Rasistpollen

Vad tror ni?


  • Antal röstningar
    0

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Markus skrev:
Såja, lugn nu. De säljer självdistans på Blocket billigt, slå till på lite. :tummenupp

EDIT:
Noterar att du fortfarande inte svarar på inläggen.
Vad är det jag inte svarar på???
Och på vilket sätt skulle jag tycka synd om mig??
Jag måste säga att du överdriver din betydelse för min livskvalité betydligt.
Dessutom så kan du ju få säga vad du vill men jag tycker att du fick ett ganska seriöst svar, vilket faktiskt visade sig vara bortkastat. Detta är en av de främsta anledningarna till varför jag normalt inte svara så ofta på dina inlägg och varför jag ibland är lite nedlåtande i tonen mot dig. För det är ju uppenbart så här du vill ha det.

Förreten så har jag inte sett vilket faktafel du menar att jag har kommit med, appropå att inte svara!
För att inte kapa denna tråd så kommer jag inte att kommentera mer av dig om du inte:
1. Berättar vilket faktafel du hänger upp dig på.
2. Du kan visa upp fler faktafel som du menar att jag har kommit med.
3. Du förklarar vad det är jag inte har svarat på.

Annars tycker jag att vi kan låta de andra få fortsätta sin debatt...
 

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Ort
Sverige...än så länge.
Hoj
trampcykel
SVD mörkar och förvillar: De flesta brott begås av svenskar

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_11292014.asp#kommentera

Ur kommentarerna: 1 "Nu har jag läst rapporten. 45% av alla brott begås av invandrare eller deras barn. Den så kallade överrepresentationen bland dem minskar bara marginellt om hänsyn tas til utbildning, ålder och inkomst. Detta visar mycket riktigt som den invandrade och laglydige Folkpartisten sa tidigare att det bara kan förklaras med kulturella faktorer. Men det kommer media att tiga bort. "

2 "Hur många svenskar begår gruppvåldtäkter? jag har undersökt 28 st. NOLL!

Vilka gäng misshandlar och rånar svenska ungdomar och äldre? Media sluta sprid löngner! "


3 "Efter att ha läst Brås rapport, där man tydligen även tagit på sig en uppfostrande folkbildarroll, måste en enkel och tydlig fråga få kunna ställas kopplad till vårt välkomnande av människor som flyr sina hemländer? Hur många fler våldtäkter är OK? Hur många fler rån av mobiltelefoner är OK? etc. Detta ställt mot den "kränkning" en tvingande undervisning etc av nyanlända flyktingar om vilka lagar, moral och annat som gäller i Sverige. "

4 "När ska man nån gång se sanningen i vitögat. Det är ju bara att kika in i våra fängelser. Har vi mest invandrare där eller inte? Sånt här dravel går inte medborgarna på. Vi har folkomröstat länge om allt möjligt tjafs, som t. ex om Sverige skulle ha högertrafik eller inte. Att Sverige skulle bli ett mångkulturellt land har medborgarna inte fått tycka till om. Skam är vad det är!!! "

Stackars mig som är så ensam om att tycka att media mörkar


******************************
I Australien däremot är man mer rättfram i media.
http://www.theaustralian.news.com.au/common/story_page/0,5744,17545285%5E601,00.html

För den som inte orkar kan läsa översatta utdrag på

www.erixon.com :tummenupp
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
ah17 skrev:
Stackars mig som är så ensam om att tycka att media mörkar

Ja, lite synd är det faktiskt om dig. Jag skulle oxå bli frustrerad om jag kände till en så stor konspiration och ingen lysnade på mig! :pannkyss

.....du är lite av en multikulti-frågans Fox Mulder, förvisad ner i källaren där du konstant tystas eller körs över de som känner till och skyddar konspirationen... Och ditt enda stöd är ett gäng nördar!
promob_gunmen_geeks.jpg





The truth is out there!
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
ah17 skrev:
...

Stackars mig som är så ensam om att tycka att media mörkar


Det finns rimligtvis en större del rasister än kriminella invandrare om det är det du undrar. Och konspirationsteorier är ju som vi vet en hjärtefråga för högerextremer högt och lågt.

Jag kan inte föreställa mig besvikelsen när rapporten sa samma saker som den förra rapporten, speciellt med tanke på den ekonomiska och boendesociala utvecklingen som varit i sverige sen sist.

Har du bokat upp en Silja Linefärja för att skicka hem alla kriminella finnar?

korvgubbe skrev:
Den Feminist-kommunistiska muslimska gaylobbyn! :fatta!

fy fan
 

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Ort
Sverige...än så länge.
Hoj
trampcykel
t-rex skrev:
Det finns rimligtvis en större del rasister än kriminella invandrare om det är det du undrar. Och konspirationsteorier är ju som vi vet en hjärtefråga för högerextremer högt och lågt.
.

Då offrerna är vita så betraktar jag de kriminella invandrarna som rasister. En otänkbar tanke för din enkelspåriga agenda.

t-rex skrev:
Jag kan inte föreställa mig besvikelsen när rapporten sa samma saker som den förra rapporten, speciellt med tanke på den ekonomiska och boendesociala utvecklingen som varit i sverige sen sist.

