Ride ett nytt MC spel i Tourist trophy mané.

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Lite sugen på hela spelet sen. Var lite skoj att uppgradera hojen och märka skillnad sen. Har fortfarande inte provat på ställa in dämpare och sånt men det kanske kommer.

Upptäckte att det var hjälpmedel igång som standard. Blev lite roligare när man till exempel stängde av auto-bromsning:)va) och drog ner på TCS som började ge lite bakhjulssläpp.

Har ingen race-erfarenhet mer än kurvtagningen man får prova på risk tvåan men lite skoj har det varit ändå. Som vanligt har jag bara svårt att utnyttja spakarna på kontrollen i svängar för att hålla något mellanläge. Blir antingen att jag försöker parera med gas eller att jag sitter och trycker spaken fram och tillbaka.
 

wm1000

Medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Grå metallic
Gillar spelet:), klart godkänt, bra att man kan uppgradera hojarna också, testade och byta system och lite annat, 210hk gav den då Kawasaki zx10.:)
Enda minus är laddtiderna på spelet, lite väl segt.
 

Bifogat

  • 2015-03-21_00001.jpg
    2015-03-21_00001.jpg
    173 KB · Visningar: 109

wm1000

Medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Grå metallic
Jag brukar vara rätt kräsen när det gäller ljudet på hojarna, nu provade jag bara kawan men ljudet är mycket bra tycker jag i alla fall.:tummenupp
En grej med många motorspel är musik i bakrunden, bara hatar det,jävla tur att man kan ta bort det, ska bara vara motorljud.
 
Last edited:
Gick med
12 Apr 2003
Ort
.
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Sämsta hojspelet jag någonsin provat.

Känns som man kör en buss.
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
nej inte så impad av spelet, dvs demot...

1 ljudet... visst låter det nästen som en riktigt hoj men bara nästan.. man märker att de syntat ihop ljudet till ex st3an... det påminer om en trea men så fort man varvar upp den så låter det kasst å syntetiskt/mixat...

sen e det då instrumenteringen som ser aningen b ut samt speglarna som e helt jäkla världelösa :D
 

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Ort
Västerås
Hoj
Ducati Monster SP -23
Har kört en del motogp 14 till ps4 som är riktigt schysst. Grafiken i ride är snäppet bättre dock! Och ändrar man fysiken i ride till pro så är de faktiskt riktigt kul! Dock är ju detta bara ett demo och ett smakprov av de riktiga spelet så man ska väl inte dömma ut de helt! Jag kommer iaf lätt att köpa de &#55357;&#56397;
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Försökt komma över demot men hittar det inte på PSN... ni som laddat ned, har ni svenskt konto?
 

Magicman

First you see me....Then iam gone....
Gick med
27 May 2009
Ort
stockholm
Hoj
Honda Cbr 1100 xx Super blackbird,Aprilia Af1
ser faktiskt inget vidare ut det där.fan jag spelar fortfarande TT på ps2 det är oslagbart har flera mc spel på ps3 men inget är ens i närheten så bra. sbk är väl ok. men ska det vara så svårt att göra TT 2 till ps4???för dom som inte spelat tt så är det gran turismo fast med motorcyklar!
 
Last edited:

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Det som e så nice med tt e ju att man kan bestämma hur lång "piloten" e å hans körstil. TT e helt enkelt mega epic, jag hade nöjt mig med en remake på det med gt6 grafik... :D
 

Magicman

First you see me....Then iam gone....
Gick med
27 May 2009
Ort
stockholm
Hoj
Honda Cbr 1100 xx Super blackbird,Aprilia Af1
Det som e så nice med tt e ju att man kan bestämma hur lång "piloten" e å hans körstil. TT e helt enkelt mega epic, jag hade nöjt mig med en remake på det med gt6 grafik... :D
exakt det hade varit mega epic bästa spelet!! tills det kommer spelar jag gärna vidare på TT på ps2
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Gick in till en spelaffär i förbifarten och frågade om de hade RIDE-spelet, då de endast hade ett pre-order-fodral i hyllan.

"Ja, den verkar vara lite försenad. Vi kommer få in spelet den 2:a maj".

Och kollar man på deras facebooksida så började de med en 5 dagars nedräkning men slutade på 2. De är ju helkassa på att informera spelarna :rofl Det börjar luta åt att köpa begagnat för att inte ge dem så mycket pengar. De är inte värda 699kr.
 

Barroz

Tvåtaktare
Gick med
16 Nov 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia RS250 -96 | TZ250 Replica -91
Köpte steamkey genom kingpin, 265kr
fick med R1 2015 DLC också, tankar nu från steam.

Första man kommer göra är ju inte direkt att spela det, det är ju att se över filerna om man kan modda det som MotoGP serien ;)

motogp14x64-exe_dx11_20140817_232037-jpg.61847

motogp14x64-exe_dx11_20140906_101814-jpg.63483
 

SgtCrilly

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2014
Ort
Värnamo
Hoj
2004 KTM 640 LC4 SM
Spelat ca. 10 timmar av PC versionen på Steam nu. Riktigt underhållande bitvis dock finns buggar vilket inte är oväntat från Milestone, tex corrupterad save data så fått köra om alla races från början 2ggr. Dock behåller man pengar å hojar trots det.
Lite besviken att vissa hojar är helt värdelösa för dom är alltför svaga att ta plats i sina klasser, tex. 690 Duke har inte en chans mot andra under 700cc nakna hojar på rakorna.

1290.jpg

1290 SuperDuke e en helt annan sak dock, den gör sig förtjänt av namner "The Beast"
 

SgtCrilly

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2014
Ort
Värnamo
Hoj
2004 KTM 640 LC4 SM
Ni som kör på dator, kör ni bara med tangenterna eller har ni handkontroller?

Har en xbox360 controller, hopplöst å köra mc/bil spel med tangentbord. Så mycket smidigare och skönare med reglerbar styrning, bromsar och gas istället för on/off med tangentbord.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top