Reg plåt fram?!

Status
Ej öppen för fler svar.

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Tänk att det ska ta flera år att äntligen få ett reg nr fram på hojen. Ägaransvar skulle det ha varit för länge sedan. :tummenupp

Då kanske många muppar skulle sluta fara fram på vägarna så att de som sköter sig ska slippa lda för deras framfart. :yoparty

Höj böterna till det dubbla när hojägaren upprepat drar på sig böter. :D

3 ggr inom 6 månader, indraget kÖrkOrt direkt. :arsele

"Då jävlar skulle ni sköta er, ansvarslösa slynglar...."..:mad:



















Ungefär så här lät det i ett rum för ett tag sedan, jag blev stolt över att få bli kallad slyngel samt att jag äntligen fick veta veta hur en sosse såg ut. :D

Det var något nytt. Har sossarna gått ihop med diktatorn Fuhrer Reinfelt??
 

Klamster

Bra eller Anus?
Gick med
19 May 2004
Ort
Sthlm, Tullinge
Hoj
Cbr 954
fattar inte ens att det finns folk bland oss här på forumet som är villiga att försvara och på nåt sätt rättfärdiga den här dyngan om plåt i fram, för mig är det otänkbart
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
fattar inte ens att det finns folk bland oss här på forumet som är villiga att försvara och på nåt sätt rättfärdiga den här dyngan om plåt i fram, för mig är det otänkbart

Här gäller det nog att överväga att inte bara ge fan i att skruva på plåten fram utan även att demontera plåten bak. Någon gång måste man fan i mig sätta ner foten. även om man är en lutheransk svensk.

fattar inte ens att det finns folk bland oss här på forumet som är villiga att försvara och på nåt sätt rättfärdiga den här dyngan om plåt i fram, för mig är det otänkbart

Ska vi gissa att mc antalet mc utan regplåt överhuvud taget kommer att öka. Överväger faktikst att sälla mig till skaran. Någongång måste även en lutheransk svensk sätta ner foten.
 
Last edited:

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Jag förstår inte varför folk är rädda för regplåt fram och ägaransvar, det är ju bara att köra i laglig hastighet:tummenupp
Angående ägaransvar:
Om du lånar ut bilen/hojen eller att den blir stulen och föraren kör ihjäl någon så tycker du att det är rimligt att du som fordonsägare ska straffas för den förseelsen? :confused:


(ok, jag hårddrog det lite grann...) :pannkyss
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Angående ägaransvar:
Om du lånar ut bilen/hojen eller att den blir stulen och föraren kör ihjäl någon så tycker du att det är rimligt att du som fordonsägare ska straffas för den förseelsen? :confused:


(ok, jag hårddrog det lite grann...) :pannkyss

Hårddrog? Nä, inte alls. Vem avgör vad ägaren ska ta ansvar för resp vad föraren ska ta ansvar för. Det är väl upp till lagens långa arm att se till att den som bryter mot lagen eller orsakar skada (eller ännu värre annans död) blir fälld för brottet och ingen annan. Lite krav tycker jag nog att vi kan ställa, även på våra stackars poliser.
 

Vtr Larsa

WWW.VTR.NU
Gick med
19 Apr 2007
Ort
Bro
Hoj
Honda VTR 1000 WR 250
Jag tror detta kommer gå igenom, med en utförlig anvisning hur den självhäftande dekalen ska sättas synlig på motorcykelns front.
Huruvida det påverkar cykelns utseende ger dom blanka f-n i.
 

Bifogat

  • Andersen_liten.jpg
    Andersen_liten.jpg
    12.9 KB · Visningar: 358

totte_kott

Ser inget vidare ut.......genom fönstren
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Varberg
Hoj
DR350S -91, XT1200Z -11
Angående ägaransvar:
Om du lånar ut bilen/hojen eller att den blir stulen och föraren kör ihjäl någon så tycker du att det är rimligt att du som fordonsägare ska straffas för den förseelsen? :confused:


(ok, jag hårddrog det lite grann...) :pannkyss

Ska vi börja med ordklyverier igen?? OK då åker vi, självklart tycker jag att det är rimligt, som ägare till så farliga grejer måste man se till att inga obehöriga får tag i grejerna. Extra högt straff för att man låter hojen bli stulen, tjuven kan ju skada sig.(ironi)
 
Last edited:

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Röd Firestorm -98, Santa Cruz Chameleon "tramp-bike"
fattar inte ens att det finns folk bland oss här på forumet som är villiga att försvara och på nåt sätt rättfärdiga den här dyngan om plåt i fram, för mig är det otänkbart

Är det av kosmetiska skäl vissa är upprörda? Eller?
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Fick äran att provköra en hoj med nya hållare på i helgen. Det blir en smal plåt, snarlik den som sitter på bilar nu men lite tunnare på höjden för att passa in. På nakna hojar är det inget större problem då dessa har plats men på kåphojar behövs en hållare av tunn aluminium.
Bifogar en posörbild. :tuttar
 

Bifogat

  • YZF-nummerp.jpg
    YZF-nummerp.jpg
    96.5 KB · Visningar: 243

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Jag tror detta kommer gå igenom, med en utförlig anvisning hur den självhäftande dekalen ska sättas synlig på motorcykelns front.
Huruvida det påverkar cykelns utseende ger dom blanka f-n i.

hur fäster man den på en nakenhoj?
tveksam till att detta genomförs.. ska privatpersoner som inte kan mecka lämna in hojen o betala för o få en platta o sätta skylten på.. njee tveksamt.. därimot kan jag tänka mig att nya hojar komma få.
 

