R1an från Växjö som jagades av civilpolis - Hela filmen

Status
Ej öppen för fler svar.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Ja som ni säger så är de ju bådas fel men va tänkte polisen riktigt först vid rondellen,
skulle till 95% ha smällt om de kommit en bil. Sen att följa efter en skadad hoj i 200 känns väl onödigt då de självklart redan har en hetsig okunnig förare.
"spela roll om han gör det i 200km/h eller i 50km/h"
Precis de de gör, de skulle ha fått han i 50 men gick upp i 200 istället. Ingen orsak till det och de hade blivit tillsagda att avsluta.


Precis, men då de fått beslut om att avsluta jagandet så kan de ju åtminstone ta lite lugnt.

Äh, hojen skulle ju ge sig vilken sekund som helst, jobbigt o behöva ge sig ut på en allt för lång språngmarsch om man ligger för långt efter när väl hojen ger sig ju :D
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Gillade snacket i bilen när dom för för order om att avbryta.

Polis nr1 trampar plattan i mattan och säger till kollegan: Svara att det är uppfattat!
Polis nr2 är tyst en bra stund sedan repeterar han i radion: Det är uppfattat!

Samtidigt ser man hur farten bara ökar.

Bromsa i en kurva i ca 160 är ingen bra idé :D

Bromsa? Du har aldrig funderat över hur länge man kan köra utan kylarvätska innan en motor skär?
 
Last edited:

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Han är nog inte bara döv, han måste ha kört i sömnen o drömt nån cool dröm eftersom han inte stannar vare sig när han blir prejad eller när hojen sprutar kylarvätska.

Att åka o ställa sig på adressen hojen är reggad på vet du lika väl som jag att det hjälper föga.

Poliser är inga supermänniskor bara för de klarat några tester och blivit poliser, även dem gör många felbeslut, hjälp dem att inte fatta fel beslut genom att ge fan i att jävlas!

Ja det hade hjälpt bra mycket mer än att upprepade ggr preja killen av vägen och tillsist stressa han av vägen.

Jag är glad att han inte stanna, nu när man får se i efterhand vilken jävla gris polis det är som kör.

Klart som fan att dom kan göra misstag men att inte lyssna på order är inget misstag det vet både du och jag gubben samt att preja någon av vägen upprepade ggr är inte heller ett misstag så lägg ned det.

Det är väl klart det är bättre att åka sig och ställa sig på adressen vid sånahär tillfällen? det fick vi ju bevisat i filmen?.

Undra om du hade varit lika försvarande om polisen hade frontat din familj i rondellen?.
Kanske hade du kommit åkandes i rondellen själv på din hoj?.

Jag förstår varför du försvarar grisen när du är nästan i samma yrkesgrupp. :rolleyes:
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Ja det hade hjälpt bra mycket mer än att upprepade ggr preja killen av vägen och tillsist stressa han av vägen.

Jag är glad att han inte stanna, nu när man får se i efterhand vilken jävla gris polis det är som kör.

Klart som fan att dom kan göra misstag men att inte lyssna på order är inget misstag det vet både du och jag gubben samt att preja någon av vägen upprepade ggr är inte heller ett misstag så lägg ned det.

Det är väl klart det är bättre att åka sig och ställa sig på adressen vid sånahär tillfällen? det fick vi ju bevisat i filmen?.

Undra om du hade varit lika försvarande om polisen hade frontat din familj i rondellen?.
Kanske hade du kommit åkandes i rondellen själv på din hoj?.

Jag förstår varför du försvarar grisen när du är nästan i samma yrkesgrupp. :rolleyes:

Att åka o ställa sig på adressen ger lika mycket som att åka o ställa sig hemma hos Nisse Nilsson o hälsa när han kommer hem från jobbet.
De kan ändå inte få dit han för nånting genom att göra det.

Anledningen att han inte lyssnade på order var ju ganska uppenbart för att han visste att hojen skulle gå sönder vilken sekund som helst.

