RGF / RG125F Ventilpluggar

vikto000

El Locko!
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Nyköping
Hoj
GS 500E
Efter att ha bytt ventiler 2 gånger på min RGF så är jag ganska trött på att dem inte håller (dem senaste höll i ca: 58mil innan dem började brinna), och har inte så mycket pengar som jag behöver till 2 nya.

Så det jag undrar över är: Finns det någon affär alt privat person som man kan vända sig till, där man kan införskaffa plugger till den som man kan använda istället för avgasventilerna?

Fick med pluggar när jag köpte den, men verkstaden har "tappat bort dem", och vägrar ersätta dem med nya, har till och med anmält dem, men de vägrar lyssna. Och inför försäljningen så kan det vara bra med en fungerande MC.


MvH Viktor
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Vad började brinna? Avgasporten är ju inte backelit precis

Bild på hur det ser ut vore bra
 

vikto000

El Locko!
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Nyköping
Hoj
GS 500E
Ljunghusen skrev:
2660698 Vad började brinna? Avgasporten är ju inte backelit precis

Bild på hur det ser ut vore bra

Ventilerna var det som brann :mad: har ingen bild pga att verkstaden kastade dem innan jag änns hann kolla på dem :huvet



MvH Viktor
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
vikto000 skrev:
2661538 Ventilerna var det som brann :mad: har ingen bild pga att verkstaden kastade dem innan jag änns hann kolla på dem :huvet



MvH Viktor


Din verkstad är skyldig dig ett par defekta avgasventiler och täckbrickor, den saken är klar

Vad är det för tomteverkstad?
Hur gick det med anmälan. Hände ingenting antar jag?
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Fattar inte hur i hela friden ett par ventiler kan börja brinna. Problemet är ju känt på RGF att ventilerna kan gå av men detta är ju då efter några tusen mil inte efter 60! och då sabbas betydligt mer än bara ventilerna. Vad hände egentligen?
 

vikto000

El Locko!
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Nyköping
Hoj
GS 500E
Ljunghusen skrev:
2661545 Din verkstad är skyldig dig ett par defekta avgasventiler och täckbrickor, den saken är klar

Vad är det för tomteverkstad?
Hur gick det med anmälan. Hände ingenting antar jag?

Vet inte om något händer, "Allmänna Reklamationsnämnden" är ju inte direkt kända för att vara snabba. Verkstaden som jag använde mig av heter "Motorhuset" och ligger i Nyköping.

http://www.motorhuset-nykoping.se/

Har haft relativt mycket gruff med dem, För ingen annan MC firma inom radien av 10mil vill änns kolla på MC:n när jag berättade för dem att motorhuset har skruvat på den.

Jag har ingen aning om hur det kan brinna i ventilerna, har ej fått sett dem trasiga ventilerna de tidigare gångerna heller. Så under hela denna sommar, så har den stått still ca: 80-90% av tiden som man kunnat köra på.

Har ringt runt ganska mycket, för att försöka få tag på pluggar men det verkar nästan omöjligt om inte förra ägaren har några kvar.


MvH Viktor
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top