Radiostyrd bil?

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Funderar nu på att köpa en radiostyrd bil till mig och grabben och tänker lägga runt 2000kr
Vad skall man tänka på när det gäller sånahör leksaker? Har försökt att läsa lite men fattar inte vad det är för skillnad på alla! Så mycket bil som möjligt för pengarna och hellst en monstertruck! Nån som har erfarenhet av sånna här saker?
 

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Jag är själv ruskigt sugen på en Traxxas Stampede VXL.

Elmotor är skönt då man slipper slabba med bränsle.

Montera i ett 11,1V Li-Po batteri och den gör närmare 100km/h...

Sök på Youtube så hittar du lite filmer.

BMT Sweden säljer dom för ca 2800:-
 

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Ungefär så var tanken men jag vill ha en elbil då grabben bara är 4år och så att den inte retar grannarna så mycket!
 

Wisborg

Åker alldeles för lite =)
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Huddinge
Hoj
CBR 600rr,
Helt klart ska du satsa på en elbil. Bästa är om du kan köpa en med borstlös motor i från början. Min rekomendation är att du vänder dig till en bra handlare för att få prova lite olika modeller. Det finns en handlar i Huddinge på Häradsvägen som har ett bra utbud. Även BMT som nämns i tråden är riktigt bra att ha och göra med.

Traxxas är bra men lite dyrare grejer, kyosho är lite billigare men har ruskigt dyra reservdelar. Just reservdelar är bra att kolla upp att det finns och få tage i för sådana brukar det gå åt på löpande band.

Personligen skulle jag rekomendera en buggy istället för monstertruck då dom är mycket roligare att köra samt att det är lättare för grabben.
Min grabb på 3bast har en egen 1:18 som han börjar bli riktigt duktig med så snart får man väl passa sig innan han kör ifrån en.

Lycka till Stefan
 

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
Vad du än gör köp INTE metanol!

Det är el 100% som gäller speciellt om man inte har stor erfarenhet av RC och "bara" 2000 spänn att lägga på bilen. Skulle du köpa metanol så kommer den bli stående väldigt snart. El är i princip helt underhållsfritt, går snabbare än metanol också i den prisklassen.

Traxxas är sjukt bra på RTR (ready to run) bilar. Kyosho är bara skit så du vet.
 

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Det blev en Traxxas model 3605 med ett stort batteri! Ligger på laddning nu, spänd av förväntan!! Men 2k räcker ju inte så långt så det fick Kosta 1k till!!! :gnissla
 
Last edited:

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Vad du än gör köp INTE metanol!

Det är el 100% som gäller speciellt om man inte har stor erfarenhet av RC och "bara" 2000 spänn att lägga på bilen. Skulle du köpa metanol så kommer den bli stående väldigt snart. El är i princip helt underhållsfritt, går snabbare än metanol också i den prisklassen.

Traxxas är sjukt bra på RTR (ready to run) bilar. Kyosho är bara skit så du vet.
Var nog inte den ekonomiska gränsen som sa stopp utan livslängden i händerna på en 4årong kontra körtimmar!
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag vill ha en sån här:
[YOUTUBE-ID]4DjOJf4RjBY&feature=related[/YOUTUBE-ID]
 

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Norrköping
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
Lånar tråden lite grann:
Någon som vet var man kan få tag på en kul radiostyrd bil i BYGGSATS?
Alla modeller i överkomlig prisklass verkar vara RTR, och halva nöjet för mig är att bygga bilen. Byggsatser varkar vara begränsat till flygplan, båtar och svindyra "proffs"-bilar :va
Min budget ligger också på ca 3000:-
 

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Lånar tråden lite grann:
Någon som vet var man kan få tag på en kul radiostyrd bil i BYGGSATS?
Alla modeller i överkomlig prisklass verkar vara RTR, och halva nöjet för mig är att bygga bilen. Byggsatser varkar vara begränsat till flygplan, båtar och svindyra "proffs"-bilar :va
Min budget ligger också på ca 3000:-

tyckte att det fans byggsatser där jak köpte till oss! Ring och fråga!
08-4498100
 
Last edited:

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Kanske inte riiiiktigt det du är ute efter. Men eftersom du bor där du gör så kan jag ju tipa om Botkyrka MK som har 2 utomhus banor och en inomhus för RC.

kanske kan vara kul att åka dit o kika när dom tränar om inte annat. Kolla tider på www.botkyrkamk.se
 

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Kanske inte riiiiktigt det du är ute efter. Men eftersom du bor där du gör så kan jag ju tipa om Botkyrka MK som har 2 utomhus banor och en inomhus för RC.

kanske kan vara kul att åka dit o kika när dom tränar om inte annat. Kolla tider på www.botkyrkamk.se

Dit skall jag och grabben åka nån kväll! Tack för tipset.. Är du medlem
och kör?
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Jag tjacka en metanoldriven för några år sedan. Var faktiskt sjukt roligt, men det var alltid något som pajade så man kunde aldrig köra en hel-dag lixom. Kostar väl inte så mycket att laga, men jag tycker inte sånt är speciellt kul.

Om någon vill köpa den finns den kvar, inte använd på ett par år, slumpar bort den för 500 spänn till den som vill ha. (Nypris runt 3k tror jag)
Kan kolla upp modell och sånt vid behov :)
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top