RACE RAPPORT "SPYAN #40"ROOKIE600

spyan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Tjörn
Hoj
CBR 1000RR
Först vill jag säja krya på er till alla som var inblandade i start vurpan !
hadde tur att jag inte såg den,för en stund tvekade jag att överhuvetaget starta när jag fick veta att en mycke nära kompis var skadad !
Men efter att sammlat mig en stund så beslutade jag mig att starta.

STARTEN GÅR:kommer i väg helt ok,och sen är det bara att komma ikapp resten å de kändes rätt lätt ! efter 4 varv ligger jag etta,å drar en lucka,men kommer i kapp en varvning på gulflagg (suck) han ligger i 30km/h i böjarna.
Man blir lite frustrerad när man vet att luckan man byggt upp går till spillo!Men det är bara att försöka få en ny lucka,men plöttsligt kommer jag in i lite otackt och missar växlar och driftar ut för mycke! Dröjer inte länge för att patrik är förbi mig! Men jag kom ikapp fort igen och kunde pasera honom,nu jävlar tänkte jag å skulle dra en lucka igen.Men man börjar bli trött å broms armen börjar krampa ! så i slutet på rakan så händer det inget när jag bromsar ! så jag tar i lite för hårt i bromshantaget å bakändan på hojen börjar lyfta ! panik! Kommer ut i sanden men gör allt jag kan för att hålla mig på hjulen,kom in på banan som 8:a körde upp mig till 5:a,såg en klunga framför mig som jag kom i kontakt med men jag orkade inte ta mig förbi......man blir så sne å tappar lusten när man har varit av banan å man vet ju inte om man har sand i kåpan eller på däcken! men hadde jag vetat att jag kommit 2:a om jag passerat klungan så skulle jag nog bitit ihop och kört om dom ! Under alla omständigheter skall man vara nöjd ! startade ju från platts 17 komm i mål 5:a
stort grattis till patrik,jimmy,jonas

TACK TILL ALLA SOM HJÄLP MIG I HELGEN !!!!!
CAMILLO ADRIAN (SBK DRIVER)
PATRIC CLIFFORD (SBK DRIVER)
CLAS COLLBO (MEK)
JONAS BERGREN (MEK)
DANIEL IGELHAMMAR (MEK)
LENA BJÖRKMAN (MIN FRU)
 

XENOMORF

Men STANNA DÅ HÄSTJÄVEL!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hovås
Hoj
NADA!
Som vanligt är det du som står för nästan all underhållning i R600:a racen!!! Från 17:e till 1:a, sen ner till 8:a och upp till 5:a.... vad skall man säga??

Världsklass och mycket roligt att kolla på!!! :tummenupp

Däremot var det mycket trist att se kraschen i R600:a, hoppas verkligen att alla kryar på sig och återkommer under säsongen... :(
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Snyggt kört Tobbe. Synd på avåkningen. Man känner att man har lite kvar att lära när du och Patrik kommer och blåser om på var sin sida om en. :gnissla
På't igen bara på åsen...
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Goodstuff skrev:
Byt hoj. :7peta
Sen kan du skylla på din egen oförmåga! :D

Eller behåll hojen och ha nått att skylla på. ;)

Funderade allvarligt på att byta hoj efter Sviestad då jag faktiskt tyckte att jag körde riktigt bra och kände att man stundtals låg lite på gränsen till vad den gamle kwacken klarade av. Men nu i helgen får allt skyllas på skit bakom spakarna. Får se till att köra snabbt lite mer konsekvent, sen blir det hojbyte.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Don Quixote skrev:
Eller behåll hojen och ha nått att skylla på. ;)

Funderade allvarligt på att byta hoj efter Sviestad då jag faktiskt tyckte att jag körde riktigt bra och kände att man stundtals låg lite på gränsen till vad den gamle kwacken klarade av. Men nu i helgen får allt skyllas på skit bakom spakarna. Får se till att köra snabbt lite mer konsekvent, sen blir det hojbyte.
Bra kört Spyan och till Donkey Kong säger jag bara: Behåll skitkawwan så har du nåt att skylla på, det gör ju jag :tungan
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Det var grymt fin körning du bjöd på Tobbe! :tummenupp Tror dessutom att du stod för helgens omkörning när du nästan körandes i gräset på rakan klipper både en varvning samt Packalén ... :yoparty
 

spyan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Tjörn
Hoj
CBR 1000RR
icemanjoakim skrev:
Grattis Tobbe - till en som vanligt strålande körning...

Joakim




TACK! Ska nog lägga ett par timmar på gymet ,så man orkar alla 26 varv till nästa gång :yoparty
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Bra kämpat!! Och vad det gäller din startposition så måste jag kontra med att jag startade från 19 plats och va 2a vid ett tillfälle. Orkan gick ur mig när jag blev stängd ut av dom som jag skulle varva, slutade som 5a till slut..

Ang. gymmet så tycker jag alltid se dig i gymjacka.. :D :tummenupp
 

spyan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Tjörn
Hoj
CBR 1000RR
Mrlind skrev:
Bra kämpat!! Och vad det gäller din startposition så måste jag kontra med att jag startade från 19 plats och va 2a vid ett tillfälle. Orkan gick ur mig när jag blev stängd ut av dom som jag skulle varva, slutade som 5a till slut..

Ang. gymmet så tycker jag alltid se dig i gymjacka.. :D :tummenupp



ja det va imponerande !!!! förstår pricis va du menar med varvingar.
det e ganska knäckande när man kommer ikapp varvingar när det är gul flagg !!! :huvet å man blir tvungen att ligga snällt bakom å vänta på grön flagg!!! men rookie e ju alltid rookie...........
 

CA

Team Krypton-Superbike rockar!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
HONDA CBR 1000RR
hehe

Hehe... det va så här du såg ut innan start!! Vad fan tog du för piller!?!?!?

IMG_0064_001.sized.jpg
 
Last edited:

spyan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Tjörn
Hoj
CBR 1000RR
CA skrev:
Hehe... det va så här du såg ut innan start!! Vad fan tog du för piller!?!?!?

IMG_0064_001.sized.jpg







nääää !detta kortet är taget kvällen innan,efter 11 öl å en flaska brännvin ! :fyllisar
 

Canoly

Guest
TACK! Ska nog lägga ett par timmar på gymet ,så man orkar alla 26 varv till nästa gång :yoparty

Kollar gamla bilder och denna omkörning minns jag, inte innanför och inte utanför utan mitt emellan, såg "svårt ut"
 

Bifogat

  • svie -04-05-30.jpg
    svie -04-05-30.jpg
    137.4 KB · Visningar: 137
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top