Röd Yamaha R1 Norrk stulen?

mr_jonsson

Medlem
Gick med
3 Jan 2007
Ort
Norrköping
Hoj
ZX10-R (Projekt RR, race replika)
En god vän till mig såg en röd Yamaha R1 ståendes mitt ute i ingenstans med bakhjulet liggandes på marken bredvid.
Hojjen verkar inte krashad men står helt olåst.

Har bilder och "adress" där hojjen står om nån känner sig träffad!


Mvh Rikard
 

Freon_leon

Johan
Gick med
31 May 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Snart en R6
såg den också nu på kvällen... mysko, såg dock ganska seriöst "uppallad" ut med hjulaxeln dit monterad igen... :va
 

mr_jonsson

Medlem
Gick med
3 Jan 2007
Ort
Norrköping
Hoj
ZX10-R (Projekt RR, race replika)
såg den också nu på kvällen... mysko, såg dock ganska seriöst "uppallad" ut med hjulaxeln dit monterad igen... :va

mm helt freaky. Står den kvar imorrn så får man väll kolla upp regnummret och slå ägaren en signal.

Tänkte iaf att de kunde vara värt o slänga upp ett inlägg här på SH!

Och resultatet av det? Fick du tag i ägaren?

Nej jag anmälde bara per telefon till polisen. De skulle undersöka saken.

ref. till mitt föregående inlägg.
 
Last edited:

MBP

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2006
Ort
Norrköping
Hoj
VTR 1000 SP1 VFR750F
Jag såg hojen i med förare Söderköping i går, och såg oxå den ståendes på hemvägen.

Reagerade dock inte så mkt då den var "ordentligt" uppallad och kräken som snor hojar skulle väl knappast bry sig om det.

Såg dock inte till något bakhjul....
 
Last edited:

Freedom

Guest
Jag såg hojen i Söderköping i går, och såg oxå den ståendes på hemvägen.

Reagerade dock inte så mkt då den var "ordentligt" uppallad och kräken som snor hojar skulle väl knappast bry sig om det.

Såg dock inte till något bakhjul....

Om hojen stod där redan igår så borde man kolla med ägaren att allt står rätt till och om han behöver hjälp.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
men vafan.....


jag blir så jävla irriterad.

alla gnäller om att hojar blir stulna hit & dit, men när ni själva hittar en hoj, som ni anser att det inte står rätt till med, så verkar det som ni skiter i vilket.

är det bara JAG som hade varit kvar på platsen tills polisen kommit, eller till & med bärgat den från platsen, samt tagit reda på vem ägaren är.

skärpning nu förfan.. tänk om det varit din egen hoj
 

mr_jonsson

Medlem
Gick med
3 Jan 2007
Ort
Norrköping
Hoj
ZX10-R (Projekt RR, race replika)
men vafan.....


jag blir så jävla irriterad.

alla gnäller om att hojar blir stulna hit & dit, men när ni själva hittar en hoj, som ni anser att det inte står rätt till med, så verkar det som ni skiter i vilket.

är det bara JAG som hade varit kvar på platsen tills polisen kommit, eller till & med bärgat den från platsen, samt tagit reda på vem ägaren är.

skärpning nu förfan.. tänk om det varit din egen hoj


Om du relaterar till mig så har jag inte ens varit på den aktuella platsen.
Jag skrev även att om jag ser den imorgon så ska jag söka upp ägaren!
 

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
men vafan.....


jag blir så jävla irriterad.

alla gnäller om att hojar blir stulna hit & dit, men när ni själva hittar en hoj, som ni anser att det inte står rätt till med, så verkar det som ni skiter i vilket.

är det bara JAG som hade varit kvar på platsen tills polisen kommit, eller till & med bärgat den från platsen, samt tagit reda på vem ägaren är.

skärpning nu förfan.. tänk om det varit din egen hoj

Ja vad upskattat om du tar med den när killen kanske bara har fått en punktering, och skruvat bort hjulet för att få det lagat eftersom han inte känner någon med släpkärra...

Fast visst verkar det skumt :va
 
Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Ja vad upskattat om du tar med den när killen kanske bara har fått en punktering, och skruvat bort hjulet för att få det lagat eftersom han inte känner någon med släpkärra...

Fast visst verkar det skumt :va


kolla skylt, sms:a 71456 & se om den är lyst

sedan ringa 11818 & kolla med ägaren om han kanske inte upptäckt att den e borta.

vill han sedan att den står kvar e det ju upp till honom, men jag hade absolut inte bara kört förbi, sedan struntat i det
 

Freedom

Guest
Skicka mig ett PM med regnumret så kan jag kolla upp hojen. Har konto till vägverkets bilregister.
 

MBP

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2006
Ort
Norrköping
Hoj
VTR 1000 SP1 VFR750F
riktat till alla som sett den, men mer eller mindre skitit i vilket

När jag såg den i går såg det ut som en klassisk punka... därför reagerade jag inte!! Den var inte bara lämnad vind för våg utan ställd åt sidan ordentligt!!

Killen jag såg kör den tog det lugnt och sansat med full utrustning vilket iofs inte betyder att allt är ok...

tyvärr har jag druckit så jag kan inte köra men då jag vet var den står kan jag åka med nån norrköpingsbo och ta regnr och kontakta polisen igen!!

riktat till alla som sett den, men mer eller mindre skitit i vilket

När jag såg den i går såg det ut som en klassisk punka... därför reagerade jag inte!! Den var inte bara lämnad vind för våg utan ställd åt sidan ordentligt!!

Killen jag såg köra den tog det lugnt och sansat med full utrustning vilket iofs inte betyder att allt är ok...

tyvärr har jag druckit så jag kan inte köra men då jag vet var den står kan jag åka med nån norrköpingsbo och ta regnr och kontakta polisen igen!!
 
Last edited:

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
kolla skylt, sms:a 71456 & se om den är lyst

sedan ringa 11818 & kolla med ägaren om han kanske inte upptäckt att den e borta.

vill han sedan att den står kvar e det ju upp till honom, men jag hade absolut inte bara kört förbi, sedan struntat i det

Inte jag heller! Det är ju så busenkelt numera att ta reda på (som du skriver) vem som äger ett fordon samt om det är stulet/lyst!

Det lät lite kul bara när du skrev att du till och med skulle bärga den själv :tummenupp
Då kan man ju ge sig fan på att det var just som jag beskrev och så skulle man väl åka dit för stöld för att man ville vara lite behjälplig... :)
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Något jag absolut INTE vill se sedan, är att ägaren skriver här sedan...

o säger att den var stulen, men inte själv blev tipsad & att den är borta igen
det skulle vara fördjävligt
 

MBP

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2006
Ort
Norrköping
Hoj
VTR 1000 SP1 VFR750F
Jag åker ner och kollar om den står kvar, om så är fallet kollar jag reg nr och kontaktar polisen igen.
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top