Restaurang i Malmö (Tips?)

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Tjenare.

Ikväll tänkte jag bjuda flickan på en restaurang, men som nyinflyttad så har jag lite dålig koll på Malmö.

Var kan man äta en god bit kött och dricka ett glas vin / en öl i mysig atmosfär? Helst ska vi klara oss under tusenlappen för två personer också.

Tips?

(Skynda skynda, måste boka bord snart!)
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
En klassiker är ju Elysée!
Elysées trädgårdar är kalasfint o sitta o käka!

Samma men ändå inte då det är i huset brevid. :)
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Damn, de hade stängt för säsongen.


(och ang. din edit, jag litar mer på forummedlemmar än matskribenter)
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Annars så har du Mellow WEST nere i Västra Hamnen på Bo01 + ett par till i samma område.
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Jag har bokat bord på Elysee, de verkade bra!

Ute i vinterträdgården ska vi sitta
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Elysée är bra käk för helt okej peng.

Slipsgubbar och pengaflashare går på Vendel af Sturehof, men har aldrig varit där.

Bra kött med kunnig personal finns på T-bone.

Årstiderna i Kockska Huset är en annan lyxrestaurang men jag gillade det inte, det var inget speciellt. Förutom priset då.

Sen finns det ju alltid stippes.... :rolleyes:
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
3143358 Elysée är bra käk för helt okej peng.

Slipsgubbar och pengaflashare går på Vendel af Sturehof, men har aldrig varit där.

Bra kött med kunnig personal finns på T-bone.

Årstiderna i Kockska Huset är en annan lyxrestaurang men jag gillade det inte, det var inget speciellt. Förutom priset då.

Sen finns det ju alltid stippes.... :rolleyes:
Stippes är inte att förakta, tyvärr känner jag för lite annan atmosfär =)

Jag har aldrig blivit missnöjd där. :)


:fakta

Så grymmt gott!:banana

Perfekt!

Tackar boys, kollade in menyn lite nu också, och det såg fint ut, och inte alls särskilt dyrt!

Perfekt! =)
 
Last edited:

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Feedback vill vi ha sen!! ;)
DETALJER!! hahahaha!!
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Årstiderna i Kockska Huset är en annan lyxrestaurang men jag gillade det inte, det var inget speciellt. Förutom priset då.
Haha, är man så snål att man beställer "Malmömenyn" och dricker husets till får man väl skylla sig själv. Vad väntar du dig när du väljer det billigaste på menyn :hihi
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Haha, är man så snål att man beställer "Malmömenyn" och dricker husets till får man väl skylla sig själv. Vad väntar du dig när du väljer det billigaste på menyn :hihi

Har ingen aning om vad det var. Det var representation (chefen pröjsade), och det var ett par år sedan.
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
3143455 Feedback vill vi ha sen!! ;)
DETALJER!! hahahaha!!
Feedback kommer här:

Vi tog taxi dit och när vi kommer in får vi vänta ganska länge på hovmästaren, men efter ett tag blir vi visade vårat bord som tyvärr ligger inklämt mellan två andra sällskap. Lite tråkigt tycker vi, men det ordnar sig på ett nafs, så fort vi antyder att vi skulle vilja ha lite mer plats blir vi flyttade till ett eget bord. :tummenupp

Vi beställer en trerätters meny och får först in riktigt mumsigt vitlöksbröd och vitlökschampinjoner, brödet var helt enormt gott och champinjonerna var härliga, en lite udda förrätt. När kyparen kommer med vinet så får vi gå igenom hela proceduren med att smaka av flaskan innan han serverar vinet. Också det ger pluspoäng i min bok.

Sen kommer maten, vi hade bestämt oss för fondue eftersom tjejen aldrig ätit det, och det var riktigt bra, 8 goda såser till, och fondue är så bra när man vill ha lite tid att prata när man äter.

När vi bara har en köttbit kvar i skålen så håller vi nästan på att spricka båda två, då kommer kyparen förbi och fyller på vårat vatten och frågar om vi vill ha in mer kött eller bröd. Vi tackar nej och ber om nästa rätt.

Efterrätten blir vaniljpenacotta (stavning?) med jordgubbar, och vi dricker kaffe till det.

Sjukt nöjda med riktigt bra service och god mat ber vi om notan och blir förvånade som bara den. Hela kalaset gick bara på just under 600kr, och även med bra dricks så blev kvällen bra mycket billigare än planerat.

Betyg?

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp
 

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Gött att höra!
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top