Relation

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
Hrmmmm host ähhh......det här med relationer och finna en partner o sånt....alltså rätt stora saker.....känner att forumet med sin otroliga kunskap om ALLT här i livet kunde vara rätt ställe att känna av situationen.

Thö plått: jag, "gammal" (56) träffar mycket trevlig tjej, från annat land i ett annat land, hon: 24 år......okej alla skriker nu!!!! Gubbjävel!!! lammkött!! Fakking morfar!!! Ge faaaen i min dotter!!!
Hon har efter ett antal kvällar (på vårt gemensamma initiativ) öppnat upp sej ( inte så som ni tror?) med en sida av öppenhet och förståelse långt över vad jag kunnat tänka mej om en 24 årig tjej från ett ställe som inte är så att säja känt för sina kvinnliga tillgångar....en barnslighet i all ära (som är så underbar att se o känna!!) och ett djup jag inte trodde en dylik person skulle ha, en brutal ärlighet.....något jag tyvärr inte inte fått uppleva i min förra relation....
Vet att oddsen inte är med mej kanske, men va fan gör man.....finns en sådan glädje i denna lilla människa att jag ler o skrattar bara av tanken på henne....!!
En underbart vacker kvinna med en kropp gudar skulle döda för att få ha i sin famn...med det sagt- köttets lustar är stora pga det, självklart- men min respekt för andra människor går över begäret- personen är en samlad degel av allt jag önskar o lite till av en människa att vakna med- många många många morgnar med...

Va fan gör jag???? Hur löser jag detta?? Vad är den samlade konklusionen av forumets samlade kunskap??
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag är nyfiken på vilket land men anar att du inte vill säga det.

Kör på med tjejen men gift dig inte.

Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om ämnet men det lämpar sig inte riktigt för att publikt forum.
 

08an

Sporthojsnörd
Gick med
27 Aug 2009
Ort
Skogen
Hoj
MT10 SP
Visst är det härligt när man träffar en kvinna som man tycker är helt rätt!

Du skriver inte från vilket land hon är men titta lite på kulturen där.

Ni måste se om eventuella kulturskillnader kan fungera för er.

Ska ni i så fall bo här i landet eller i hennes land.

Finns det arbete där ni skall bo som passar er är ju också viktigt undersöka.

Det är inte ovanligt att en kvinna i den åldern vill ha barn, det måste ni också vara överens om.

Eventuella barn lär inte flytta från hemmet innan du är dryga 70 år.

Efter några samtal kan ni säkert komma fram till en lösning som funkar för er båda.

Lycka till!
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
G Å L Å N G S A M T F R A M !

Jag skulle direkt avråda, om det inte vore för att jag känner ett par med den ålsersskillnaden som gifte sig och skaffade två barn.

Hon är dock väldigt mogen och förståndig av sig, och väldigt intelligent.
Han är någorlunda ungdomlig av sig (mycket tack vare henne)
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Bara jag som hör varningsklockor ringa?

Ung snygg tjej från annat land som faller för (förför?) äldre ensam man i Sverige.
Skapar känsla av intimitet, samhörighet och mening trots distansen.

Kärlek?

Kanske. Eller så blir det konstiga problem när de väl ska träffas.
Pengar till flygbiljetten skickas, men de blir stulna. Hon får förhinder. Hennes mamma behöver akut sjukhusvård som hon inte kan betala. Mer och mer pengar skickas från den längtande mannen i Sverige. Allt med förhoppningen att den här gången kommer hon verkligen.


Uppvaknandet blir traumatiskt. Framtiden bitter och fattig.

Eller så kommer hon faktiskt med det första flyget, men när det svenska passet efter några år blivit upphämtat, ja då är förhållandet inte så intresserant längre.
"Vi har vuxit ifrån varandra"...

Den här typen av historier är inte ovanliga.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Bara jag som hör varningsklockor ringa?

Ung snygg tjej från annat land som faller för (förför?) äldre ensam man i Sverige.
Skapar känsla av intimitet, samhörighet och mening trots distansen.

Kärlek?

Kanske. Eller så blir det konstiga problem när de väl ska träffas.
Pengar till flygbiljetten skickas, men de blir stulna. Hon får förhinder. Hennes mamma behöver akut sjukhusvård som hon inte kan betala. Mer och mer pengar skickas från den längtande mannen i Sverige. Allt med förhoppningen att den här gången kommer hon verkligen.


Uppvaknandet blir traumatiskt. Framtiden bitter och fattig.