Polisen hade inte ens varit i närheten av rondellen om inte Adnangrisen valt att försöka sticka, så jag hade skyllt på Adnan.

Ja, jag försvarar polisen för jag "nästan" är i samma yrkesgrupp, det är precis utav den anledningen :rolleyes:
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Mc förare = Tomte 1
Polis = Tomte 2 och 3

Människor gör dumma saker...

Nån som vet hur det gick för killen ?
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Utomordentligt korkat att försöka dra snuten. Än mer korkat om man inte är någon stjärna på att köra eller sitter i stentvättade jeans och någon fladdrig jacka.
Men det mest korkade i filmen är när polisen prejar in honom i ett staket tycker jag. Det är fanimej helt oförsvarbart om det inte handlar om att fånga lasermän!

Inget vidare att köra åt fel håll i full kareta i en rondell heller för den delen. Där kunde det ha rykt en barnfamilj utan problem. Den enda vettiga personen som figurerar i filmen är tanten på radion...
 

motorras

Medlem
Gick med
6 Sep 2005
Ort
jönköping
Hoj
bmw k1200rs 2002
Föraren av mc gjorde fel tycker jag,vad för samhälle blir det om polisen ej får jaga brottslingar? kunde varit en förrymd våldtäcksman eller något.
Polisen skulle prejat han ordentligt första gången men då får dom ju skit för det med..

skulle vara liknande här i sverige som på länken nedanför..

http://www.youtube.com/watch?v=CMt4Oi7zV4o
 
Last edited:

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Att åka o ställa sig på adressen ger lika mycket som att åka o ställa sig hemma hos Nisse Nilsson o hälsa när han kommer hem från jobbet.
De kan ändå inte få dit han för nånting genom att göra det.

Anledningen att han inte lyssnade på order var ju ganska uppenbart för att han visste att hojen skulle gå sönder vilken sekund som helst.

Polisen hade inte ens varit i närheten av rondellen om inte Adnangrisen valt att försöka sticka, så jag hade skyllt på Adnan.

Ja, jag försvarar polisen för jag "nästan" är i samma yrkesgrupp, det är precis utav den anledningen :rolleyes:

Onödigt att föra diskussionen vidare då eftersom poliser och dess like håller varandra om ryggen oavsett vad de gjort. men det är säkert nåt du är stolt över.

och nej jag är inte polishatare eller nåt sånt(finns både bra och dåliga, och samtliga jag blivit stoppad av har varit bra). Jag känner/kände faktiskt både konstaplar och kommisarier. Och jag kan säga att ingen av dessa skulle hålla med ditt resonemang för fem öre.

Tur att du inte är polis i sthlm då, för då hade man väl blivit prejad i nån rondell av dig för att man glömt blinkers eller nåt.
 
Last edited:

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Föraren av mc gjorde fel tycker jag,vad för samhälle blir det om polisen ej får jaga brottslingar? kunde varit en förrymd våldtäcksman eller något.
Polisen skulle prejat han ordentligt första gången men då får dom ju skit för det med..

Hur kan du tycka att det är en bra grej att preja en motorcyklist i relativt hög fart med en bil? Risken att motorcyklisten dör eller blir invalidiserad är ju överhängande!
Ungefär som om personalen på finlandsfärjor skulle kasta bråkmakare överbord och sedan ringa kustbevakningen för att de ska plocka upp dem (lätt överdrivet).
 

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Att åka o ställa sig på adressen ger lika mycket som att åka o ställa sig hemma hos Nisse Nilsson o hälsa när han kommer hem från jobbet.
De kan ändå inte få dit han för nånting genom att göra det.

Anledningen att han inte lyssnade på order var ju ganska uppenbart för att han visste att hojen skulle gå sönder vilken sekund som helst.

