Racingworld / Trackworld - bandagar 2010

Stefan M

Have fun!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
S1000RR & KTM 400EXC
Nu har vi öppnat bokningen till 2010 års körningar på Kinnekulle Ring i Västra Götaland.

Vi kör (som vanligt) enbart söndagar!


Våra datum under 2010:

23 maj (Racingworld)
20 juni (Racingworld)
15 augusti (Trackworld)


Alla körningar sker söndagar 9.00-16.30. Kostnaden är 850:- per dag.


Vi satsar på att du skall kunna åka utan trängsel på banan, varje grupp innehåller därför maximalt drygt 20 förare.


I år har vi samarbete med OKQ8, Racerepairs och Mcraft, mer info på hemsidan. Racerepairs kommer vara på plats i depån förhoppningsvis samtliga dagar. Som deltagare kan man köpa däck, vanligare slitdelar, mekjobb mm.


Läs mer om hur du anmäler dig på www.racingworld.se och www.trackworld.se


Hälsningar
Stefan & Henric
Racingworld / Trackworld
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Licensförare med laptimer ombord är bannlysta om jag förstått era regler :confused:
 

Brück

Ny medlem
Gick med
8 May 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Ivy, ZX-6RR 05
Licensförare med laptimer ombord är bannlysta om jag förstått era regler :confused:

Våra bankörningar ska inte förväxlas RR-träning, därför är det inte tillåtet med tidtagning. Om du har licens eller inte spelar ingen roll, det viktiga är att din motorcykel uppfyller våra krav.

"Föraren ansvarar för att motorcykeln har för andamålet giltig trafikförsäkring, är besiktigad och i fullgott skick. Motorcykeln skall vara i standardutförande såsom i trafiken, dvs skall klara en kontrollbesiktning hos Bilprovningen. Slicks är tillåtet, däck skall vara i god kondition."

Fridens
/Henric
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
host host... grabbar i mån av tid..??? ehhh finns det plats som vanligt ;)
 

StaLin

Braxar vidare
Gick med
18 Jan 2004
Ort
Borensberg
Hoj
CBR1000rr -08
Har jag förståt rätt? Slicks är OK men inte Kraschkåpor utan lysen, blinkers etc:rolleyes: Kraschkåpor med lyse, blinkers och annat lull lull = OK eller?:confused:
 

Stefan M

Have fun!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
S1000RR & KTM 400EXC
Har jag förståt rätt? Slicks är OK men inte Kraschkåpor utan lysen, blinkers etc:rolleyes: Kraschkåpor med lyse, blinkers och annat lull lull = OK eller?:confused:

Du har rätt. Slicks är tillåtet. Kraschkåpor eller inte spelar ingen roll. Det viktiga är att du har lyse osv, så att den är godkänd för bruk i trafiken.

Tänk även på bullernivån, Kinnekulle Ring kräver max 92dB av alla arrangörer, och det är tuffare än bilprovningen.

/Stefan M
 

Stefan M

Have fun!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
S1000RR & KTM 400EXC
Bokningsläget...

Såhär ser det ut just nu:

23 maj (Racingworld) - lediga platser i samtliga grupper
20 juni (Racingworld) - lediga platser i samtliga grupper
15 augusti (Trackworld) - lediga platser i samtliga grupper

---

Vi finns på plats på öppet hus hos Racerepairs i Uppsala lördag 27 mars.

Vi pratar om banåkning, varför man ska åka bana, hur det går till, vad man ska tänka på osv.

Perfekt för dig som funderar på banåkning men inte kommit till skott än.
Möjlighet att ställa frågor (finns inga dumma frågor).

Vårt föredrag hålls kl. 14.00 (preliminärt).

/Stefan M
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
---

Vi finns på plats på öppet hus hos Racerepairs i Uppsala lördag 27 mars.

Vi pratar om banåkning, varför man ska åka bana, hur det går till, vad man ska tänka på osv.

Perfekt för dig som funderar på banåkning men inte kommit till skott än.
Möjlighet att ställa frågor (finns inga dumma frågor).

Vårt föredrag hålls kl. 14.00 (preliminärt).

