RepsolFighter - the byggtråd

Minimal

8ball
Gick med
10 Mar 2014
Ort
Hemma
Hoj
En Honda
Går det bli av med h.i.s.s-enheten (immobilizer?)? Den tar för stor plats för den nya placeringen.
 

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Ort
Hooden
Hoj
Vita faran!
Min erfarenhet när det gäller bilelektronik är att inget är omöjligt. Jag hade gett mig iväg till något ryskt/polskt eller dylikt forum och letat. Självklart kan du även kika på tyska/engelska forum.
 

Minimal

8ball
Gick med
10 Mar 2014
Ort
Hemma
Hoj
En Honda
Min erfarenhet när det gäller bilelektronik är att inget är omöjligt. Jag hade gett mig iväg till något ryskt/polskt eller dylikt forum och letat. Självklart kan du även kika på tyska/engelska forum.

Hade man känt lite kufiskt folk så hade dom säkert haft en lösning. Huvuduppgiften för HISS´n är väl att den inte ska gå att kringgå särskilt enkelt. Eventuellt hittade jag en lösning vid 1-hugget i natt.
 

Minimal

8ball
Gick med
10 Mar 2014
Ort
Hemma
Hoj
En Honda
Fan designen börjar ta form, vet inte om jag vill breifa den med bilder riktigt än. Blir den sågad tappar jag förtroendet för den :-/
 

Minimal

8ball
Gick med
10 Mar 2014
Ort
Hemma
Hoj
En Honda
Kan någon ge exempel på ett snyggt framlyse till en streetfighter. Jag har ett par ideér men vore kul att få se någon annans. Länka va fan som helst.
 

Minimal

8ball
Gick med
10 Mar 2014
Ort
Hemma
Hoj
En Honda
Jajjemen, det vet jag :). Sällan under 1 paket i veckan under offseason. Men jag undrar vad du tycker är snyggt för lyse på en streetfighter som är byggd på en sporthoj.
 

Minimal

8ball
Gick med
10 Mar 2014
Ort
Hemma
Hoj
En Honda
skulle jag själv bygga en streetfighter så ligger nog mt-03 lyset väääldigt högt på listan :
http://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-MT...63?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item3f31de4fd7

Precis, skitsnygg! Jag har övervägt nåt liknande (faktiskt missat just den du länka), samt även dubbla runda av mindre storlek (absofuckinlut inte ovanför varandra, utan jämte.. lite oldschoolstuk).

Men jag beställde denna igår kväll - "Länk till lyse på ebay" Mest för att kunna jämföra och testa olika stilar. Skulle det kännas vettigt med det stuket så är det du skickade länk på ungefär samma stil men betydligt snyggare, så det får det bli i såna fall!
 

Minimal

8ball
Gick med
10 Mar 2014
Ort
Hemma
Hoj
En Honda
Vad exakt gör denna vakumgrejen (vacum-chamber)? För den som inte ser det så är den placerad till vänster. I höjd med kylarn. Håller den ordning i vevhus, eller är det bränslerelaterat? Följfrågan är, fimpa, bygga om, flytta långt bort?

Vacum.jpg
 

Minimal

8ball
Gick med
10 Mar 2014
Ort
Hemma
Hoj
En Honda
Förutom en tjock stam som går till original instrumentering samt lysen, så är elen jävlar i mig klar nu. Den stammen ska eventuellt ersättas med ny dragning, alternativt förlängas.

Måste även byggas ett fäste för ECU´n, i dess nya bohag. Tight blir det! Men en massa centraliserad vikt :banana och inget tjafs som syns.
 

flippy84

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2009
Ort
Borås
Hoj
CBR1000RR -05
Vad exakt gör denna vakumgrejen (vacum-chamber)? För den som inte ser det så är den placerad till vänster. I höjd med kylarn. Håller den ordning i vevhus, eller är det bränslerelaterat? Följfrågan är, fimpa, bygga om, flytta långt bort?

View attachment 401776

Den hör till styrningen av spjället till luftintaget, sök på flapper mod så får du några fina beskrivningar.
 

Minimal

8ball
Gick med
10 Mar 2014
Ort
Hemma
Hoj
En Honda
Va fasen, det är tydligen nåt många gör. Avlägsnar denna "...with stock ECU's will have equal & maybe even better results..."
 

flippy84

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2009
Ort
Borås
Hoj
CBR1000RR -05
En del snyggar till luftintaget lite också, tar bort allt onödigt skräp, lite billigare än att köpa HRC-tunneln :)
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
MT03 lyktan kostar 850:- på Yamaha Center som original. Så det är ingen vinst att köpa på Ebay.
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top