Rockskane

Ny medlem
Gick med
28 Nov 2006
Ort
Malmö
Hoj
Busa
Vägverket

Om jag förstått det hela rätt så är det Vägverket inte regeringen som gått ut med detta.
Om det varit regeringen så hade det väl redan varit kört. Nu är det Vägverket som lobbar för en lagändring.
 

MarAtt

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2006
Ort
Solna/Stockholm
Hoj
Honda 650 Transalp -01
Fick äran att provköra en hoj med nya hållare på i helgen. Det blir en smal plåt, snarlik den som sitter på bilar nu men lite tunnare på höjden för att passa in. På nakna hojar är det inget större problem då dessa har plats men på kåphojar behövs en hållare av tunn aluminium.
Bifogar en posörbild. :tuttar

är det inte trafikfarligt att ha en tunn vass plåtbit som sitter längst fram, är ju som att sätta en osthyvel där fram...

Sen ser det ju för jävligt ut.

Fattar inte att regeringen inte tar tag i källan till problemen utan försöker fixa till vartefter... Finns ju några saker som skulle minska vansinneskörningar ute, tex en bana att leka på, hastighetsgränser som är ordentligt anpassade till vägen/omgivningen.
 

Bajen-Sam

Rospigg.
Gick med
28 Aug 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Suzuki M 1800 R2 / BMW R 1150 GS / Suzuki Intruder 1400
Blir väll att alla får ha vitahjälmar med regnr eller personligt nr på, typ som polisen har. :huvet

goteborgs_kravaller_15.JPG
 

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Det här kommer att drivas igenom. Är nog bara att acceptera.
Hur man tekniskt löser det?
Det tror jag "myndigheterna" högaktningsfullt skiter i. Endera är du tekniskt kunnig och löser det själv, eller så får du pröjsa en meckare.

Kanske man tänker sig en regplåt i form av en klisterlapp som borde kunna fästas på många hojar. Det viktiga är väl att dom kan fotas av en kamera.
 

bfd

Ny medlem
Gick med
13 May 2007
Ort
Bollebygd
Hoj
Yamaha R1 02
Det är bara att tacka alla som tyckt det varit coolt att se lådan blixtra...:huvet :crash :fatta!
 

goodspeed

I've seen your daughter, man she's cute.
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Landet
Hoj
Yamaha R1 -05
Stort tack till Humle och Dumle som lobbat hårt för att få vägverkets uppmärksamhet.

"Skogö säger till SVT Gävle Dala att motorcyklister står för en påfallande stor övervikt av de trafiköverträdelser som registreras av hastighetskamerorna."
 

be_real

"ja jo men visst..."
Gick med
28 May 2007
Ort
Hisingen/norrland
Hoj
gsxr-1000 k5
fattar inte ens att det finns folk bland oss här på forumet som är villiga att försvara och på nåt sätt rättfärdiga den här dyngan om plåt i fram, för mig är det otänkbart

Håller med dig helt,skulle aldrig sätta nån ful plåt fram på hojen...då får dom jaga mig..och det brukar ju sluta på samma sätt varenda gång..:arsele
har nämligen fått dom efter mig ett par ggr då dom antagligen tyckt att mini-skylten suttit lite väl osynligt :yoparty
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Som vanligt så skiter nog VV högakningsfullt i vad MC-kollektivet och motorcykeltillverkarna tycker om placering av reg-skylt fram

Ex.vis på min Gixxer så finner jag ingen plats där det skulle gå att montera en sådan skylt(klister dekal som på snöskotrar) utan att skymma sikten genom kåpan eller blockera lyse/ luftintag eller rent av hindra fjädringsrörelsen fram:huvet Kanske har VV utredare tänkt sig att vi skall spika fast skyltarna i hjälmarna och då gärna med låånga spikar så vi inte ens kommer ut i trafiken.

Kommer kravet på skylt fram så lär väl böterna vara lika som om man inte har någon skylt eller endast bak och då är det ju lika att köra utan:rolleyes:

Personligen kör jag ALLTID rätt hastighet vid plåtpoliserna, det finns inget fränt i att åka förbi dem på slangen och till de som gör det så kan de ju tänka på att fotona sparas och med hjälp av dem så kan de bygga en idiciekedja och vänta på de MC som passar in på fotona och helt enkelt stoppa dem och "djävlas" genom att ge böter för miniskyltar, ljudnivå osv. Tänk också på att om du kör förbi en kamera regelbundet i för hög hastighet så ger det polisen skäl för att ha en bemannad kontroll efter kameran, det är väl inget du önskar heller:confused:
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top