/Stefan M

Annars är väl den bästa introduktionen till bankörning en SMC BKK/SHK kurs. Massor av duktiga instruktörer som coachar sina deltagare.
För att sedan finslipa sina färdigheter på en vanlig bandag.
 

Stefan M

Have fun!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
S1000RR & KTM 400EXC
Annars är väl den bästa introduktionen till bankörning en SMC BKK/SHK kurs. Massor av duktiga instruktörer som coachar sina deltagare.
För att sedan finslipa sina färdigheter på en vanlig bandag.

SMC SHK-kurser är också bra.

Vi har lite olika upplägg. Våra körningar är friare, samtidigt som du kan få hjälp och feedback av våra instruktörer om du så önskar. Oftast är det upp till dig som deltagare att fråga och be om hjälp, jämfört med SMC där man följer en mall. Ibland tar instruktören initiativ och ger feedback, exempelvis när man ser att något inte funkar så bra.

Vi har en betydligt tuffare kravprofil på våra instruktörer än vad SMC har, av det enkla skälet att vi kan ha det då vårt årsbehov är så mycket mindre än SMC:s, vi har ju bara 3 körningar på ett år. De flesta av våra instruktörer har 5-15 års erfarenhet av att instruera på bana. Många har tävlat i roadracing, eller gör det fortfarande. Vi handplockar nya instruktörer från hela landet, i snitt 1-2 per år. För övrigt är alla utom en av våra instruktörer också SMC sporthojsinstruktörer.

Men för att återknyta till föredraget hos Racerepairs, det vi kommer prata om handlar om banåkning generellt, och det vi tar upp gäller oavsett om man åker med oss eller SMC.


/Stefan M
 
Last edited:

xc303

Medlem
Gick med
14 Aug 2005
Ort
Gbg
Hoj
RSV Mille mm...
Tvärstopp?

Va? Jaha, man skulle alltså läst igenom hela eran hemsida innan man betalade och anmälde sig igår för att köra den 23:e.
Jag har en hoj från 2003, fint skick, nya däck, nya bromsbelägg, men jag har kraschkåpor på den, jag är alltså inte välkommen?
Detta skulle bli min 5:e bandag, är ingen fartdåre, utan njuter av kurvorna, hojen har alltid varit välkommen hos andra arrangörer, men nu blir det alltså stop?
 
Last edited:

Stefan M

Have fun!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
S1000RR & KTM 400EXC
Va? Jaha, man skulle alltså läst igenom hela eran hemsida innan man betalade och anmälde sig igår för att köra den 23:e.
Jag har en hoj från 2003, fint skick, nya däck, nya bromsbelägg, men jag har kraschkåpor på den, jag är alltså inte välkommen?
Detta skulle bli min 5:e bandag, är ingen fartdåre, utan njuter av kurvorna, hojen har alltid varit välkommen hos andra arrangörer, men nu blir det alltså stop?

Du är självklart välkommen hos oss, dock ställer vi vissa krav.
Försäkrad/påställd/besiktigad/skattad ska hojen vara.
Kraschkåpor är ok så länge det finns lysen.

Bra att vi pratades vid på telefon, vi returnerar pengarna då det föreligger ett uppenbart missförstånd, som går att rätta till i god tid innan körningen.

Mvh
Stefan M
 

xc303

Medlem
Gick med
14 Aug 2005
Ort
Gbg
Hoj
RSV Mille mm...
Du är självklart välkommen hos oss, dock ställer vi vissa krav.
Försäkrad/påställd/besiktigad/skattad ska hojen vara.
Kraschkåpor är ok så länge det finns lysen.

Bra att vi pratades vid på telefon, vi returnerar pengarna då det föreligger ett uppenbart missförstånd, som går att rätta till i god tid innan körningen.

Mvh
Stefan M

Mailade dig nyss, jag kommer, lånar hoj... :)
 

vwmartin

Rookie
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Floda
Hoj
Ingen just nu..
Är det tillåter med kamera på hohen? har en GoPro som vi gärna vill testa på kullen =)

/Martin
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top