Red bull indianapolis grand prix

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Gör man den tolkningen så är man antingen korkad eller så gillar man att spela dum. Skillnaden är ju att vissa inte värderar ett VM i 125-250-Moto2 överhuvudtaget medan andra gör det.
Aha, ja, jag vet inte. Jag utgick bara i från vad jag lärt mig på SH.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Jag funderar mest på om målflaggubben var lam i vänsterarmen. Det såg lite så ut. Alternativt halvt omotiverad. Jay Leno missade iofs att flagga av lite folk, så han var inte mycket bättre.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Jag funderar mest på om målflaggubben var lam i vänsterarmen. Det såg lite så ut. Alternativt halvt omotiverad. Jay Leno missade iofs att flagga av lite folk, så han var inte mycket bättre.
Men det var väl Jay Leno som flaggade i mål hela fältet i MotoGP? Såg riktigt lamt ut.

Och vilket jävla svammel han presterade när han fick chansen att säga något: ”Vad jag gillar med MotoGP är att motorcyklarna har så mycket gemensamt med vanliga produktionsmodellerna, jämfört med bilracing”.

Suck...
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Tyckte det såg ut som om Rossi siktade mot Leno när han skulle flaggas av eller har jag livlig fantasi?
Fast allt är bättre än pajasen som viftar på the Indy Mile..

[YOUTUBE-ID]rvqpLeN85jA[/YOUTUBE-ID]
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Har ni sett att den lilla grabben Peter Lenz dog på Indianapolis, shit var synd, han var bara 13 och snabb som fann...
Jo. Jag har dessutom själv två små barn. Men snälla du, gör inte detta till en gråtmild RIP-tråd. Det är alltid ”synd” när människor dör i olyckor. Men i roadracing väljer förarna att ta en kalkylerad risk att dö varje gång de ger sig ut på banan. Det är värre och mer beklagansvärt när någon dör utan att alls ha accepterat en sådan risk. Så som det sker dagligen i Bangladesh, Irak och Afghanistan. Vad som är speciellt med den här killen är ju att han var 13 år och att hans föräldrar tog den kalkylerade risken åt honom.
 
Last edited:

leo

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2003
Ort
Vellinge
Hoj
R6 08
Du kan väl inte vara så dum väll??
om du eller själva Rossi dog på bana, vile jag tycka att det var synd, inget annat..men når et barn dödas, är det något annat, och jag har själv barn, så det har rört mig, jag vil have att min grab oxå ska köra på bana, når han blir litte större.. PS! who gives a shit om Bangladesh, Irak eller Afghanistan.

varför ska jag tycka synd om dom! kommer själv från krigs härgad land, och vett hür det fungerar med krig, mycke bättre end du!



Jo. Jag har dessutom själv två små barn. Men snälla du, gör inte detta till en gråtmild RIP-tråd. Det är alltid ”synd”*när människor dör i olyckor. Men i roadracing väljer förarna att ta en kalkylerad risk att dö varje gång de ger sig ut på banan. Det är värre och mer beklagansvärt när någon dör utan att ha accepterat en sådan risk. Som i Bangladesh, Irak eller Afghanistan.
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jag funderar mest på om målflaggubben var lam i vänsterarmen. Det såg lite så ut. Alternativt halvt omotiverad. Jay Leno missade iofs att flagga av lite folk, så han var inte mycket bättre.
Lenos viftning var väl.....så där. :tummenupp
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
who gives a shit om Bangladesh, Irak eller Afghanistan.

varför ska jag tycka synd om dom! kommer själv från krigs härgad land, och vett hür det fungerar med krig, mycke bättre end du!
Eh, om du ”vett hür det fungerar med krig” har du väl bättre skäl än andra ”att tycka synd om dom”.

Fast allt är bättre än pajasen som viftar på the Indy Mile..
Äh, han har ju inlevelse. :)

Fan, tänk vad intensivt att stå några meter från ett fält hojar som dånar förbi i nästan 300!
 
Last edited:

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Men det var väl Jay Leno som flaggade i mål hela fältet i MotoGP? Såg riktigt lamt ut.

Och vilket jävla svammel han presterade när han fick chansen att säga något: ”Vad jag gillar med MotoGP är att motorcyklarna har så mycket gemensamt med vanliga produktionsmodellerna, jämfört med bilracing”.

Suck...
Ja, du vet väl också att Desmosedici RR är en ren MotoGP-racer med stålkastare. :rolleyes:
 

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Växjö
Hoj
ZX9R, Duke
Fast allt är bättre än pajasen som viftar på the Indy Mile...

LOL tror jag dör...vad var det för ett miffo de fått tag på? Undrar hur länge han övat framför spegeln på de movsen.

Gillar speciellt hur han lyfter på foten lite när de blåser förbi som om det skulle spela någon roll, samt att han måste stretcha efter första gången han gått loss, lovar att han sträckte sig och hade ont som bara in i helvete :)
 
Last edited:

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Nu har jag inte läst hela tråden...
mm.
Men i mina ögon har Peddo gått från en liten gnome till nån att räkna med.
Stenern har gått ner. Han var min favvo första säsongen på Duccen, men har man inte bättre psyke så kan man jobba på AF.
Rostern kan man ju aldrig räkna ut, så jag besparar er det.
Spies däremot, har imponerat!
Han är, trots sin ovilja (eller kanske tack vare) mannen att följa.

RdP är ju så jääävla rolig att se, men halkar omkull kanske lite för ofta.
Kallio bör köra rally, det är finnar bra på. (flejmvarning)

Klart att Lollipop vinner, men ärligt talat ser jag mest till nästa säsong.
Rosten på en Duc och Stenen på en Hon.
Dessvärre kommer det inte att handla om dem, Lolli kommer att ta det efter 4 race. :(
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
? MotoGP-hojar är väl oerhört lika gatmotorcyklar om man jämför med hur lika prototypbilsracing (F1 m.fl.) är med gatbilar?
Men Leno jämförde inte med just F1, utan bilracing öht. Det var därför det lät korkat.

Toyota GT-One (prototyp)
Ferrari 599 XX (gatbil)

RC 212 V (prototyp)
GSX-R 1000 (gathoj)

Störst skillnad?
 

Bifogat

  • 04.jpg
    04.jpg
    110.2 KB · Visningar: 45
  • xx.jpg
    xx.jpg
    156.7 KB · Visningar: 55
  • n314363_178526_honda+RC212V-1280x960-oct31.jpg._original.original.jpg
    n314363_178526_honda+RC212V-1280x960-oct31.jpg._original.original.jpg
    156.3 KB · Visningar: 50
  • 2010_Suzuki_GSX-R_1000.jpg
    2010_Suzuki_GSX-R_1000.jpg
    121.6 KB · Visningar: 45

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Men Leno jämförde inte med just F1, utan bilracing öht. Det var därför det lät korkat.

Toyota GT-One (prototyp)
Ferrari 599 XX (gatbil)

RC 212 V (prototyp)
GSX-R 1000 (gathoj)

Störst skillnad?

599X är ju inte direkt en "gatbil", ej reggbar..
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
599X är ju inte direkt en "gatbil", ej reggbar..
Och om jag inte läste fel på www.highsider.se finns det bara 30 st i hela världen och de kostar runt 10.000.000:-

En mer korrekt jämförelse vore kanske den här:

05.toyota.corolla.xrs.frpass34.jpg


Världens mest sålda bil.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top