Robotgräsklippare?

Ingoberra

Leg Byfåne
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Sandviken
Hoj
24 växlad Trek
Jag är skeptisk till robotklippare iaf. Orkar man inte klippa gräsmattan själv så kanske radhus/lägenhet är ett bättre alternativ.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag är skeptisk till robotklippare iaf. Orkar man inte klippa gräsmattan själv så kanske radhus/lägenhet är ett bättre alternativ.

Jag är skeptiskt till fruar också. Orkar man inte laga mat själv så kanske man ska fundera på att bo kvar hemma?

Det är ju grymt smidigt med en robotgräsklippare och det är först nu som det börjar fungera någorlunda då batterierna blir bättre och bättre.
Men de är fortfarande långt ifrån värda pengarna som de faktiskt kostar om man ska ha en vettig.
Julas för 9000:- kanske funkar på en helt plan gräsmatta på 50-60kvm :näsblod
 

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Jag är skeptisk till robotklippare iaf. Orkar man inte klippa gräsmattan själv så kanske radhus/lägenhet är ett bättre alternativ.

Jag har tvåtusen kvadrat gräs och jobbar borta upp till tio dagar i sträck, robotklippare hade varit grymt skönt!
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Men allvarligt, vore det inte trevligare med två små får, eller bara en get?
Sen när sommaren är slut kan man äta upp dom och köpa nya till våren.

Jag har tvåtusen kvadrat gräs och jobbar borta upp till tio dagar i sträck, robotklippare hade varit grymt skönt!
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Åkte till Jula och köpte en igår. Den har gått i natt och nu ser det ut som ett rumänskt fyllo har klippt gräset under natten. Den hade dock kört fast under släpkärran, men jag var inställd på en inkörningsperiod där jag får modda trädgårdens "fällor"

Grymt nöjd so far. :)
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Åkte till Jula och köpte en igår. Den har gått i natt och nu ser det ut som ett rumänskt fyllo har klippt gräset under natten. Den hade dock kört fast under släpkärran, men jag var inställd på en inkörningsperiod där jag får modda trädgårdens "fällor"

Grymt nöjd so far. :)

Nöjd? Ett rumänskt fyllo hade ju klippt din tomt. Antar att den åkt lite hipp happ och missat ganska mycket.
Fixa fällorna och återkomm med rapporter, bilder mm. Det är ett högintressant ämne.
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Förväntade mig inte att den skulle klippa 100%rent på en natt.
Nu har den gått i 2 dygn snart och är 95% klar, Nu har jag ställt ner den så den går mellan 08-15:00 (så den går när vi är på jobbet/dagis.
Att den körde fast här och var, var väntat. Men nu har jag lagt en planka bakom släpets hjul så den inte kommer in där. Senaste dygnet har den klarat sig helt själv.
Det gäller att justera både tomten och klipparen så dom lirar ihop.
:tungan
Jag återkommer med bilder under helgen.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Förväntade mig inte att den skulle klippa 100%rent på en natt.
Nu har den gått i 2 dygn snart och är 95% klar, Nu har jag ställt ner den så den går mellan 08-15:00 (så den går när vi är på jobbet/dagis.
Att den körde fast här och var, var väntat. Men nu har jag lagt en planka bakom släpets hjul så den inte kommer in där. Senaste dygnet har den klarat sig helt själv.
Det gäller att justera både tomten och klipparen så dom lirar ihop.
:tungan
Jag återkommer med bilder under helgen.

Självklart klipper den inte allt perfa på en natt. Tanken med robotklippare är kontinuteten och att det klipps flera ggr per vecka.
Hur mycket avgränsare har du lagt, hur funkar det med parkering, infarter gångar mm. Hur ser din tomt ut?
Ska se om jag inte kan rita upp en exempel tomt i paint. Synd bara att jag ritar som en kråka.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Hoppas det begrips, hur jag ritat. Hur ska man lägga bergänsare här?
Tomt.png
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Lägg den längs med asfaltskanten och sedan följer du staketet tills den kommer till stengången, Lyft på stenarna och lägg den under stenarna. och fortsätt längs staketet/tomtgränsen tills du kommer till asfalten. Där vänder du tillbaka längs stenkanten och sedan följer du huset tillbaka till laddaren.
Den kör över gångar utan problem (om dom är i nivå med gräset.) Annars får du göra en gång över för gräsklipparen, alt. lyfta över den ibland.
 

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Ort
Hässleholm
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Men allvarligt, vore det inte trevligare med två små får, eller bara en get?
Sen när sommaren är slut kan man äta upp dom och köpa nya till våren.
Trevligare? Det är ju samma problem med begränsningslimjer och den blir det organiska utsläppen väldigt lokala och kletiga mellan tårna och risken att de jävlarna snor ölen när man slocknat är inte heller att bortse ifrån.
Jag ser framemot fler rapporter och erfarenheter av robotklippare.
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top