Eller så kommer hon faktiskt med det första flyget, men när det svenska passet efter några år blivit upphämtat, ja då är förhållandet inte så intresserant längre.
"Vi har vuxit ifrån varandra"...

Den här typen av historier är inte ovanliga.

Jag tolkade det som att de träffats i verkligheten. Är det bara online så säger jag direkt att glömma henne och man skickar definitivt inte pengar till någon oavsett.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Lätt för mig att "spela från läktaren"

Men...
Om det låter som en anka, låter som en anka och ser ut som en anka så är det nog en anka.

Jag skulle vilja avråda. Likväl hoppas jag att jag har fel.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har en madam som är från annat land, och är 8 år yngre. Har en polare som är gift med en kvinna från ett annat land som är 20 år yngre (eller nåt sånt). Själv har jag alltid mest dragits till äldre kvinnor, så det är ett stort brott mot tidigare vanor med förhållande.
JAg träffade min tant i Sverige, men första träffen var såndär där diskursen bara flöt, och det sociala spelet var helt och hållet frånvarande.
Min polare träffade sin tant i ett tredje land, och han gifte sig med henne vad det led. Alla, inklusive han själv, antog att hon skulle dra när hon fick svenskt medborgarskap, men de hänger fortfarande ihop.

Skulle jag ge ett råd, med en lång historik av att vara värdelös på förhållande, så skulle jag säga att du kommer gräma dig nå djävulskt om du inte testar vattnet. Visst kan hon ju vara lyckosökare, men det vet bara hon. Och känns det bra så är det ju bara att utforska och se var det leder.
Skicka inte pengar, som sagt. Och betala inte för flygbiljett hit, för det är vanliga bedrägerier. Men i övrigt, ha det kul och utforska möjligheten.
 

RallyJärnet

Sporthojsnörd
Gick med
1 Jun 2011
Ort
Helsingborg
Hoj
BMW F800ST
Nackdelar med stora åldersskillnader enligt ChatGPT:

Livsskeden: Olika faser i livet kan påverka mål och prioriteringar, vilket kan skapa konflikter.

Gemensamma intressen: Skillnader i intressen och aktiviteter kan uppstå på grund av åldersskillnader.

Samhälleligt stigma: Vissa samhällen kan se negativt på stora åldersskillnader, vilket kan leda till sociala utmaningar.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
I Filippinerna har jag träffat tjejer som berättat om den där "amerikanen" som dom träffat på nätet som skickar pengar och det är inte med respekt för den mannen dom berättar om honom.

Men är man väl på plats så är åldersskillnaden sällan något problem för tjejerna. Dom vet att dom kommer få en bekvämare framtid med dig än med en jämngammal lokal kille. Bortsett från det uppenbara ekonomiska så har filippinska killar sällan annan hobby än flaskan och ibland spel. Det är inte ovanligt att de misshandlar sina fruar heller. Sen anses halvblod bli vackra barn.

Att vara vit i Filippinerna är nästan jämförbart med att vara rockstjärna i västvärlden.

Förra året bjöd jag ut kompisens 18-årige nanny på dejt jäkligt snygg tjej som jag förstås inte skulle ha en chans på i Sverige. Och hon hade dessutom troligen en kille även om hon förnekade det. Hon skulle antagligen ha tackat ja även om hon varit 16, inte för att jag skulle bjudit ut en 16-åring utan bara sagt för att förklara hur det ser ut.

Risken finns ju även om man träffat tjejen i verkligheten så kommer hon se dig som en vandrade bankomat så man måste vara benhård med pengarna. Räkna med att hon, hennes barn eller mamma råkar bli sjuk och behöver pengar till medicin eller något liknande. Så kommer det ständigt nya saker och du hamnar i sitsen att du redan investerat en massa pengar i tjejen och slutar du betala så säger du ajöss till allt vad det innebär. Kan nog jämföras med att köpa en dålig aktie och sedan fortsätta pumpa in mer pengar i takt med att det rasar. Det är dödsdömt. Dom klarade sig utan dina pengar tidigare och klarar hon sig inte utan dina pengar sen så glöm henne direkt. Dom säger låna men dessa lån kommer aldrig betalas tillbaka.

Dessutom kan hon sannolikt ha en annan kille när du inte är där.
 
