R1 Yamaha Banshee med Turbo......

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Grattis Åberg, bra kämpat på Speed, några klagade på vatten på isen men du han inte träffa vattnet tror jag......jag limmar bana på Lunda 20 Maj så kan du få hålla ur på asfalten om du vill:D

Bra jobbat Czon också Svemos bästa speaker:tummenupp

Tack Glenn, ca 2000varv spann jag bort vid 220 så visst var det lite blaskigt........
Är bokad till Lunda den 20 maj, så får vi se hur långt jag håller i :)
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Den 20 maj blir det 402m med Banshee R1 Turbo Quaden på Lunda........
Får se om man kan lära sig starta :)
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Test repa till åkningen på söndag, måste dreva om eller byta däck ;)
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Nu börjar det lira bättre, med 10" i bak blev det mycket trevligare att starta, undra hur fort dom tåla att åka 179km/h gick bra :tungan

 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Här kommer ett filmklipp från 402m på Lunda i dag med Quaden, var grymt kul trots väldigt högt växlad.......
Resultatet blev 10.92 och topp hastighet på 219.6

 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Bra fart ändå Åberg :)

Vem var tomten i början ;)
Jo då, den rör på sig rätt bra, har tyvärr ingen film från bästa repan pga ström torsk :(
Ha ha, tomten är ju Stefan Söderstet :)
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
hej
fan vad den går fint nu den morrade fint en bit ut tycker jag,
kul
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Nice , Kanske lite mjuk i fjädringen

Tror du inte att mycket kraft går dit?

Jo, du har så rätt Andersson, hårdare fjädring och annan utväxling, då skulle det hända grejor :)
Får fråga om man kan få komma till Tierp Arena och träna lite :)
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Turbohojträff på Lunda shootout 12 Augusti

12 Augusti gör vi nya försök att bättra tiderna på 402m igen på Lunda
Då med lite styvare fjädring och lite rappare utväxling :tummenupp
Se nu till att anmäl er så det kommer fler turbo maskiner och piskar banan
Mer info på www.landracing.se
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
På söndag är det dax att åka lite Quad på Lunda igen, 402m står det på schemat, lite rappare utväxling än förra gången, 15/42 istället för 17/40 Hoppas allt funkar som det ska och att vädret blir bra, missa inte Lunda nu på söndag, första start 12.00 med 100st fordon anmälan mer info på www.lanracing.se
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Då var det dax igen för Race på Lunda tid att slå i dag 10.92 219.6
Hoppas allt håller...... :yoparty
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Blev en tok låg tia 10.01 :)
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Nu var det ett tag sedan igen då!
Men nu händer det lite saker igen!

Har anmält mig till Speed Weekend 2013
Denna gång har dom flyttat tävlingen till mitten av februari 15-16/2 i stället för mars, så isen är förhoppningsvis lite torrare denna gång, i år så hade man hjulspin med 2000 varv i 220km/h

Då var man anmäld till Speed Weekend 2013
Denna gång har dom flyttat tävlingen till mitten av februari i stället för mars, så isen är förhoppningsvis lite torrare denna gång, i år så hade man hjulspin med 2000 varv i 220km/h
http://www.landracing.se/speedweekend2013.htm

Blir inte så mycket ändringar på bygget i år, peppar peppar men den är ju hel fortfarande trots ganska hård körning på Lunda och 402m vid två tillfällen i sommar :banana:banana:banana

Bli till att ordna så den blir lite mindre luftmotstånd med en kåpa igen, var grymt skönt att kunna krypa ner under den för två år sedan, sen så kan jag tänka mig att luftmotståndet över 220km/h är de största problemet jag har.....
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Här kommer ett tips till er alla som vill logga hastigheten och har en smartphone när ni åker bana eller av någon annan anledning vill ha koll på vart ni åkt och vad ni har haft för hastighet!
Diablo Super Bike heter appen och man får ett diagram eller karta på exakt vart man har åkt och vad hastigheten var!

Så här kan det se ut med kartan
 

Bifogat

  • Diablo Super Bike.jpg
    Diablo Super Bike.jpg
    152.1 KB · Visningar: 186

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Här kommer ett tips till er alla som vill logga hastigheten och har en smartphone när ni åker bana eller av någon annan anledning vill ha koll på vart ni åkt och vad ni har haft för hastighet!
Diablo Super Bike heter appen och man får ett diagram eller karta på exakt vart man har åkt och vad hastigheten var!

Så här kan det se ut med kartan

Annars ligger mina 5 Cent på RaceChrono.
Bättre logger får man leta efter :yoparty
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Då var Quaden provstartad och den startade på ett kick, de e en makalös manick ;)
Det enda som ska göras i år är att dreva om den till åka jävligt fort på isen igen drevning, byta en mutter på bakaxeln och ordna med en vindavvisare i fram, så man kan köra inihelvetefort uttan att hjälmen åker av ;)
 
Nyheter
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top