Roligast hoj, sv650 eller zx6r?

Tönt-Danne

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2009
Ort
Lysekil
Hoj
2006 Suzuki sv650s
Jag letar "andra hoj" och väljer mellan en zx6r 98-99, och sv650 <2004. Har kört en 50 hästars Honda under en sommar och tycker mig ha lärt grunderna rätt bra.
Jag undrar vilken av zx6r och sv650 ni tror man har roligast på i längden, vilken ni tror man kan ha roligast längst på utan att tröttna? såklart en väldigt bred fråga, och jag skall givetvis provköra bägge, men hade ändå tyckt det vore spännande att höra era högst subjektiva åsikter, vilken hoj ni hade föredragit som andra hoj.
Några säger att twin-motorer som sv:ns är roligare än radfyror, å andra sidan har ninjan runt 100 hästar kontra suzukins 70. Men att gå från en 50hästars honda så upplever man kanske 70hästar som mkt, eller vänjer man sig väldig fort?
/Daniel
 

Neb Jones

Forza stradale! Forza forza!
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki SV650s
Jag är partisk i frågan eftersom jag precis ska sälja min SV650S -99 och bara har kört en zx6r -98 en stund, men.. Först och främst är SV:n är lättare att kontrollera på kurviga vägar. Den har något sämre acceleration och lägre toppfart men motorkaraktären och ljudet är sådant att accelerationen känns mer på SV:n. Kawazakin känns mer "civiliserad" och upplevs som lite lugnare trots att den accelerar snabbare.
 

Tönt-Danne

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2009
Ort
Lysekil
Hoj
2006 Suzuki sv650s
Neb Jones, bra svar! Just det där om att accelerationen "Känns mer" tycker jag är viktigt!
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top