Racerapport från Gelleråsen

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Var ner igår på Kolsva MS racingdag, tyvärr så var det blött när ví kom ner, men det var uppehåll och flera bil och kartklasser så det torkade fort, hoppade första passet då det forfarande var fuktigt. Men han ialla fall med 4 korta pass under dagen och närmare 10 mil.

Lite konstiga förhållanden och luddigt på säkerheten var det, då det inte fanns ambulanspersonal tillgänglig(de hade inte betalat för det förmodar jag?)ingen säkerhetsbesiktning av av mc alls, samt att det var fritt fram för folk att köra bakhjul på rakan och spexa, inte racingmässigt anser jag, när man börjar tulla på säkerheten runt banan, dåligt el snarare för lite flaggvakter som inte var riktigt på allerten heller, vart bra körning för mig ialla fall, men jag kommer inte åka fler ggr på detta evenemang, då det brister för mycket i säkerheteaspekterna.

Tyvärr så var det en kille som gick omkull hårt, bröt nyckelben och ev en handled, så han tog de på skamkärran.... Och ett par till var av banan på olika ställen

Känns skönt att bromsa sig förbi ny gixxer 1000 iaf:)

Lite bilder kommer upp senare.
 

Sir:C

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
västerås
Hoj
GSX-R 1000 K6 banhoj/KTM 530 -08
sporTlovEr skrev:
2504173

Känns skönt att bromsa sig förbi ny gixxer 1000 iaf:)

Lite bilder kommer upp senare.


Tur att jag inte åkte dit då...det där kunde ju ha varit jag..GHHAA...hemsk tanke:tungan :D
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Sir:C skrev:
2504544 Tur att jag inte åkte dit då...det där kunde ju ha varit jag..GHHAA...hemsk tanke:tungan :D

Tror inte det hade varit någon större fara om inte du också börjar bromsa straxt efter halva rakan......av de som körde igår så tror jag det var få som gått någon kurs överhuvudet taget.

Sen finns det alltid folk som är snabbare, 3 Köpingskillar på gixxer, och R:1:a. samt 2 bankittade hojar, en KTM något och en R1:a.

Annars körde vi rätt så jämt, men som sagt, sist på bromsen vinner, och jag litar på mina bromsar till 100% med nya klotsar och olja, bytt av mig själv för säkerhets skull.

Lite kort, men inte så mycket då kameran började krångla...
 

Bifogat

  • släp (Medium).jpg
    släp (Medium).jpg
    85.6 KB · Visningar: 50
  • hojfolk (Medium).jpg
    hojfolk (Medium).jpg
    61.5 KB · Visningar: 39
  • gnugg fram (Medium).jpg
    gnugg fram (Medium).jpg
    81.8 KB · Visningar: 45
  • gnugg bak (Medium).jpg
    gnugg bak (Medium).jpg
    77.8 KB · Visningar: 54
Last edited:

R1Ronny

Ready To Race
Gick med
8 Sep 2004
Ort
Kping
Hoj
05 Suzuki gsxr 1000
Killen som vurpa bröt en handled och fick splittrat nyckelben, Han skulle operarades på Karskoga lasarett inatt.. Själv körde jag för första gången på bana och det va skit skoj:yoparty men visst va jag riktigt irriterad att det skulle ta 1h 30min för ambulansen att ta sig dit:mad:

När ska det läggas upp bilder??

/Ronny
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
R1Ronny skrev:
2504623 Killen som vurpa bröt en handled och fick splittrat nyckelben, Han skulle operarades på Karskoga lasarett inatt.. Själv körde jag för första gången på bana och det va skit skoj:yoparty men visst jag va riktigt irriterad att det skulle ta 1.30min för ambulansen att ta sig dit:mad:

När ska det läggas upp bilder??

/Ronny

Silvrig R1:a? Tyckte du körde fort(are än mig) och snyggt:) Du skulle gå på lite smc-kurser nästa år utvecklande och man kör fortare, el köra mera rena bandagar, skitskoj. Har själv hunnit med nästan 60 mil på bana i år, tempot börjar komma allt mer ju mer man blir van på hojen o ju mer man kör bana.