Polisen hade inte ens varit i närheten av rondellen om inte Adnangrisen valt att försöka sticka, så jag hade skyllt på Adnan.

Ja, jag försvarar polisen för jag "nästan" är i samma yrkesgrupp, det är precis utav den anledningen :rolleyes:

Det är lustigt när du säger att den skulle gå sönder när som helst en motor kyls väldigt bra när den får luft på sig det är omöjligt att säga när den skulle skära.

Jag anser att poliser som tillhör den smartare skalan hade åkt och stallt sig hemma hos han för även om det inte "satte dit honom" som troligtvis hade endast gett en böteslapp så hade de kunnat "skrämt" han så att han inte ville åka hoj något mer den sommaren.

Det var ju inget posetivt som kom ut ur denna jakt det kan du väll ändå hålla med om.
Både polisen och adnan pajas gjorde fel men polisen ska ju föregå med ett bättre exempel.

Utomordentligt korkat att försöka dra snuten. Än mer korkat om man inte är någon stjärna på att köra eller sitter i stentvättade jeans och någon fladdrig jacka.
Men det mest korkade i filmen är när polisen prejar in honom i ett staket tycker jag. Det är fanimej helt oförsvarbart om det inte handlar om att fånga lasermän!

Inget vidare att köra åt fel håll i full kareta i en rondell heller för den delen. Där kunde det ha rykt en barnfamilj utan problem. Den enda vettiga personen som figurerar i filmen är tanten på radion...

Håller med dig i det du skriver men alla har vi begått misstag som vanliga privatister i trafiken.
Men mr rambo polis ska ju vara en "smart" och utbildad polis.
 
Last edited:

motorras

Medlem
Gick med
6 Sep 2005
Ort
jönköping
Hoj
bmw k1200rs 2002
Hur kan du tycka att det är en bra grej att preja en motorcyklist i relativt hög fart med en bil? Risken att motorcyklisten dör eller blir invalidiserad är ju överhängande!
Ungefär som om personalen på finlandsfärjor skulle kasta bråkmakare överbord och sedan ringa kustbevakningen för att de ska plocka upp dem (lätt överdrivet).

vet ej men det är så jag känner,hade han stannat så hade han inte riskerat sitt och andras liv,
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Föraren av mc gjorde fel tycker jag,vad för samhälle blir det om polisen ej får jaga brottslingar? kunde varit en förrymd våldtäcksman eller något.
Polisen skulle prejat han ordentligt första gången men då får dom ju skit för det med..

skulle vara liknande här i sverige som på länken nedanför..

http://www.youtube.com/watch?v=CMt4Oi7zV4o

Ja MC-föraren gjorde ju uppenbarligen fel, vilket ingen som skrivit i tråden tyckt annorlunda heller. Och sen när är det rätt att jämställa en våldtäcktsman(även om jag själv personligen skulle ställa upp på att skära kuken av såna as) gentemot dessa polismäns agerande där de faktiskt kunde haft ihjäl killen? Eftersom Adnan uppenbarligen inte kunde köra hoj så värst bra hade det ju räckt med om de följt efter på avstånd(tror nog en kvartstankad polisbil kommer längre än fulltankad hoj) tills denne antingen fått soppatorsk eller kört av vägen själv. inte bli halvt ihjälkörd mot ett staket.
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Gör polisen rätt här också?.

[YOUTUBE-ID]ZcK5a2MlO_I[/YOUTUBE-ID]

verkligen inte. men å andra sidan har de nog lite andra regler i öststatsländerna.


ska bli kul att verkligen få se hur polisen är 2011. har som sagt inte haft a-kort speciellt länge. hört både det ena o tredje om svingande teleskopbatoner o skit för att få stopp på hojar.

