Red Bull US Grand Prix - Laguna Seca

MC Doktorn

Guest
Kul att de andra har vevat in Stoners dominans.
Som kommentatorerna sa, så verkar Stoner bli lite konfunderad när det blir man mot man batalj.
Men ack så roligt för publiken.

Även så att Stiggy "viasat motor" nämnde att han tom gav upp, löjligt resonemang när han varit på pallen i samtliga race utom ett då Dr Rosstig tryckte av honom.
Lika pinsam var hans förklaring när han försökte förklara hur HRC vxl-lådan fungerar.

I vilket fall som helst såg Lorre svårt nöjd ut efter kvalet och blir svårstoppad.

Första gången Super sic inte kvalar i första startledet?, men racet slutar så här tror jag.
1.Lor
2.Spi
3.Sto
 
Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Även så att Stiggy "viasat motor" nämnde att han tom gav upp, löjligt resonemang när han varit på pallen i samtliga race utom ett då Dr Rosstig tryckte av honom.
Lika pinsam var hans förklaring när han försökte förklara hur HRC vxl-lådan fungerar.

Fast Stoner sa själv efter kvalet precis att han gav upp. Han gick ut och la ett snabbt varv (+0.072) på sitt sista mjuka däck men har fortfarande inte fixat problemet med racetempot och han sa att de inte hittade nåt som var riktigt bra med nån inställning och visste därmed inte vilket håll de skulle börja jobba åt. Även om Stoner nu var snabbast på warmup tror jag att Lorenzo höll igen för att spara sin höft som inte verkar vara riktigt lika frisk som på kvalet igår.

EDIT: Pedrosa verkar också ha problem med racetempot...
 

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
1.Lorenzo
2.Stoner
3.Spies

Fabriksduccarna någonstans efter Yamorna och dom snabba hondorna!
Kanske topp 5 i bästa fall
 

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Ort
åkersberga
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Trodde det var kört för Lorenzo efter highsidern. Han har sagt själv att han var lite orolig då han inte kände sina ben dom första sekunderna efter kraschen..:näsblod
Säga vad man vill om Lorenzo men han är rätt hård, inte bara efter denn vurpa som han kört. Hans första säsong i MOTOGP (tror jag att det var) kraschade han ju en hel del och ett ett race körde han med nybruten fot och kammade hem tredjeplatsen, han har kämpat rätt bra för att ta sig dit han är idag..

Löjligt att inte våga köra japan men det är en annan fråga..

Till racet tror jag på Lorenzo till vinst och att hondorna inte hittar ngn bra setup till guppiga Laguna Seca så Spies 2a och Pedrosa ledsen 3a. Hoppas på att Rossi gör en kanonstart och kan ta Stoner som svarvar slut sina däck som vanligt och hamnar efter i slutet så rossi tar en fjärdeplats och tar stoner på slutet av racet, vore ännu roligare om Rossi tog tredje platsen också från förmodligen hrc eller yamaha men det är nog inte så troligt, men man kan ju hoppas:)
HRC har ju haft problem med att få upp ett bra race-tempo, bara ett par varv som dom kunnat köra riktigt fort till skillnad från Lorenzo.

Hoppas på tight fight om segern men chansen finns att Lorenzo seglar iväg och att det bli en liten klunga efter honom som slåss om resten av pallplatserna. Kan bli en rolig fight i andra klungan också där jag hoppas att Rossi går ut som segrare.

Egentligen vill jag slippa se stoner å butter på pallen överhuvudtaget så man slipper höra deras jävala gnäll på presskonferansen.. Men viktigare med tight race och hoppas att alla gör bra ifrån sig idag så kan man byta kanal efter racet så man slipper höra gnället:tummenupp
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Hans första säsong i MOTOGP (tror jag att det var) kraschade han ju en hel del och ett ett race körde han med nybruten fot och kammade hem tredjeplatsen, han har kämpat rätt bra för att ta sig dit han är idag.
Aldrig kul när de kraschar men Jörgen var jäkligt kaxig efter sina första tester och sa att det bara var att vrida fullt mitt i kurvan så tog elektroniken hand om resten. Gissa om han fick äta upp det :D
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Aldrig kul när de kraschar men Jörgen var jäkligt kaxig efter sina första tester och sa att det bara var att vrida fullt mitt i kurvan så tog elektroniken hand om resten. Gissa om han fick äta upp det :D

Nu kanske du redan vet detta, men klubbans senaste highsider berodde på att traction controlen är avstängd vid en start, och den startas igen när man växlar ner, detta gjorde klubban inte och hade full effekt i kurvan.