Får se om Linus har mailat över bilder jag kan länka upp, men det var fler fotografer som knäppte:va
 

R1Ronny

Ready To Race
Gick med
8 Sep 2004
Ort
Kping
Hoj
05 Suzuki gsxr 1000
sporTlovEr skrev:
2504743 Silvrig R1:a? Tyckte du körde fort(are än mig) och snyggt:) Du skulle gå på lite smc-kurser nästa år utvecklande och man kör fortare, el köra mera rena bandagar, skitskoj. Har själv hunnit med nästan 60 mil på bana i år, tempot börjar komma allt mer ju mer man blir van på hojen o ju mer man kör bana.

Får se om Linus har mailat över bilder jag kan länka upp, men det var fler fotografer som knäppte:va

japp va ja som körde silver R1 :) jo det gick bra eller bättre o bättre iaf.. Ska faktiskt köra en broms och kurv kurs i vår.. Jag körde lite snabbare i kurvorna än dig kände jag, men ville inte åka o racea o köra om för mycket när man e ny, så jag tyckte det gick bra i tempot vi åkte:)

ja hoppas det dyker upp lite bilder snart..Hitta några på rejsa.nu men bara lite på hojar tyvärr:(
 

Sir:C

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
västerås
Hoj
GSX-R 1000 K6 banhoj/KTM 530 -08
sporTlovEr skrev:
2504616 Tror inte det hade varit någon större fara om inte du också börjar bromsa straxt efter halva rakan......av de som körde igår så tror jag det var få som gått någon kurs överhuvudet taget.

Sen finns det alltid folk som är snabbare, 3 Köpingskillar på gixxer, och R:1:a. samt 2 bankittade hojar, en KTM något och en R1:a.

Annars körde vi rätt så jämt, men som sagt, sist på bromsen vinner, och jag litar på mina bromsar till 100% med nya klotsar och olja, bytt av mig själv för säkerhets skull.

Hehehehe...jo alltid är det ju nån jävel som är snabbare ...*tyvärr*:D
Hur många hojar var det som körde då?
Körde ni bara 4*10 min?? låter väldigt lite..många olika klasser som körde eller??
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Sir:C skrev:
2506645 Hehehehe...jo alltid är det ju nån jävel som är snabbare ...*tyvärr*:D
Hur många hojar var det som körde då?
Körde ni bara 4*10 min?? låter väldigt lite..många olika klasser som körde eller??

ca 15 hojar(?) sen droppade det av, något pass var vi kanske 7 st så vi fick köra 15 minuter, vi skulle fått kört sista passet 20 minuter, vilket har passat mig bättre, men då blev det 2 pass i stället, med 15 minuter, sen en halvtimme bil fri åkning och en kvart för oss igen, jag hoppade första o sista passet. så det kanske blev ca totalt 1 timmes 10 minuter för de som körde alla pass.
 

Linus

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2003
Ort
Västerås
Hoj
Kawasaki ZX-6R Ninja 95
Här kommer några bilder - ingen blev speciellt bra - ser ut som det är fotat med mobiltelefon...
 

Bifogat

  • IMGP0007_640.jpg
    IMGP0007_640.jpg
    139.7 KB · Visningar: 39
  • IMGP0020_640.jpg
    IMGP0020_640.jpg
    106 KB · Visningar: 42
  • IMGP0019_640.jpg
    IMGP0019_640.jpg
    109.1 KB · Visningar: 41
  • IMGP0018_640.jpg
    IMGP0018_640.jpg
    109.2 KB · Visningar: 40
  • IMGP0021_640.jpg
    IMGP0021_640.jpg
    100 KB · Visningar: 45
  • IMGP0026_640.jpg
    IMGP0026_640.jpg
    113.8 KB · Visningar: 52

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Mer bilder
http://www.pbase.com/quad/kolsva_ms_
http://www.cabrio.se/gallery/gallery/66-0.html

Aahhh vilken pärla.

