RG125F Ostrypning

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Fyrhjuling
Hammet eller RGmaniac: Det ska sitta en blå sladd kopplat till batteriet, jag tog loss alla sladdar för att ladda batteriet, nu vet jag inte var den ska sitta.. vet ni eller kan ni kolla vart den ska sitta, alltså till plus eller minus?
 

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
kan kolla immorrn, har hojen i ett garage 5km härifrån så jag kan inte kolla det nu :(
 

lande

kick4pleasure
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Kalmar
Hoj
R1 -07
min sladd är röd :D

ja köpte kolven på suzuki.. lr en verkstad beställde.. då vet man att d passar iaf! hehe :tummenupp
 

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200r Classic
strypning

Honda ns125r2 skrev:
ursäkta att jag inte håller mej till rätt ämne men när började man med elektroniska strypningar ?? kan det tsitta nått sånt på min ??? min är en 87:a

Jag har nästan en likadan som du... det blir ett mekaniskt stryp kitt som gäller!!
Om du ska besiktiga med det så måste det göras på verkstad!!! annars klassas den som en mellanklass hoj!
det kostade mig 1200:- spänn att göra! + reg besiktning=800:-
så tot 2000:- spänn!!!
det lilla skit stryp kittet består av en bricka till kröken (den sätter som närmst cylindern (svets) + att dom sätter i en fast ventil till avgas ventil styrningen! det kostade 100 spänn

Har jag glömt nått???
 

Bifogat

  • strypning.jpg
    strypning.jpg
    12.4 KB · Visningar: 110

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200r Classic
strypning

Honda ns125r2 skrev:
ursäkta att jag inte håller mej till rätt ämne men när började man med elektroniska strypningar ?? kan det tsitta nått sånt på min ??? min är en 87:a

Jag har nästan en likadan som du... det blir ett mekaniskt stryp kitt som gäller!!
Om du ska besiktiga med det så måste det göras på verkstad!!! annars klassas den som en mellanklass hoj!
det kostade mig 1200:- spänn att göra! + reg besiktning=800:-
så tot 2000:- spänn!!!
det lilla skit stryp kittet består av en bricka till kröken (den sätter som närmst cylindern (svets) + att dom sätter i en fast ventil till avgas ventil styrningen! det kostade 100 spänn

Har jag glömt nått???
 

Bifogat

  • strypning.jpg
    strypning.jpg
    12.4 KB · Visningar: 94

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Fyrhjuling
Nå, Hammet.. har du vatt o kollat hur sladden sitter på din hoj.. RGmaniac verkar ha dött.. varfan ska den sitta :confused:

börjar bli lite orolig.. ja har "klippt" sladden nu o den går som piss tycker ja :confused:
 

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200r Classic
SkorvKalle skrev:
Nå, Hammet.. har du vatt o kollat hur sladden sitter på din hoj.. RGmaniac verkar ha dött.. varfan ska den sitta :confused:

börjar bli lite orolig.. ja har "klippt" sladden nu o den går som piss tycker ja :confused:

löd ihop skiten igen då!! :tummenupp
 

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
SkorvKalle skrev:
Nå, Hammet.. har du vatt o kollat hur sladden sitter på din hoj.. RGmaniac verkar ha dött.. varfan ska den sitta :confused:

börjar bli lite orolig.. ja har "klippt" sladden nu o den går som piss tycker ja :confused:

dooohhhh......sorry har inga nycklar in i garaget ska kanske dit på fredag för att städa och tvätta "my beloved" så då kan jag kolla det.....

vilken sladd har du klippt???? menar du på ostrypningen lr?
 

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200r Classic
Hammet skrev:
dooohhhh......sorry har inga nycklar in i garaget ska kanske dit på fredag för att städa och tvätta "my beloved" så då kan jag kolla det.....

vilken sladd har du klippt???? menar du på ostrypningen lr?


grejjen e den förstår du! att jag har en båge från 1988 och då var dom inte så "high" på elektronik så jag har tändplatta på min!
ingen CDi skit bara "pure racing" jag var tvungen att strypa min som man gör med moppar! du har väl inte missat bilderna nångra hopp ovanför??
 

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Fyrhjuling
Hammet skrev:
dooohhhh......sorry har inga nycklar in i garaget ska kanske dit på fredag för att städa och tvätta "my beloved" så då kan jag kolla det.....

vilken sladd har du klippt???? menar du på ostrypningen lr?

ja kolla lite närmre under sadeln i helgen.. någon som har haft hojen innan har gjort en egen koppling så man kan ostrypa den o sen strypa den igen... 2 kontakter så de e bara o ta av o ta på..
 

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
cool_adde skrev:
grejjen e den förstår du! att jag har en båge från 1988 och då var dom inte så "high" på elektronik så jag har tändplatta på min!
ingen CDi skit bara "pure racing" jag var tvungen att strypa min som man gör med moppar! du har väl inte missat bilderna nångra hopp ovanför??

så här ligger det till, det var inte till dig frågan gick :D
 

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
SkorvKalle skrev:
ja kolla lite närmre under sadeln i helgen.. någon som har haft hojen innan har gjort en egen koppling så man kan ostrypa den o sen strypa den igen... 2 kontakter så de e bara o ta av o ta på..

oki, ostryp den då....NUUU :fakta
 

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Fyrhjuling
Hammet skrev:
oki, ostryp den då....NUUU :fakta

Den är ostrypt... NUUU!!! :fakta
Men den går som piss... NUUU!! tycker ja iaf.. den accar fint upp till 90 men sen när ja lägger i nästa växel sackar den ner till 80 direkt
 

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
vaa!? :skrämd det här måste vi ju göra nåt åt!!
går den lika som innan du ostrypte den lr. går den sämre?
 

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
ja så ska det ju inte vara, jag har varit uppe i 120 med min och dit accar den jvl. bra tycker jag, och det var i uppförs
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top