Ringer mitt i natten och vill köpa hoj??

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Jag jobbar natt och skulle inte ringa någon efter 21-22 om jag inte visste att personen var vaken och pratbar. Men min förbannade jävla personalchef gillar att ringa vid 12-13 på dagen när man slutar 0800! Har funderat på att ringa hem till honom vid 4 på natten! Paaaayback!

Se till att gå in på ett kontor när du gör det, då är det ju till och med på kontorstid :)

Men seriöst, ljudlös som sagt...
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Det kanske är läge att göra som man förr i tiden gjorde, man stängde av telefonen på natten för att slippa att bli störd :tummenupp
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Har ni inte mobilen på ljudlös när ni sover? :confused:
Det kan ju vara så att man vill ha telefonen så man kan vakna av den om någon vill något viktigt. Som att någon närstående råkat ut för en olycka eller att det hänt något på jobbet så man måste rycka in extra tidigt. Då kanske man inte vill få reda på det när man vaknar åtta timmar senare.

Inte ska man väl behöva rycka ur den fasta telefonen heller bara för att man vill ha en god natts sömn när man har en annons ute på Blocket?
 

Respray

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2013
Ort
Sverige
Hoj
1990 suzuki gsx 600
Jag har mobilen på ljudlös och liggandes på en tröja men ändå vaknar man av ljudet av vibrationern
 

Mr_Turbo

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki sv1000
Jag har mobilen på ljudlös och liggandes på en tröja men ändå vaknar man av ljudet av vibrationern

Vibrationen går också att stänga av vettu ;)

Själv så föredrar jag mailkontakt när jag säljer nåt, iaf tills köpet i stort sett är klart.
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Ska man sälja saker till allmänheten får man ta att allmänheten består till stor del av idioter
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
När jag har skit till salu döljer jag mitt nummer. Är priset bra får man det sålt även om folk inte kan ringa, och man slipper prata med dårar dagarna i ända.
 

Respray

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2013
Ort
Sverige
Hoj
1990 suzuki gsx 600
Vibrationen går också att stänga av vettu ;)

Själv så föredrar jag mailkontakt när jag säljer nåt, iaf tills köpet i stort sett är klart.

Jo det vet jag men jag vill använda min mobil som väckarklocka och ska inte behöva bli störd av folk som inte har något vett i skallen. Tjejen jobbar kväll och slutar sent på helgerna och ringer ibland då bussen slutat gå, därför stänger jag inte av.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jo det vet jag men jag vill använda min mobil som väckarklocka och ska inte behöva bli störd av folk som inte har något vett i skallen. Tjejen jobbar kväll och slutar sent på helgerna och ringer ibland då bussen slutat gå, därför stänger jag inte av.

Alla mobiler jag har haft har fortfarande tutat alarmet även om de är inställda på ljudlös utan vibrationer.
Men, folk borde ändå inte ringa mitt i natten.
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Har nio inte blockeringsläge på telefonen?
iPhone har det, Samsung har det.
Då kan man lägga in nummer soom komemr fram emdans andra inte kommer fram. Ringer samma person 3 gånger i tät följd så kommer de fram för så annses det vara viktigt.
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
På blocket kan man välja att visa nåt fejkat nummer som kopplas vidare till ens egen telefon, har någon testat det? Funkar? Hur är det med SMS?
 

majure

Ny medlem
Gick med
21 May 2012
Ort
luleå
Hoj
Körkortslös..
O dessa ****** brevänner man får på halsen, trodde inte det behövdes skriva in i annonsen. Sett massor med blocket annonser som har "Inga brevänner tack" o smålett lite för mig själv o trott det var onödigt.... men visar sig bara att det var jag som hade orutin på blocket.

Sålde hojjen för 2-3 veckor sedan.. jösses :huvet
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Hade en kille som skicka sms 0208 för att kolla om min gamla hoj var kvar. Visst, det var natten mellan fredag och lördag men ändå. Känns som att han hade ett par kalla innanför västen.
Sålde bilen för några månader sedan till nån "bryscha" som med största sannolikhet hade "privat" (svart) bilförsäljning. Han pröjsa, hans bror stod på bilen. Om jag någonsin mer ska sälja en "skrotbil" gör jag fan det till skroten eller metallåtervinning. Men jag fick mig ett gott skratt i allafall.
 

Sanna

Vild och galen
Gick med
8 Jun 2009
Ort
Västerhaninge
Hoj
CBR 1000 -10
Sålänge hojen skulle blivit såld skulle jag kunnat ta det samtalet vilken tid på dygnet som helst..

Nä, jag är inte alls bitter över att hojskrället fortfarande inte blir sålt... Suck... :brinnerup
 
Nyheter
”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Top