkoholdisets skimmer framför ögonen? Klurigt, men inte ett helt omöjligt uppdrag. :)

Det räcker kanske med att andra super mig snygg? De lär väl i och för sig bli mer eller mindre alkoholförgiftade ifall de ska göra det, men det är ju inte riktigt mitt problem. :hihi
 

Quman

Radical Riders
Gick med
19 Jul 2008
Ort
Dalby
Hoj
Honda CBF600SA -09
Bra inlägg Money, vi har alltså nolltolerans på våra körningar och det kommer att göras stickprovskontroller.


Jag är DC den söndagen så ni två vet era platser. :):tummenupp

hahah så bra den platsen e min varje gång ja flaggar oavsett vem som e DC :p
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Jag-vill-till-WCX-och-festa-listan:
1. Daniel, kan köra med egen bil, 4 platser lediga.
2. henriksson., kan men avstår gärna och köra egen bil, 4 platser lediga (denna rundan vill jag dricka öl på vägen upp, ni andra får sånt jävla försprång annars!! ) (intresseanmälan)
3. Money - kör nog hoj isf.
4. Swish
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Mja, tar hoj för att komma upp snabbare, inte för att d ska ta längre tid. :va

Så mycket snabbare med hoj tror jag ju i och för sig inte det går, jämfört med bil. Eller? :va

Den gången blev det en massa småvägar upp, för att slippa tröska motorväg och istället få lite rolig körning på vägen. Hem blev det däremot motorväg.
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Så mycket snabbare med hoj tror jag ju i och för sig inte det går, jämfört med bil. Eller? :va

Den gången blev det en massa småvägar upp, för att slippa tröska motorväg och istället få lite rolig körning på vägen. Hem blev det däremot motorväg.

Neej, det går inte snabbare med hoj, det är bara jobbigare. En bil går också att framföra i 200 utan några större problem....
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Detta är ju samma datum som vi har RadicalRiders MoppeEndurance 2009 på lockarp. :(

Har dessutom hört att Madonna ska ha konsert i Göteborg den kvällen, men det kan man väl mer eller mindre bortse från. Tror manfallet till WCX blir större på grund av moppe-racet. :hihi

Neej, det går inte snabbare med hoj, det är bara jobbigare. En bil går också att framföra i 200 utan några större problem....

Jupp. Enda fördelen med hoj är ju om det skulle vara milslånga köer.
 
Last edited:
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top