Regnställ inför nästa säsong

holm44

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2006
Ort
järna
Hoj
MT09 -17
:)hej så här i höstmörkret.Jag funderar på att köpa ett regnställ inför nästa år,glömmer aldrig vår färd till GTG förra sommaren ,45 mil i hällregn.Söker tips o erfarenheter av olika fabrikat
Såg att SPIDI Rain flux fick bra testvärden för några år sen om den modellen finns kvar...
Använder ett textilställ som var torrt första halvtimmen:gnissla,sen kröp vattnet in i nacken,via ärmarna,vidare in vid midjan ,osv...:lol

hälsn leffe
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Jag har ett SPIDI Rain Flux, funkar asbra. Rätt små storlekar. Jag är 172 cm lång och har storlek L (liten?).
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag hade ett Richa, det var rätt värdelöst. Det slutade vara vattentätt efter sådär 40 mil, och ett regnställ som läcker igenom vatten så till den grad att man är våt under det känns föga givande. Nu har jag en scott-jacka och lindstrandsbyxor, som håller tätt. Vilket är bättre än richastället. >.<
 

manneman

Est 2005
Gick med
7 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
En vit V-twin och en liten stånka
Det finns tre märken Klim, Rukka och Icon. Punkt.
 

zx11

Knutte
Gick med
3 Aug 2006
Ort
Jakan
Hoj
TE300, ZX11, XB12R, DR-Z400S, KX125, ZZR1400
Kör med Scott jacka och Dainese byxor - funkar utmärkt Fördelen med Dainesebyxorna är att dom har blixtlås utmed hela benen så dom är lätta att ta på utanpå stället :)
 

Raderad medlem 51742

Guest
Kör med ett regnställ från Alpinestars som jag är väldigt nöjd med: http://www.alpinestars.com/moto/accessories/quick-seal-out-jacket-and-pants.html

Fördelen med detta är att det tar väldigt lite plats när man rullar ihop det. Om jag är ute ett par timmar och det är risk för regn är det skönt att slippa ha med sig en stor väska bara för få med sig regnstället. Detta ryms under kutsen/sadeln på många motorcyklar, eller som i mitt fall en mindre midjeväska som jag nästan alltid har med mig när jag kör för att få med mig nycklar, plånbok m.m.

Har fungerat bra och jag har hållit mig torr, även om jag hittills inte har kört med det i flera timmars ihållande regn, utan snarare blandväder med rejäla regnskurar.
 

holm44

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2006
Ort
järna
Hoj
MT09 -17
:
Jag har ett SPIDI Rain Flux, funkar asbra. Rätt små storlekar. Jag är 172 cm lång och har storlek L (liten?).

:)L betyder LARGE,tydligen bör man ha hojkläderna på så man kan prova...jag är endast 168 kort:D

får nog bli ett spidi från AVA
leffe holm
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Jag körde ett av märket Modeka som jag köpte i polen inför min hemresa (skulle ju ändå köra 45 mil och vädret var ostadigt i slutet av juni i år). Det fungerade väldigt bra trots pris på 500kr för hela stället. inkl handskar. Samt det är Gult/svart med reflexer så man såg ut som en polis när man åkte omkring, men som sagt. man syntes nog väldigt bra (fick den uppfattningen i alla fall.

Jackan: Har en regn huva i kragen som jag aldrig tog ut. i alla fall. man kan ha den innanför hjälmen så man är "100%" safe. bra vid handlederna, karbord spänne samt resår. jackan var lång.
Byxorna hade Dragkedja samt karbord vid fotlederna och spände in mc stövlarna riktigt tajt och var rätt så höga, kunde få upp de en bit över naveln.

Kort o gott så körde jag ca 40 mil i ösregn och 5 mil i uppehåll och inte en droppe kom in. sedan använde jag det nästan hela sommaren de dagarna de var regn och det fungerar fortfarande bra utan några funktionella fel, är väl lite smutsigt dock och skulle behöva en tvätt.

Så jag kommer köra med stället tills det är helt slut för jag är helt nöjd :tummenupp
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top