67907591.tfG5Pgaa.IMG_4428.JPG


67907574.ExzrJxVf.IMG_4222.JPG


Mycket bättre än sånt här :)

67907570.mszF12xl.IMG_4132.JPG
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Vilket fighting face!! Ja ja blicken är uppe korrekt iaf:tummenupp
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
aRWe skrev:
2511994 Ser bra ut, men det är ett par saker.........:D

Tänkte jag skall köra hoj lika länge som dig innan jag börjar skrapa knän, el så blir det stora puckar:) :tummenupp, tror det med snart kommer.

Det börjar ändå gå fortare och fortare, det "släpper" på olika sätt(inte däcken.) skräcken inför hårda inbromsningar var helt bortblåst denna gång, bromsar hårt och sent, men måste gå på mera attack i kurvorna med.. Vi roade oss med att ta tid också, nu kör inte jag fort i era ögon sett, men jag förbättrade varje pass så brukar det vara varje gång för mig, på slutet av dagen går det som bäst, känner ingen trötthet el träningsvärk i armar el att man spänner händerna hårt så jag kör mera avslappnat, samt att jag kör väldigt jämna tider i varje förbättrade tidsmässigt pass, inom 10-delar varje varv, så det tror jag är bra:confused: .
 
Last edited:

bonden

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2003
Ort
Köping
Hoj
KTM 950 Super Enduro 07
sporTlovEr skrev:
2504173
Var ner igår på Kolsva MS racingdag

Tyvärr så var det en kille som gick omkull hårt, bröt nyckelben och ev en handled, så han tog de på skamkärran...


tjenare. det var jag som gick omkull och bröt handled och knäckte nyckel benet.
jag opererades på natten till måndag mår bra, men har lite ont till o från.
sjukpersonal hade dom snålat in på tragist tycker jag:mad:

har nån nå bilder av min krasch eller av hojen efter kraschen, så skicka ett pm eller maila över bilder till mig.

mvh bonden/ macke
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
bonden skrev:
2514240 tjenare. det var jag som gick omkull och bröt handled och knäckte nyckel benet.
jag opererades på natten till måndag mår bra, men har lite ont till o från.
sjukpersonal hade dom snålat in på tragist tycker jag:mad:

har nån nå bilder av min krasch eller av hojen efter kraschen, så skicka ett pm eller maila över bilder till mig.

mvh bonden/ macke

Enda bild är väl den uppe i tråden här om inte "proffsfotarna" hade något bättre. Kom alldeles bakom dig då du klotat, men såg bara hoj ingen förare, men han se att du satt dig i säkerhet bakom däckstravarna.

Krya på dig fort o skruva ihop hojen, säsongen var ju ändå slut i princip.
 
Last edited:

bonden

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2003
Ort
Köping
Hoj
KTM 950 Super Enduro 07
sporTlovEr skrev:
2515294 Enda bild är väl den uppe i tråden här om inte "proffsfotarna" hade något bättre. Kom alldeles bakom dig då du klotat, men såg bara hoj ingen förare, men han se att du satt dig i säkerhet bakom däckstravarna.

Krya på dig fort o skruva ihop hojen, säsongen var ju ändå slut i princip.



har fått tag i lite bilder nu där jag rullar runt i gräset.
ska ut och ställa hojen på depåstöden i helgen och kolla vad som behöver fixas när kroppen läkt:)
 

Bifogat

  • Copy of 3033.jpg
    Copy of 3033.jpg
    45.5 KB · Visningar: 56
  • Copy of (1).JPG
    Copy of (1).JPG
    68.2 KB · Visningar: 64
  • Copy of (2).JPG
    Copy of (2).JPG
    73.6 KB · Visningar: 56

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
bonden skrev:
2514240 tjenare. det var jag som gick omkull och bröt handled och knäckte nyckel benet.
jag opererades på natten till måndag mår bra, men har lite ont till o från.
sjukpersonal hade dom snålat in på tragist tycker jag:mad:

har fått tag i lite bilder nu där jag rullar runt i gräset.
ska ut och ställa hojen på depåstöden i helgen och kolla vad som behöver fixas när kroppen läkt

mvh bonden/ macke
Ouch ajj, lät inte skönt, se till att vårda kroppen väl, hoj går alltid reparera alt köpa ny.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top