inte ens en dag när jag o en tjejkompis(min handledare då) var nere o körde på bulten. vi var helt ensamma och när man kommer ut i nedförsbacken o öppna ängar på båda sidorna(där folk brukar plåta), sen fram till stoppkorsningen(höger sen ner mot rosenhill), körde vi järnet men när vi kom fram till poliserna o deras kontroll så hände ingenting(de kan inte ha ungått att vi gasade på som dårar), dessutom jag i reflexväst med övningskörning på. samma sak på tillbakavägen. NADA
 
Last edited:

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
vet ej men det är så jag känner,hade han stannat så hade han inte riskerat sitt och andras liv,

Helt uppenbart gjorde han helt fel som inte stannade, och än mer fel att han inte stannade när han måste ha insett att han inte hade någon chans att köra ifrån dem (förutsatt att de visat att de är poliser).

Han kanske inte hade helt rent mjöl i påsen och kände att det vore en katastrof att bli stoppad av polisen, men det är ju ingen ursäkt för att dra iväg och köra som en mupp på vägen. Jag försvarar inte hojåkaren alls. Jag tycker bara inte att hans brott (vad vi vet) står i propotion till att bli prejad in i staket och jagad på det viset. Poliserna ser ju att det kommer att gå åt pipan och borde inte ha fortsatt, speciellt inte efter att de fick order om att avbryta jakten.

Jag hade nog personligen som hojåkare blivit ganska skraj om det kommer upp en SAAB och tutar som fan och försöker preja mig. Jag hade trott att det var någon gangster som blivit lack på att jag bränt om som skulle ge mig en läxa. Om de inte hade sirener och blåljus på (vilket inte går att varken se eller höra i filmen iallafall) så hade nog jag gjort mycket annat än stannat av risk att få en knarkpåverkad semigangster med vapen på halsen...
 

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Föraren av mc gjorde fel tycker jag,vad för samhälle blir det om polisen ej får jaga brottslingar? kunde varit en förrymd våldtäcksman eller något.
Polisen skulle prejat han ordentligt första gången men då får dom ju skit för det med..

skulle vara liknande här i sverige som på länken nedanför..

http://www.youtube.com/watch?v=CMt4Oi7zV4o

Det är ju såna som dig själv som väljer att bli polis eller liknande och det skrämmer mig mer än en muslim med bombbälte.

Hur kan man vilja skada en annan med människa för en trafikförtelse?.
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Onödigt att föra diskussionen vidare då eftersom poliser och dess like håller varandra om ryggen oavsett vad de gjort. men det är säkert nåt du är stolt över.

och nej jag är inte polishatare eller nåt sånt(finns både bra och dåliga, och samtliga jag blivit stoppad av har varit bra). Jag känner/kände faktiskt både konstaplar och kommisarier. Och jag kan säga att ingen av dessa skulle hålla med ditt resonemang för fem öre.

Tur att du inte är polis i sthlm då, för då hade man väl blivit prejad i nån rondell av dig för att man glömt blinkers eller nåt.

Jag är lika mycket i samma yrkesgrupp som polisen som taxichaffisarna är, vi kör allihopa bil, det är väl den likheten min yrkesgrupp har med poliser ungefär.

Vet inte riktigt om jag egentligen försvarar polisernas agerande, linjen jag går på är ju bara att polisen hade sluppit göra sina idiotgrejjer som dem gjorde om inte Adnan valt att dra.
Som jag sa i början, ge fan i att försöka dra snuten så slipper dem fatta dumma beslut.
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Det är ju såna som dig själv som väljer att bli polis eller liknande och det skrämmer mig mer än en muslim med bombbälte.

Hur kan man vilja skada en annan med människa för en trafikförtelse?.

Ingen är ju så dum i huvet så man riskerar sitt eget liv för en trafikföreteelse, ellerhur?!
Alltså är slutsatsen att Adnan gjort nåt mycket värre än så och därför försöker sticka ifrån polisen o då är det ju helt okey att försöka preja honom.
För han lär ju minst ha mördad nån om man kör som han gör o ändå försöker sticka.

Eller? :rolleyes:
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top