Dom säger 50 men dom står ju inte och mäter med laser direkt.
Men det som sägs är att du skall accelerera upp till 50 och göra undanmanövern samt slalom i jämn, bibehållen fart. Efter vändningen skall du snabbt tillbaka upp till ca 50.
I praktiken så spelar det ingen stor roll om det blir 45 eller 55. Banan ska inte vara några problem att klara oavsett.
Jag körde ganska precis 50 enligt mätaren. I praktiken så innebär det ju att man håller 45-50. En hastighetsmätare visar ju alltid för mycket och aldrig för lite. (Eftersom det är ett lagkrav i större delen av alla länder att felvisningen inte får vara neråt)
Nej, men när jag körde upp stod kontrollanten och mätte med tidtagarur över en känd sträcka, och påpekade när folk inte höll 50. Eller straxt under. Körde man för långsamt fick man köra en gång till.
Pratade med min körlärare om just detta. Enligt honom var ovanstående vanligt förfarande under förra århundradet men man slutade med det eftersom det ansågs leda till onödigt höga farter.
Nej, men när jag körde upp stod kontrollanten och mätte med tidtagarur över en känd sträcka, och påpekade när folk inte höll 50. Eller straxt under. Körde man för långsamt fick man köra en gång till.
Boka provkörning under Start2Ride nu
Under helgen arrangerar mot... |
|
Dags för 2024 års Start2Ride
Kommande helg arrangerar mo... |
|
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!
Den traditionsenliga mc-kor... |
|
Eldrivna Oruga Unitrack
Oruga Unitrack, en motorcyk... |
|
Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar
Gran Premi de Catalunya Mot... |
|
Lunchhälsning från Merzouga!
Bästa ökenguiden, Jordi Arc... |
|
Rapport från Marocko: Dag 1
Vi bekantar oss med lokalin... |
|
Godmorgon från Erfoud! | |
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP
Sandy kör XSR 900 GP All... |
|
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!
Yamahas fabriksteam i Rally... |