Race på Åland i sept

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Hej.
Är det någon som har koll på vilket datum det Åländska racet i September går av stapeln?
Vill gärna åka över, men behöver veta tider och vart man anmäler sig osv.

Mvh
Patrik
 

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Yes.
Var precis det jag sökte.
Jörgen, tar du din båt över med HD'n i ruffen :D
 

RunkiZ

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2004
Ort
U-väsby
Hoj
GSXR 1000 k6, RSV Mille, CB750

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Yes.
Var precis det jag sökte.
Jörgen, tar du din båt över med HD'n i ruffen :D

Det vore ju lite coolt att gå dit på natten. Så startar man HD:n i lastrummet och varvar lite när man går Möjaleden mot Åland i mörkret. Då kommer alla kräftpackade människor på öarna spetsa öronen och stirra ut i mörkret när det låter som en tändkula och en harley rejsar ute på sjön. Sedan dricker de nog inget mer på ett tag...
 

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Det vore ju lite coolt att gå dit på natten. Så startar man HD:n i lastrummet och varvar lite när man går Möjaleden mot Åland i mörkret. Då kommer alla kräftpackade människor på öarna spetsa öronen och stirra ut i mörkret när det låter som en tändkula och en harley rejsar ute på sjön. Sedan dricker de nog inget mer på ett tag...

Haha.
Ja det vore underbart, är väl ungefär samma antal slag per minut på tändkulemotorn och Sportstern, typ 175 slag per min:D

Vill du ha lite mer varv, så får du väl plocka upp mig i Kapellskär så kan vi varva ikapp ute vid Söderarm..

Man anmäler sig på plats på morgonen, tider och sånt har jag inte hundra koll på om kommit ut ännu, men det lär dyka upp här http://www.motorportalen.net/phpbb/viewtopic.php?t=5164&start=80 så fort inbjudan är klar.

--OBS-- Detta är förra årets infoblad, men jag gissar att det i stort sett är det samma iår. --OBS--

http://www.motorportalen.net/handelser/2008/streetrace2/streetracing_inbjudan_sep_2008.pdf

Låter bra.
Hur lång från Mariehamn är det? Måste ju åka över kvällen före och sova i Mariehamn. För bor jag nästan i Kapellskär så måste det ju vara bättre än att åka upp till Grisslehamn och ta Eckerölinjen över?
 
Last edited:

RunkiZ

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2004
Ort
U-väsby
Hoj
GSXR 1000 k6, RSV Mille, CB750
Låter bra.
Hur lång från Mariehamn är det? Måste ju åka över kvällen före och sova i Mariehamn. För bor jag nästan i Kapellskär så måste det ju vara bättre än att åka upp till Grisslehamn och ta Eckerölinjen över?


I inbjudan från förra året står det "Tävlingssträckan är belägen
i Gottby 8 km från/före Mariehamn." Och vad jag vet så har vägen inte blivit längre sen sist :)

Ska du sova i mariehamn så är det smidigast att åka viking line från kapellskär, då kommer du till mariehamn direkt, åker du med eckerö linjen så måste du köra från eckerö till mariehamn vilket är ca 30km kanske.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top