R1 -98 Varvräknardilerium

AndreasBastard

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Ort
Töcksfors
Hoj
Retta -01
På min R1 -98 går varvmätaren upp till ca 4500 rpm vid start och stannar sedan där oavsett varvtal upp till kanske 9-10000 då den börjar röra sig. Kan det ha nånting med EXUPen att göra då jag bytt till helsystem? Eller finns det andra teorier? Nån som råkat ut för samma?
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Mja det kan va felkoden för exupen, fast då brukar den ställa sig på ett visst varvtal ett tag för att sedan följa varvet för att sedan gå tillbaka till felkoden. Har du tagit bort exup-motorn eller bara kopplat bort vajrarna.
 

AndreasBastard

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Ort
Töcksfors
Hoj
Retta -01
Mja det kan va felkoden för exupen, fast då brukar den ställa sig på ett visst varvtal ett tag för att sedan följa varvet för att sedan gå tillbaka till felkoden. Har du tagit bort exup-motorn eller bara kopplat bort vajrarna.

Motorn sitter kvar. Kan problemet avhjälpas om man monterar av motorn?
Nån som har koll på vad de olika felkoderna betyder?
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
2860728 Motorn sitter kvar. Kan problemet avhjälpas om man monterar av motorn?
Nån som har koll på vad de olika felkoderna betyder?
Om motorn är kvar bör du inte få felkod. Det finns felkod för tps, exup och nåt mer. Exakt vilka varvtal den stannar på kommer jag inte ihåg. Det är skrivet på sporthoj många ggr så du får ge dig i kast o söka eller hitta manualen.
 

RSmannen

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Ort
Luleå
Hoj
FZ1-N -07
På min R1 -98 går varvmätaren upp till ca 4500 rpm vid start och stannar sedan där oavsett varvtal upp till kanske 9-10000 då den börjar röra sig. Kan det ha nånting med EXUPen att göra då jag bytt till helsystem? Eller finns det andra teorier? Nån som råkat ut för samma?

Hej !

Har du tagit bort vajrarna till exupen eller har du tagit bort hela motorn till exupen ?
Jag har hört att man ska låta motorn sitta kvar å bara koppla ur vajrarna.
 

FREDDA

fd norrbagge
Gick med
10 Jun 2003
Ort
I HUS
Hoj
KTM 660 -04
På min R1 -98 går varvmätaren upp till ca 4500 rpm vid start och stannar sedan där oavsett varvtal upp till kanske 9-10000 då den börjar röra sig. Kan det ha nånting med EXUPen att göra då jag bytt till helsystem? Eller finns det andra teorier? Nån som råkat ut för samma?

Hej Andreas. Jag är ju som du vet mycket trevlig och snäll, så om du vill kan du få komma till mig och kolla i manualen. Jag har den i min dator här på jobbet. Vi kan ju ta en kaffe.
 

Frösö Ante

Boost
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Östersund
Hoj
KTM 525 SX -05
Kablarna måste sitta i exup:en annars får du felkod på varvräknaren. Går mätaren upp till 4500 när du slår på tädningen eller när du startar motorn?
 

AndreasBastard

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Ort
Töcksfors
Hoj
Retta -01
Kablarna måste sitta i exup:en annars får du felkod på varvräknaren. Går mätaren upp till 4500 när du slår på tädningen eller när du startar motorn?

Ja ska kolla det, vet iaf att den står där när motorn väl är igång. Felkoden ska väl visas när tändningen går på?
Vet att exupen lever, har tittat på den.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top