Rekvisition

Bellman

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ninja
Tja alla om jag har fått en rekvisition från Fb och vill shoppa en ny bike utav en privat person,,,hur funkar det med betalningen??

Vi säger att rekvisitionen är på 20 tusen jag köper polarens hoj för det beloppet meddelar Fb att jag har köpt en hoj och vill ha pengar så jag kan betala den,,,får mina 20 papp MEN jag vill inte ha en ny bike så polaren köper tillbaka sin bike för 1kr och jag har 20 papp på fickan,,,är det någon form utav försäkringsbedrägeri?? :confused:

Mvh Bellman
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Tror inte du får dina 20 papp, dem får polaren i form av tidigare ägare. Hojen ska ju registreras på nån dessutom, om du efter att ha fått pengar (vilket du alltså troligen inte får) ändå inte har nån hoj reggad på dig kan FB ju börja fundera :va
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Mitt försäkringsbolag uppmanade mig att gå förbi handlare och köpa privat vid en tidigare stöld, självklart för att dom skulle spara pengar.
Men, enligt Länsförsäkringar så var vi tvugna att komma till deras ett kontor båda två samtidigt, skriva under ägarbytet och kvitto hos Länsförsäkringar och dom skulle vid vår närvaro föra över pengar till säljarens konto.

/Nitrous
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Åter till fråga så tror jag såhär, bolaget ersätter en stulen vara med en likvärdig motsvarande dagens värde på objektet.
Det står sällan i villkoren att stöld regleras kontant, antagligen för att dels undvika onödiga bedrägerier.
Vissa bolag verkar använda sig av kontantreglering för att förenkla handläggningen.

Jag tror att du bör tala med handläggaren och säga precis som det är, att du inte längre vill ha motorcykel och undrar om det går att reglera ärendet på att annat sätt.
Självklart är det inget brott att sälja motorcykeln direkt efteråt men det är inget som bolaget uppskattar tror jag, finns risk för misstroende och det är ju dumt att försämra en relation som kanske återupptas senare.

/Nitrous
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top