På semester, vad har vi för stream ikväll?
 

MC Doktorn

Guest
Fast Stoner sa själv efter kvalet precis att han gav upp. Han gick ut och la ett snabbt varv (+0.072) på sitt sista mjuka däck men har fortfarande inte fixat problemet med racetempot och han sa att de inte hittade nåt som var riktigt bra med nån inställning och visste därmed inte vilket håll de skulle börja jobba åt. Även om Stoner nu var snabbast på warmup tror jag att Lorenzo höll igen för att spara sin höft som inte verkar vara riktigt lika frisk som på kvalet igår.

EDIT: Pedrosa verkar också ha problem med racetempot...

Känns lite som problemet inte sitter i hojen utan att Stoners körstil. Lite motsvarigheten till Hamilton i F1.

Lorres lårkaka hämmar honom nog ganska rejält, dessa brukar bli värre efter något dygn.

Tror Ben.S blir farlig
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Känns lite som problemet inte sitter i hojen utan att Stoners körstil. Lite motsvarigheten till Hamilton i F1.

Lorres lårkaka hämmar honom nog ganska rejält, dessa brukar bli värre efter något dygn.

Tror Ben.S blir farlig

Ja, det känns som att Bridgestone inte riktigt levererar just vad Stoner vill ha i år. Generellt känns Bridgestone lite svajiga i år, är det för att vädret inte motsvarar vad de är vana vid kanske? :va

Ja, jag tänkte det också, minns när jag slog i höften efter en krasch i betyyyydligt lägre hastighet. Det var ok i sådär en 14 timmar, sen kunde jag knappt gå på ett dygn efter det.
 

mioh02

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2009
Ort
Limhamn
Hoj
SD-08, VMAX-97
F--K
köpte precis half season package fr motogp.com för att titta på Laguna. När jag försöker se i hi-res så får jag meddelande om att jag skall uppgradera mitt pass??? I terms of cond så står det att jag skall ha fått tillgång till HD....
Synpunkter??
 

G3ting

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Växjö
Hoj
Aprilia Tuono V4R APRC - 14
Märkligt... jag köpte just samma men jag har fått high res..
logga ut logga in?
starta om browsern?
lycka till hoppas du får igång det innan det kör igång
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Nu kanske du redan vet detta, men klubbans senaste highsider berodde på att traction controlen är avstängd vid en start, och den startas igen när man växlar ner, detta gjorde klubban inte och hade full effekt i kurvan.

På semester, vad har vi för stream ikväll?



www.mypremium.tv och sen brittiska eurosport ska de visa det på.
Visar prisutdelningen på F2 nu men slutar närsom

Edit: Nähä de ska visa det i eftersändning.
 
Last edited:

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Ort
åkersberga
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Fan dålig start av Spies.. Hondorna hänger på bra, får se i slutet hur det ser ut. Jävligt tight i toppen, hårig omkörning av Stoner på pedo! Men tror Lorenzo tar det.

Spies lär inte veva in 12-13 sekunder till pallen men kanske 4 sek upp till dovi och en fjärdeplats..


Satan vilken omkörning av Stoner, trodde inte att han skulle försöka där, såg ut som Lorenzo bara satte sig upp och gav upp när han såg Stoner på yttern.
Drar upp lucka direkt också med flera sekunder, hatten av å grattis.

Där kom Spies 4a å tog dovi, first loser om ingen top 3 vurpar.
 
Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Vilken idiotjävlaomkörning! :banana

Jag älskar Laguna! Bästa racet i år?

Stoner blåste sitt varvrekord med tre tiondelar, han som inte hade nåt racepace? Mörkade han? Sjukt kul att se, nu siktar vi på titeln igen!

EDIT: "[When] I saw Stoner going so fast, I just throw the towel and finish second." Intressant uttalande egentligen, undrar hur mycket han backade av sista sex varven...
 
Last edited:
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top