Last edited:

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
Som svar till en del av er- been there, done that och har separerat från just en annan kvinna från annat fjärran land....kulturella skillnader är jag väl medveten om?.
Mitt arbete tar mej till många hörn i världen, träffar många människor.....denna jag nu umgåtts med befinner sig på en kontinent rakt under europa- mitten av den.
Det är fysiska möten så inget sånt trams med sketchy datingsida- Nope, detta är ett möte i verkliga livet,- med verkliga upplevelser o samtal....o nu har hon följt med till huvudstan o flygplatsen likaså, för att vilja säja hejdå, inga krav på att jag ska göra det eller det o betala hit o dit....hon sköter det själv= respekt!
Hon må vara ung- men jag är jävligt tramsig själv? o ser mej inte i den åldern som passet visar- extrem gabber/ hardcore o en dragning obscen metall....thats me.
Jaja, livet har svängt lite på sista tiden, åt det tråkiga håller.....tyvärr, men ljusning i mörkret ser jag....både relationsmässigt och den andra skiten jag får dras med...
Vägrar bryta ihop....vägrar ge upp

//
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Låter som något som slutar med nedlagt hos polisen i samma hög som alla andra liknande.

I dom fall det inte är så kommer du som pensionär ha en kvinna som har 15år kvar när du går i pension och du kommer aldrig få njuta av den frihet du jobbat hela livet för utan styrs av 4 veckors semester tllls du är över 80 år.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Låter som något som slutar med nedlagt hos polisen i samma hög som alla andra liknande.

I dom fall det inte är så kommer du som pensionär ha en kvinna som har 15år kvar när du går i pension och du kommer aldrig få njuta av den frihet du jobbat hela livet för utan styrs av 4 veckors semester tllls du är över 80 år.

Det beror på hur hon vill jobba. Mitt ex jobbade på äldreboende innan vår dotter började skolan. Länge gav dom henne inte fast jobb och det var ju perfekt för då kunde vi vara flera månader i Filippinerna varje vinter tillräcklig för att jag skulle få nog. Dessutom hjälpte hon mig i min firma under juli istället för äldreboendet. Alltså helt perfekt frihet enligt mig. Jag tyckte alltid att hon skulle tacka nej till fast jobb därefter men hennes arbetskamrater gjorde sitt bästa för att övertala henne till att söka fast tjänst som erbjöds och därefter blev hon ju tvungen att börja ansöka om ledighet samma dagar som alla andra kollegor också vill vara lediga.

Sen kan du ju njuta av din pension på egen hand i och runt Sverige under sommarhalvåret. Själv planerar jag iofs att fortsätta jobba tills jag stupar.

Barnens utbildning är ju dock inget man vill tumma på för att få en lång semester så nu väntar jag på att dottern ska komma upp i ålder och mognad så att hon klarar sig själv.

Med det sagt så inses också att fler barn är det enda som kommer stoppa njutandet av pension. En 24-åring kommer förr eller senare vilja ha egna barn. För vissa kulturer kan det vara väldigt snart och då är man ju låst tills man får vila i träfracken. Ur den synvinkeln har det ju sina fördelar med en kvinna över 45.

Möjligen kan man göra som några och flytta permanent till ett land i tredje världen där pensionen räcker till att ha anställd nanny. Typisk ersättning för en nanny i Filippinerna är att hon erbjuds mat och husrum, eventuellt hjälp med skolkostnader om hon har egna barn. Det handlar om kanske en femtiolapp om dagen. Då är problemet istället den usla framtid man ger sina egna barn i tredje världen. Jag har sett på Facebook att det är vanligt förekommande och expatidioterna tjatar hål i huvudet på andra om hur bra skolan minsann är men det är bullshit från lågutbildade idioter. Jag har ibland frågat dom om hur många filippinska forskare eller publikationer hört talas om eller nobelpristagare.

Min schweiziska vän i byn är nog närmare 80 än 70 idag, han lämnade 2 barn i Schweiz vid 40 års ålder och har nu fyra vuxna barn och kanske 5 barnbarn i Filippinerna. Just nu kan han fortfarande ge dem ett förhållandevis bra liv med sin ringa pension. Men den dagen han dör så kommer dom få ett lika tufft liv som andra fattiga filipinare möjligen kanske de kan få lite hjälp av sina schweiziska syskon men han har inte ens lärt dom tyska så även om de formellt sett skulle kunna åka till Schweiz om de fick råd till flygbiljetten så har dom nog ändå svårt att söka jobb där.
De allra rikaste i Filippinerna tjänar förstås äckligt mycket pengar även med svenska mått men då ska ju barnen ha rätt föräldrar med storföretag som uppfostrar barnen i liknande anda som tex våra svenska Wallenbergare.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Det är helt okej att låta kuken ta över rodret och styra ibland, njut så länge det varar men glöm inte att kuken sällan är en bra kapten i långa loppet.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top