Red Bull Grand Prix of The Americas 2024

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Fast Bez kör inte GP24 han ville inte vad jag fattar det som
En väldig grov förenkling. Bez kunde få en en GP24, men då var han tvungen att gå till Pramac. Han ville inte gå till Pramac, så då fick han ingen GP24. Det var inte hojen han valde bort, det var teamet.
 

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Kort sammanfattning av upplevelsen:
Enkelt att köra dit med bil. Parkering verkar gå att boka på något vis, kanske via COTAs hemsida. Försökte kolla på priserna nu efteråt men det gick inte. 20+30+40$ för parkeringen tre dagar på Lot F. Inte allt för långt att promenera. Verkar finnas privata parkeringar runt banan att köpa in sig på också.
Söndagen efter rejs tog det nog från att vi satt i bilen tills vi inte satt fast i övervakad bilkö ca. 30 minuter.

Vi hade nedre läktarplatser på main grandstand. Det är inget tak/skugga över dessa innan klockan 13 skulle jag nog säga, sen på rad ett är det nog sol till 14 i stort sett. Det fanns mid-level att köpa och dessa är nog i skugga hela dagen.

Behöver man läktarplatser? OM jag skulle fara dit igen så hade jag nog inte köpt det. Det var gott om plats på grässlänterna runt banan. Går att köpa campingstol på de vanliga friluftsbutikerna/walmart/target och ta med, om man inte tar med hemifrån.
Våra biljetter gick på ~200$/st, så om det nu inte skulle skilja så mycket kanske man likväl kan köra på dessa. :gnissla

Som jag skrev tidigare så är ju inte dryck, eller mat särskilt prisvärt på plats. 12$ för en långburk Michelob/liknande, 14.89$ för en "premium"/Heiniken. Cocacola 5.89$. :näsblod. Jag som tyckte det var dyrt på Mugello 2018 med kanske 6-7€. :3freak
Ostburgare 14$, pommes 8$, Quesedilla 20$. Kaffe 8$.
Vi hade med vattenflaskor, det gick att fylla dessa på olika ställen, samt tog med varsin flaska cola lördag+söndag= tjänade flera dollars! :hihi
Det var säkerhetskontroll med koll av väska, dock inte så noga, när han såg colaflaskan sa han på lördagen "den såg jag inte" så resultatet kan nog variera. Söndag kollade de inte ens i våran väska.

Kortbetalning fungerade överallt, även på de som gick runt och sålde dryck. Många priser +skatter.

Provkörning anordnades av Suzuki, Yamaha, Kawasaki, Triumph, CFmoto och Aprilia, kanske fler. Krav på långbyxor/jacka/hjälm på samtliga jag såg. De flesta hade kläder, förutom långbyxor att låna ut, och Kawasaki som också hade långbyxor accepterade inte utländskt A-körkort. Frågade inte om körkort på de ställen som inte hade kläder/hjälm att låna. Man förbokade tid och vilken hoj sen åkte man ut på 20-30 minuters tur i kolonn med respektive märke.
 

Bifogat

  • IMG_7169.JPG
    IMG_7169.JPG
    2.1 MB · Visningar: 23
  • IMG_7180.JPG
    IMG_7180.JPG
    4.1 MB · Visningar: 21
  • IMG_7182.JPG
    IMG_7182.JPG
    4.2 MB · Visningar: 21
  • IMG_7212.JPG
    IMG_7212.JPG
    4.2 MB · Visningar: 21
  • IMG_7214.JPG
    IMG_7214.JPG
    3.9 MB · Visningar: 22
  • IMG_7225.JPG
    IMG_7225.JPG
    2.8 MB · Visningar: 19
  • IMG_7251.JPG
    IMG_7251.JPG
    4.3 MB · Visningar: 20
  • IMG_7252.JPG
    IMG_7252.JPG
    4.1 MB · Visningar: 19
  • IMG_7257.JPG
    IMG_7257.JPG
    4.2 MB · Visningar: 18
  • IMG_7269.JPG
    IMG_7269.JPG
    1.5 MB · Visningar: 22

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Såg inte Moto3-racet så missade detta, men Ivan Ortola kraschade med Stefano Nepa. Efter kraschen så fick han nåt hjärnsläpp och sprang och satte sig på Nepas hoj istället och var på god väg att åka därifrån om inte Nepa sprungit efter och nästan bokstavligen slitit av honom från hojen :D

Hjärnsläppet är ändå lite befogat tycker jag, eftersom Ortola körde på just den hojen förra säsongen. Han har väl bara inte vant sig vid de nya färgerna ännu :hihi Roligt var det iaf.
 
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top