Rejsen i Örebro nu på anmälan.nu

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Jag tror man ska ha tidsträning ändå så det inte blir slumpen som avgör, det kan bli en del sura miner då. :)
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
.
.
.
Men det är min åsikt :tungan

Mvh
#94 Mangan
Man kan tycka både att det är bra och att det är dåligt och allt däremellan. Du har all rätt till att tycka det du tycker :tummenupp
Största anledningen att följa tidigare mönster är ju just att det är ett invant mönster. Det håller jag med om.
 

E Ryttervik

#57 S2
Gick med
20 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM x 2
Jag är öppen för båda alternativen. Men tyckte det såg skönt ut att besiktningen och liknande inte började allt för tidigt. Skönt att sova lite!! Så ändra inte på det för gudsskull
 

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg, Tosslanda
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
Jocke, ditt andra förslag tycker jag hade varit skitkul! Håller dock med Marcus att man ska ha en tidsträning, och inte lotta positionerna i kvalheaten.

Annars så låter det som ett kanonupplägg!

Sorry att jag är sen att betala, men ni borde ha fått in stålars från Anton o Ludde Bernhardsson idag..
 

doordie

#500
Gick med
15 Mar 2005
Ort
Uppland
Hoj
KX500 för MX/Enduro/Motard/Isbana/Backe
Jag säger bara fifan!!!! :gnissla

Måste avanmäla mig pga mitt jobb tycker att jag är oumbärlig tyligen och
måste både jobba lördag och söndag.:huvet
(måste begära löneförhöjning)

Det kanske finns nån på "sporthoj" som kan ersätta mig i helgen,jag jobbar ju bara på ett kärnkraftverk?:tummenupp

Hur avanmäler man sig på anmälan.nu?:va
 
Last edited:

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg, Tosslanda
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
Jag säger bara fifan!!!! :gnissla

Måste avanmäla mig pga mitt jobb tycker att jag är oumbärlig tyligen och
måste både jobba lördag och söndag.:huvet
(måste begära löneförhöjning)

Det kanske finns nån på "sporthoj" som kan ersätta mig i helgen,jag jobbar ju bara på ett kärnkraftverk?:tummenupp

Hur avanmäler man sig på anmälan.nu?:va

Men fan då!

Då blir det ju bara en tvåtakts 500 på banan... Brorsan ville ju ha nån å slåss med...
Sen så är du även skyldig till att ha fällt den bästa depåkommentaren nånsinn under Östersundstävlingen... (När vi hade elverket för att ölkylen skulle kunna vara igång.. Och inga "fjollpåsar") :D

Ha de gôtt!
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
3182885 Jag säger bara fifan!!!! :gnissla

Måste avanmäla mig pga mitt jobb tycker att jag är oumbärlig tyligen och
måste både jobba lördag och söndag.:huvet
(måste begära löneförhöjning)

Det kanske finns nån på "sporthoj" som kan ersätta mig i helgen,jag jobbar ju bara på ett kärnkraftverk?:tummenupp

Hur avanmäler man sig på anmälan.nu?:va
avanmälan.nu? ;)
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
För att alternativ nr.2(men inkl. tidsträning) ska bli av vore det bra om fler säger vad de tycker. Så vad säger ni, traditionellt upplägg eller fler heat?
 

Jånte

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2006
Ort
Kumla
Hoj
Masturbike
Eftersom starten är så hemskt avgörande på Täby så är det nog tyvär så att lottad start ordning inte funkar så bra, vore ju skillnad om vi startade i bredd allihop (cross start alltså) då hade vi kunnat köra ett "stubbrace" upplägg på det hela.
Jag kan tänka mig båda men alt. 2 (med tids träning) vore väl skojjigast, mycke åka på en dag är väl det vi velat ha under hela säsongen :)
 

Vargen

#48 Kungaklassen
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Mjölby
Hoj
KTM 450 SMR -06, KTM 525 EXC/SM -03
Ingen lottning bara. I såna fall att bästa varvet på träningen bestämmer vilken plats man ska ha i kvalheaten (blir nog mera rättvist och ger nog en rätt bra bild av vart man bör starta. Då kanske man kommer igång och gasar ordenligt i början av dagen och inte åker och mesar första passen (som jag brukar göra)).
Men det blir ingen nerkortning av dom vanliga heaten eller?
I såna fall är jag inte med på det. Tänk om man går omkull i starten och sen inte hinner köra upp sig som man skulle gjort i ett normallångt heat. Hemska tänke att åka ner några platser i totalen pga det.
Det är ära och berömelse som står på spel här :D
(Bra att det tänks i nya banor. Endurancet är ju ett lysande exempel på hur bra det kan bli om man vågar prova något nytt.)

Samtidigt håller jag med Mangan lite kanske dumt att börja testa nya grejer nu. Kanske ska ta en tävling där det inte gäller så mycket att testa på.
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Min tanke var inte att något skulle försvinna eller finalerna bli kortare utan bara att det tillkommer några kvalheat mellan tidsträning och finaler.
Det är köra race som är kul och hur man inte kan vara positivt inställd till att köra fler race är för mig märkligt. :)
Annars eftersom det bara blir en klass på söndag så skulle man ju kunna klara av hela tävlingen på 2 timmar om någon har bråttom hem. ;)
 

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg, Tosslanda
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
Min tanke var inte att något skulle försvinna eller finalerna bli kortare utan bara att det tillkommer några kvalheat mellan tidsträning och finaler.
Det är köra race som är kul och hur man inte kan vara positivt inställd till att köra fler race är för mig märkligt. :)
Annars eftersom det bara blir en klass på söndag så skulle man ju kunna klara av hela tävlingen på 2 timmar om någon har bråttom hem. ;)

Mer race åt folket!

Det var det som gjorde att jag tyckte Kalmar-tävlingen var förjävla rolig, mycket race..=)
Så jag håller med dig helt och hållet Marcus!

Jag o brorsan röstar för många race, fast med tidsträning!

Ha de gött!
 

Vargen

#48 Kungaklassen
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Mjölby
Hoj
KTM 450 SMR -06, KTM 525 EXC/SM -03
Min tanke var inte att något skulle försvinna eller finalerna bli kortare utan bara att det tillkommer några kvalheat mellan tidsträning och finaler.
Det är köra race som är kul och hur man inte kan vara positivt inställd till att köra fler race är för mig märkligt. :)
Annars eftersom det bara blir en klass på söndag så skulle man ju kunna klara av hela tävlingen på 2 timmar om någon har bråttom hem. ;)

Håller med race är det roligaste! Om blir så som du säger är jag på.
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
För oss som vill komma dit o titta imorrn, söndag, vilka tider är det som gäller ? Stod _inget_ på teknis hemsida i alla fall... Kanske skulle underlätta för eventuell publik om dom visste om när det var dax ?
 

Ronta

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2003
Ort
..
Hoj
..
För oss som vill komma dit o titta imorrn, söndag, vilka tider är det som gäller ? Stod _inget_ på teknis hemsida i alla fall... Kanske skulle underlätta för eventuell publik om dom visste om när det var dax ?


Det som står på TMC sida:


(väldigt) Preliminärt tidsschema
anmälan och besiktning 8-9.45
förarmöte 9.45-10
träning 10-11
kval 11 -12
lunch 12-13
final ett 13
final två 13.30


/R
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Nu var det den där jävla metanolens fel igår... visste väl att det var nått fel på den där jväla sunkwhiskeyn som det bjöds på..
 
Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

Top