Rakning med kniv?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Jag har länge velat börja med kniv men inte kommit mig för... ungefär som med MC-körning så det blir väl av snart det med då då. :)

Dock dröjer det nog innan jag ger mig på att försöka ta resten av huvudet med kniven, det fortsätter jag nog med hyvel på.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
jag har tänkt på det ett bra tag! vore ju faktiskt jävligt häftigt:D var sidan bra att deala med?
 

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Ort
Nacka Strand
Hoj
R6/YZ400F
Javisst. Inga problem alls. Sidan verkar uppdaterad nu med, var inte alls lika snygg innan. Soft med rabatten nu med.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Javisst. Inga problem alls. Sidan verkar uppdaterad nu med, var inte alls lika snygg innan. Soft med rabatten nu med.

ok! kan ju vara värt att titta lite närmare på... tyckte att ebenholtskniven verkade både snygg och prisvärd:) vilken har du? bra/dålig/synpunkter?
hur var det med leveranstider och sådär? varifrån skickar de?
 

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Ort
Nacka Strand
Hoj
R6/YZ400F
ok! kan ju vara värt att titta lite närmare på... tyckte att ebenholtskniven verkade både snygg och prisvärd:) vilken har du? bra/dålig/synpunkter?
hur var det med leveranstider och sådär? varifrån skickar de?

Köpte Thiers Issard Renard Et Coq. Lägger till en länk: http://www.exclusiveshavings.se/rakknivar-straight-razors/thiers-issard-renard-et-coq.html

Fick leverans efter 2 dar tror jag det var.

Passade på att köpa strigel, strigelpasta, tvål, ställ, skål och borste direkt :)
Perfekta startkittet!

Jag resonerade så att visst det kanske kostar lite i inköp, men om man tänker lite längre så spar man snart ihop det på att slippa köpa rakblad, lödder och sånt skit. (Sen spar man på miljön med :yoparty )
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Jag resonerade så att visst det kanske kostar lite i inköp, men om man tänker lite längre så spar man snart ihop det på att slippa köpa rakblad, lödder och sånt skit. (Sen spar man på miljön med :yoparty )

Erkänn att det inte har något alls med "spara" att göra. Bara kniven är 170 Gilette Mach3-blad och sen tillkommer resten av ditt kit. :rolleyes:

..sen att det är coolt är en annan femma. :crash
 

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Ort
Nacka Strand
Hoj
R6/YZ400F
Haha närå.. fan ett paket blad kostar ju över hundringen och gör man som man ska så ska man ju byta blad varannan vecka. 2-3år så har man spart in kittet och så rakar man sig coolt helt gratis :D
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Haha närå.. fan ett paket blad kostar ju över hundringen och gör man som man ska så ska man ju byta blad varannan vecka. 2-3år så har man spart in kittet och så rakar man sig coolt helt gratis :D

Måste erkänna att jag gärna skulle testa men inte i helvete tänker jag betala 2000:- för en rakkniv. :mad:
 

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Ort
Nacka Strand
Hoj
R6/YZ400F
Snålis ;)
Finns ju varianter för runt trehundringen. Shavette heter dom. Började själv med en sån för länge sedan.

EDIT: Glömde: då behöver du heller inte slipa, vilket är ganska soft
 

Tommy.exe

Guest
Jag vill åxå veta om du tar pungen med den där kniven.......:skrämd
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Blir inte manligare än med rakkniv! har länge varit sugen men inte vetat vart man köper och inte riktigt tagit mig tid till att leta..

Vad är det man behöver för att kunna börja förutom kniven?
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Blir inte manligare än med rakkniv! har länge varit sugen men inte vetat vart man köper och inte riktigt tagit mig tid till att leta..

Vad är det man behöver för att kunna börja förutom kniven?


Rakkniv, tsss! Det är sånt tjejerna använder när de ska raka bort kisstoffsen.
Tönt :gnissla Manligt är det först när du använder dig av en rambokniv som du
givetvis slipar mot skosulan.
 

Tussilago

Jesus died so we could ride!
Gick med
1 Jul 2007
Ort
Göteborg(Tyvärr under ett gäng nötter som går inom
Hoj
GSX-R1000 K6
Blir inte manligare än med rakkniv! har länge varit sugen men inte vetat vart man köper och inte riktigt tagit mig tid till att leta..

Vad är det man behöver för att kunna börja förutom kniven?


Skäggväxt!! Men tills dess har du hunnit spara ihop till hela kittet :pannkyss






(Sorry.. Kunde inte låta bli...)
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top