Roffes Raceway i konkurs

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Raceway går under klubban. Jag handlade där när det låg på söder för 20 år sen, sen i Jordbro, sen Länna och till sist i Västerhaninge. Mycket grejer till åttiotals japs och lite custom. Folk har ju byggt om gamla japs i 15 år, hur kan det inte funkat? Visserligen ofta orimligt dyrt, typ 3000 spänn för ett 40 år gammalt Tomasellistyre.

Varuvärde femton miljoner, högsta bud 27 tusen och slutar på fredag 🤯
 

Bifogat

  • 34F3A891-F18E-4F00-B47E-A3E18129505F.png
    34F3A891-F18E-4F00-B47E-A3E18129505F.png
    3.9 MB · Visningar: 92

JOTAck

Kommer våren snart?
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Trivsamma trivsamma T
Hoj
Laverda Jota 1980, Kawasaki ZZR1400 2006
Raceway går under klubban. Jag handlade där när det låg på söder för 20 år sen, sen i Jordbro, sen Länna och till sist i Västerhaninge. Mycket grejer till åttiotals japs och lite custom. Folk har ju byggt om gamla japs i 15 år, hur kan det inte funkat? Visserligen ofta orimligt dyrt, typ 3000 spänn för ett 40 år gammalt Tomasellistyre.

Varuvärde femton miljoner, högsta bud 27 tusen och slutar på fredag 🤯
Visserligen +moms och slagavgift (nu 6k)
 

JOTAck

Kommer våren snart?
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Trivsamma trivsamma T
Hoj
Laverda Jota 1980, Kawasaki ZZR1400 2006
Där har jag handlat mycke grejer. Mest på söder men även i Jordbro🙂
Var där med farsan några gånger som liten grabb, det var spännande. På söder då. Nu ligger väl det en pub med lite motoranknytning/associationer där, typ rostiga skyltat. Eller?

Edit: Farsan hade först GSX 750 och sedan GSX 1100 E och hans kompis hade likadan hoj. 1981 tror jag, den med fyrkantiga framlampan. De åkte på semester i Alperna, då körde de utan hjälm det var tydligen ok i vissa länder. Ska se om jag hittar backspegelbilden
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
När jag var där senast ( eller sist visade det sig ) så frågade varför de inte lägger upp grejerna på tradera eller eBay, fick väl inget svar egentligen, bara hummande. De har typ insugsgummin till en TX850, trottelmembran till en GSXR-750 samtidigt som du kan köpa spetsmuttrar och kedjespray som blev olaglig -81.

Precis sånt som, på något märkligt sätt, alltid hittar sin ägare tillslut om hela världen kan hitta annonsen.
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Väldigt tråkig nyhet. Jag som andra i tråden hängde där när det låg på Söder och handlade där mycket framförallt på 90-talet/tidigt 2000-tal. Hittade tillbaka dit så sent som förra året då jag besökte honom igen några gånger. Han var sig lik. Då som nu ropade han alltid ”KÖR FÖRSIKTIGT!!” när man gick ut…… Favorithak i många år. Kursar stället eller säljer han för att pensionera sig? Väldigt tråkig nyhet…..

Känner dom som driver Rost idag. Ale Möller har replokal i en del av lokalerna innanför hojverkstan.
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Det står ”Avveckling” så gissar att det inte handlar om en konkurs utan att han tänker pensionera sig och att det inte finns någon som vill ta över…...
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Mkt trist, kände båda bröderna och handlat där på alla adresser de varit på. En era som går i graven. Dock var det inte dom som hade Roffes på Blekingegatan, den källaren var ngt alldeles extra!
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Mkt trist, kände båda bröderna och handlat där på alla adresser de varit på. En era som går i graven. Dock var det inte dom som hade Roffes på Blekingegatan, den källaren var ngt alldeles extra!
Den källaren var ett loophole, ett tidens svarta hål😬 Man skulle ner lite snabbt och köpa en låda rostfria skruv men där står några och diskuterar topplockspackningar till HD -61 i en halvtimme. Inte läge att dubbelparkera😀
 

08an

Sporthojsnörd
Gick med
27 Aug 2009
Ort
Skogen
Hoj
MT10 SP
Någon konkurs är det nog inte, Peter sa i höstas att han skulle lägga ner firman, dvs avveckla. Han pratade om att sälja lagret och dra sig tillbaka.
Då hade han påbörjat en inventering av lagret. Med tanke på hur stort lagret var har det nog tagit en hel del tid.
När Raceway övertog lagret från Roffes fick han ganska mycket delar till äldre HD-motorer, Zuzuki mm.
En epok som avslutas. :cry:
 

DaK

Sporthojsnörd
Gick med
24 Jan 2021
Hoj
1987 KLR 650, 1991 Tengai, 2008 XT 660Z
Någon konkurs är det nog inte, Peter sa i höstas att han skulle lägga ner firman, dvs avveckla. Han pratade om att sälja lagret och dra sig tillbaka.
Då hade han påbörjat en inventering av lagret. Med tanke på hur stort lagret var har det nog tagit en hel del tid.
När Raceway övertog lagret från Roffes fick han ganska mycket delar till äldre HD-motorer, Zuzuki mm.
En epok som avslutas. :cry:
Det går fortfarande att näthandla https://roffesraceway.se Jag gjorde precis en beställning på två njurbälte resår.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top