Rolig hoj för 20k ?

Hänz

kRÄnKt!
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Sthlm
Hoj
GSXR
Vill ha tips på en rolig hoj för 20 000kr max. Helst lite sportigare modeller :)

Twin, rad4, 500cc-1000cc spelar ingen roll :brynad
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Köp en gammal offroadare typ XT/XR. Inte sportigt men nog jävligt roligt.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Pruta hårt på en Gixxer 1100:a. Perfekt hoj som hänger med alla andra, i varje fall rakt fram...

Man kan för övrigt slanga med allt. Det är en fråga om teknik.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
om någon har erfarenhet av denna hoj, hur lätta är de att slang med? utan att behöva pizzadrev.

svåra e å inte skicka upp framhjulet.

angående en gamal xt så, nog för att folk börjar bli mesiga men xt är historiens TRÅKIGASTE hoj. xren är mycket roligare. men ts sa sportig och de e den fan inte specielt inte 20k liken
 

Hänz

kRÄnKt!
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Sthlm
Hoj
GSXR
Pruta hårt på en Gixxer 1100:a. Perfekt hoj som hänger med alla andra, i varje fall rakt fram...

Man kan för övrigt slanga med allt. Det är en fråga om teknik.

Är inte en fan av att gasa satan rakt fram och kurvor är mer än halva tjusningen med mc.

Självklart går allt att slanga med, lärde mig på en tung zx9r -95:a som väger bly. Men efter lite lek sa först 2:ans växel upp och därefter kopplingen.
Är 176cm och väger 80 så inte lika enkelt för mig att placera röven längre bak eller gunga upp vilket lik som helst.
 
Last edited:

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
köp en VTR Firestorm då, borde finnas för de pengarna och är ju känd/ökänd för att vägra vilja ha framhjulet i backen
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Renoverad för 20.000 säljes för 17.000? Lite skumt, eller är det bara jag?

Det skumma vore väl om han trodde att han skulle få tillbaka pengarna för renoveringen.....:gnissla

Men ok: 20k är mycket pengar att lägga på en så gammal hoj men folk har tagit betydligt mer korkade beslut än så. Han kanske hade planer på att behålla hojen länge men har nu akut behov av cash...typ. Om han har papper på vad som är gjort och hojen är fräsch i övrigt, varför inte?

Köpte en -89 Cheva van i somras för 28k. Motor och växellåda var helrenoverade för sammanlagt nästan 50k för ca 1 år sedan. Ägaren hade haft bilen i 15 år, gillade den verkligen och hade inga planer på att sälja. Men nu var han på väg att bli arbetslös och var tvungen att avyttra en del av sin rätt stora samling bilar. Han kanske blåljög men jag hade ingen anledningen av misstänka det med tanke på hur bilen såg ut i övrigt.

Om saker låter för bra för att vara sanna är de oftast inte det. Men ibland springer man på lysande undantag, tom på Blocket:tummenupp
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Kul hoj för pengarna så säjer jag SV650. Räcker till det mesta och är billig i drift.
Vill man ha nyare så finns ju Hyosung 650 med. Lite enklare, men där får du en 04-07 för de pengarna. Mycket prisvärt. Köpte en sådan till frugan förra våren.
Annars så är det väl en gammal r-hoj från mitten 90-talet med. Fast de är dyrare i drift... :)
Lycka till
 

odde_333

in ut slut!
Gick med
9 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
KTM 640
FZR 1000 går lätt att slanga med och inte speciellt slö, går att hitta billiga effekt pryttlar till.
Helt klart prisvärd både prestanda och försäkringsmässigt.
 

Raffe

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2010
Ort
Linköping
Hoj
01 suzuki sv650s
Jag lånar tråden lite, vad finns det i samma prisklass som inte kostar skjortan att försäkra för mig som är 18? Behöver inte vara någon superdupersport. Ducati monster kanske? Det stuket tror jag att jag skulle tycka om :) gillar utseendet iaf :krama:smasha Några tips?
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Jag lånar tråden lite, vad finns det i samma prisklass som inte kostar skjortan att försäkra för mig som är 18? Behöver inte vara någon superdupersport. Ducati monster kanske? Det stuket tror jag att jag skulle tycka om :) gillar utseendet iaf :krama:smasha Några tips?

En Ducati Monster får du dessvärre inte för 20k....billigaste på Blocket nu är 29 500 men du kan ju testa att tokpruta :tummenupp

Också lite dyr, Yamahas svar på monstern: http://www.blocket.se/stockholm/Yamaha_TRX_850_45435659.htm?ca=11&w=3

Om du inte är helt såld på streetfajterstuket är CBR 600 är mitt grundtips. Smidig, driftsäker hoj som funkar till det mest. Alt kan vara zx6r, Yamaha Thundercat eller gsxr 600/750.
 

Raffe

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2010
Ort
Linköping
Hoj
01 suzuki sv650s
En Ducati Monster får du dessvärre inte för 20k....billigaste på Blocket nu är 29 500 men du kan ju testa att tokpruta :tummenupp

Också lite dyr, Yamahas svar på monstern: http://www.blocket.se/stockholm/Yamaha_TRX_850_45435659.htm?ca=11&w=3

Om du inte är helt såld på streetfajterstuket är CBR 600 är mitt grundtips. Smidig, driftsäker hoj som funkar till det mest. Alt kan vara zx6r, Yamaha Thundercat eller gsxr 600/750.

Faktiskt ligger den billigaste på 25K :crash Men du har nog rätt att det antagligen inte kommer gå att få tag på en fräsch till runt 20k :(

Tycker inte om kåpan på TRX:n tyvärr.
CBR600 är en som jag kollat lite på men funderar på om inte försäkringen springer iväg på dessa? är som sagt 18 år (iofs haft körkort sen 16 dvs 2 år gör ganska stor skillnad hos bilsport-mc) Men de verkar väldigt trevliga. Om man är på hugget kanske det går att få tag på en ganska fin runt 95? :tungan

Till TS: http://www.blocket.se/vastmanland/Yamaha_FZR1000_45254689.htm?ca=7&w=3 Denna hittade jag nyss när jag var ute och letade. Verkar vara perfekt för dig? :) ser bra ut, tror den blivit rekommenderad här samt att den går under classic hos bilsport-mc dvs billig försäkring! :)
 
Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Faktiskt ligger den billigaste på 25K :crash Men du har nog rätt att det antagligen inte kommer gå att få tag på en fräsch till runt 20k :(

Tycker inte om kåpan på TRX:n tyvärr.
CBR600 är en som jag kollat lite på men funderar på om inte försäkringen springer iväg på dessa? är som sagt 18 år (iofs haft körkort sen 16 dvs 2 år gör ganska stor skillnad hos bilsport-mc) Men de verkar väldigt trevliga. Om man är på hugget kanske det går att få tag på en ganska fin runt 95? :tungan

Till TS: http://www.blocket.se/vastmanland/Yamaha_FZR1000_45254689.htm?ca=7&w=3 Denna hittade jag nyss när jag var ute och letade. Verkar vara perfekt för dig? :) ser bra ut, tror den blivit rekommenderad här samt att den går under classic hos bilsport-mc dvs billig försäkring! :)

Se där:tummenupp Jag skulle iofs skulle vara försiktig med äldre Duccar, kvaliteten på slutet av 90-talet var ingen höjdare. Snackar vi Monster så är det förmodligen gamla M600 som är en riktig surhink ärligt talat: trött och skramlig.

Har dessvärre ingen aning om premierna men det borde inte vara så blodigt. Riktigt bra allroundhoj är det iaf:tummenupp
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top