Att invandrare är överrepresenterade 3-5 gånger i vålds, rån och sexualbrott gör mig oerhört besviken. Hur kan de släppa fram sådana siffror.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
bonny skrev:
1. Berättar vilket faktafel du hänger upp dig på.
2. Du kan visa upp fler faktafel som du menar att jag har kommit med.
3. Du förklarar vad det är jag inte har svarat på.

Hej bonny!
Jag såg ovan frågor, och jag kastar mig nu över dem för att besvara så gott jag kan.

Om det är något annat som du vill veta så kan du alltid skriva i den här tråden, till mig via PM eller i valfri annan tråd.

1. Börja här, svara på allt eller inget.
2. Du beskriver din verklighetsuppfattning som fakta, (se bara din egen presentation). Trams som att "lägre straff ger färre brott" talar för sig själv dessutom.
3. Se punkt ett till att börja med, därefter kan du titta på det här till exempel. Svara efter bästa förmåga. (Det är alltså sista frågan här som vore intressant, förstår du ens vad man tycker är ett problem?)

Ha en underbar dag!

Vänligen,
Markus
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
ah17 skrev:
Angående rasismen i mellanöstern:

Irans president förnekar förintelsen - igen
http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_11300292.asp

En demokratiskt folkvald president i ett muslimskt land med slik åsikt. Ja bara ännu en dåre eller vad säger du dino?

Det finns en annan dåre som chefar för ett land strax västerut, så det är inte unikt. Skrämmande, men inte unikt.

Vi väntar fortfarande på din analys av rapporten....
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
ah17 skrev:
Då offrerna är vita så betraktar jag de kriminella invandrarna som rasister. En otänkbar tanke för din enkelspåriga agenda.

Va? Vad snackar du om?



ah17 skrev:
Att invandrare är överrepresenterade 3-5 gånger i vålds, rån och sexualbrott gör mig oerhört besviken. Hur kan de släppa fram sådana siffror.

Onekligen en del av konspirationen. Hur var siffrorna för fattiga? Jag har för mig att några, helt felaktigt naturligtvis, försökt att framföra detta som en mer trolig förklaring än ursprung.

ah17 skrev:
Jag också, har försökt ladda hem den i trekvart nu. Konspirationen verkar ha blockerat mig från att nå den.


Ajdå, det låter allvarligt. Det där klickandet du hör på din telefon är nog inget allvarligt iallfall. Och skåpbilen som står utanför ditt sovrum är faktiskt där för att laga avloppsledningarna, inget annat...

Echelon 4tw!
 

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Ort
Sverige...än så länge.
Hoj
trampcykel
t-rex skrev:
Va? Vad snackar du om?





Onekligen en del av konspirationen. Hur var siffrorna för fattiga? Jag har för mig att några, helt felaktigt naturligtvis, försökt att framföra detta som en mer trolig förklaring än ursprung.

I måndags så var det helt förståeligt från ert håll att olika kulturer var olika representerade. Apropå vietnameser vs afrikaner.

Kan du inte komma och ställa dig i min trädgård, vindflöjeln som står där har jag länge funderat på att byta ut?
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
ah17 skrev:
Jag också, har försökt ladda hem den i trekvart nu. Konspirationen verkar ha blockerat mig från att nå den.

Jepp.
Den muslimska gaylobbyn har strypt din upkoppling.
The truth is out there.
 

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Hojen såld! Ekonomisk kris
t-rex skrev:
Det finns rimligtvis en större del rasister än kriminella invandrare om det är det du undrar. Och konspirationsteorier är ju som vi vet en hjärtefråga för högerextremer högt och lågt.

Jag kan inte föreställa mig besvikelsen när rapporten sa samma saker som den förra rapporten, speciellt med tanke på den ekonomiska och boendesociala utvecklingen som varit i sverige sen sist.

Har du bokat upp en Silja Linefärja för att skicka hem alla kriminella finnar?



fy fan

Oj oj, dom värsta rasisterna är ju fan invandrare själva, fast det går under kodnamn kulturkrock... Rasism har ingen med rashat att göra, det är det en svensk är när han är arg på en invandrare som får bete sig precis hur han vill... Smutskasta fan inte svenskar som tycker illa om invandrare, många invandrare är inte bättre själva!!
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
ah17 skrev:
I måndags så var det helt förståeligt från ert håll att olika kulturer var olika representerade. Apropå vietnameser vs afrikaner.

Kan du inte komma och ställa dig i min trädgård, vindflöjeln som står där har jag länge funderat på att byta ut?

Öhh, nej, det hävdade jag aldrig. Vindflöjel säger du... Ok;

Anser du nu, mot bakgrund av den rapport som du i måndags såg fram emot, att samhällsklass är den ensamt största förklaringen till kriminalitet.

Eller finns sanningen återigen gömd bakom dessa siffror, i en mörkläggning?

SFB skrev:
Oj oj, dom värsta rasisterna är ju fan invandrare själva, fast det går under kodnamn kulturkrock... Rasism har ingen med rashat att göra, det är det en svensk är när han är arg på en invandrare som får bete sig precis hur han vill... Smutskasta fan inte svenskar som tycker illa om invandrare, många invandrare är inte bättre själva!!

Jag tror inte jag riktigt förstod det här inlägget. Kan du försöka en gång till?
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top